کشف معمای جسد زن بی سر در تهران

0

«عمو، شهاب مادرم را کشت»؛ شایان هشت ساله که گردنش چاقو خورده بود، این جمله را گفت و بیهوش شد. او کودک همان زنی است که چندی پیش جنازه بی‌سرش در خیابان ثارالله تهران پیدا شد. پلیس عامل قتل را دستگیر کرده است. او شهاب، خواهرزاده مقتول است.

ماجرا از صبح ٢١ دی امسال با اطلاع وقوع یک فقره درگیری منجر به قتل در زیر زمین خانه‌ای مسکونی در خیابان ثارالله تهران به کلانتری ١٢٨ تهران نو آغاز شد. با حضور ماموران در محل مشخص شد فردی ناشناس با چاقو ضرباتی به گردن زنی جوان و پسر هشت ساله او وارد کرده که منجر به کشته شدن زن و جراحت شدید کودک او شده است. همزمان با انتقال کودک به بیمارستان، پرونده‌ای با موضوع «قتل عمد» تشکیل و برای رسیدگی در اختیار پایگاه دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات مشخص شد مقتول زنی ٣۶ ساله به نام سوسن است که یک هفته پیش همراه پسرش شایان و خواهرزاده ٢٠ ساله‌اش شهاب به تهران آمده و همراه آنها در محل وقوع قتل زندگی می‌کرد. ادامه بررسی‌ها نیز نشان می‌داد شاگرد یکی از مشاور املاکی‌های اطراف محل کشف جسد، وقوع حادثه را به پلیس اطلاع داده است. او به کارآگاهان گفت: «١٠ روز پیش مقتول همراه پسر و خواهرزاده‌اش به مشاور املاک آمدند و خواستند محل مناسبی برای‌شان پیدا کنم. پول‌شان کم بود و جایی هم برای زندگی نداشتند برای همین زیر زمین خانه‌ام را در اختیارشان گذاشتم تا در فرصت مناسب جای خوبی برای‌شان پیدا کنم.»

شاگرد مشاوراملاکی که جسد مقتول را کشف کرده بود، در ادامه گفت: «پس از چند روز موفق شدم جای مناسبی برای‌شان پیدا کنم. روز حادثه برای انجام کارهای قرارداد به محل سکونت‌شان رفتم. چند بار صدای‌شان کردم اما جوابی ندادند. چون کفش‌های‌شان دم در بود ترسیدم اتفاقی برای‌شان افتاده باشد. به آرامی و در حالی که همچنان صدای‌شان می‌زدم، وارد خانه شدم.

ناگهان چشمم به پتویی افتاد که روی مقتول و پسرش افتاده بود. اول فکر کردم درحال استراحتند اما وقتی خوب دقت کردم، لکه‌های خون را روی پتو دیدم. سریع آن را کنار زدم و با جسد زن که از ناحیه گردن به‌شدت مجروح شده بود روبه‌رو شدم. شایان هم از ناحیه گلو دچار جراحت شدیدی شده بود اما هنوز به هوش بود. او تنها توانست یک جمله بگوید: «عمو، شهاب مادرم را کشت.» و بعد بیهوش شد. سریع با پلیس تماس گرفتم و خبرشان کردم.»

با شناسایی خواهرزاده مقتول به عنوان عامل قتل، اقدامات پلیسی برای دستگیری او آغاز شد. تحقیقات نشان می‌داد شهاب پس از کشتن خاله‌اش، در خانه یکی از بستگانش مخفی شده اما پس از شنیدن خبر زنده بودن شایان، بار دیگر متواری شده است. سرانجام، سوم بهمن، مخفیگاه متهم در خیابان ١۵ خرداد شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر شد.

شهاب در بازجویی‌ها، مصرف روانگردان شیشه را علت ارتکاب به قتل دانست و در شرح ماجرا گفت: «٢٠ روز قبل از قتل، برادر کوچکم در یک تصادف رانندگی فوت کرد و من از آن روز شروع به مصرف شیشه کردم. شب قتل، پس از مصرف شیشه به خانه آمدم. در اتاق دو نفر را به شکل حیوان دیدم که از خود صدای عجیبی در می‌آوردند. وقتی بالای سرشان رسیدم، به سمت‌شان حمله کردم و با چاقویی که همراه داشتم چند ضربه به آنها زدم. وقتی حالت عادی پیدا کردم دیدم خاله و پسرخاله‌ام را کشته‌ام. سریع بدن‌شان را با پتو پوشاندم و فرار کردم.»

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان جزییات پرونده از ادامه رسیدگی به آن تا کشف انگیزه اصلی متهم به قتل در پایگاه دهم ویژه قتل خبر داد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ