علت سردرد های بعد از غذا کشف شد

0
یک کارشناس طب سنتی گفت: سردردی که معمولاً درد در پشت چشم و شقیقه بروز پیدا می‌کند و بعد از غذاخوردن رخ می‌دهد, نشانه ضعف در معده, سوءهاضمه و مشکلات سیستم گوارش است که مالش پشت ساق پا و مصرف دم‌کرده آویشن به رفع سردرد کمک می‌کند.

سید جواد علوی درباره سردرد اظهار داشت: مغز انسان با دریافت فرکانس‌های عصبی، وضعیت جسم را بررسی می‌کند و در صورت وجود عارضه در عضوی از بدن، پیغام آن را با ایجاد درد در نواحی مختلف سر، به انسان مخابره می‌کند.

به‌گفته وی استفاده از مُسکن در این مواقع جهالت محض است و باید در پی رفع مشکل از بدن بود. به‌طور کلی ۲۹ مدل سردرد وجود دارد که هر کدام، حاکی از عیب در قسمتی از بدن است.

این کارشناس طب سنتی افزود: سردرد از نوع غلبه سردی که در فصل‌های سرد سال، شب، صبح، اوائل و اواخر ماه‌های قمری، بعد از حمام، در سنین سرد (سن ۴۰ سال به بالا) و بعد از مصرف سردی‌ها معمولاً پشت سر را درگیر می‌کند و با مصرف گرمی‌ها، مانند دم‌کرده نعناع، یا استعمال روغن نعناع یا سیاه‌دانه به پیشانی درد کاهش پیدا کرده و علت درد برطرف می‌شود.

علوی ادامه داد: سردردی که معمولاً درد در پشت چشم و شقیقه بروز پیدا می‌کند نشانه ضعف در معده, سوء هاضمه و مشکلات سیستم گوارش است که مالش پشت ساق پا و مصرف دم‌کرده آویشن به رفع سردرد کمک می‌کند.

وی عنوان کرد: مصرف یک قاشق مرباخوری تخم بارهنگ با گلاب و آب‌گرم صبح ناشتا به رفع این نوع سردردها کمک می‌کند، همچنین عدم‌مصرف آب یا سالاد یا ماست با غذا خود از راه‌های پیشگیری از سردرد و بسیار مفید است.

این کارشناس طب سنتی خاطرنشان کرد: درد در ملاج سر در زنان بیشتر به‌دلیل مشکلات رحمی است و وجود کیست یا فیبروم در رحم یا عقب افتادن دوران قاعدگی خود دلیلی بر بروز این سردرد است و زنانی که در دوران قاعدگی سردرد می‌گیرند, رحمشان دچار مشکل است.

منبع: تسنیم
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ