ماجرای ازدواج دوم رضا فیاضی +عکس همسرش فریده علم بیگی

0
رضا فیاضی:پس از شش سال جدایی از همسر اولم بود که با این خانم آشنا شدم و ازدواج دومم شکل گرفت و در حال حاضر بسیار آرامش دارم و بسیار راضی هستم. این بهترین اتفاق زندگی من بود که در حال حاضر بسیار احساس خوشبختی می‌کنم.
همسر فریده علم بیگی همسر رضا فیاضی همسر بازیگران همسر اول رضا فیاضی بیوگرافی رضا فیاضی ازدواج بازیگران
رضا فیاضی در رابطه با حوادثی که در زندگی‌اش رخ داده، می‌گوید: بیشترین اتفاقات فیزیکی برای من در «قصه‌های تا به تا» یا زی زی گولو پیش آمد. یک‌بار در قسمتی به نام «نور» من برای چراغانی و وصل کردن ریسه‌ها به بالای یک نردبام رفته بودم که نردبام خراب بود!من هم برای این‌که کمی نمک قضیه را زیاد و شیرین کاری کنم شروع کردم به تکان دادن نردبام. همین شد که نتوانستم تعادلم را حفظ کنم و نردبام از زیر پایم لیز خورد و من هم زمین افتادم! در همین حین عروسک زی زی گولو با همان لحن عروسکی‌اش گفت: «آقای جمالی مرد!» که همه به سمت من دویدند که نردبام را بگیرند، اما بموقع نرسیدند و من افتادم. البته خدا را شکر ارتفاع زیاد نبود و آسیب جدی ندیدم!
فیاضی این‌بار یاد بزرگ‌ترین حادثه زندگی‌اش می‌افتد: حادثه‌ای که عمیقا در زندگی من تاثیر گذاشت، مربوط به سریالی می‌شود به اسم «شهر قشنگ» که سال ۸۵ از شبکه ۲ پخش شد. در این سریال صحنه‌ای بود که خانم هتلدار بنا به دلایلی دنبال من می‌کرد و من هم باید دوان دوان از دستش فرار کرده و خودم را روی یک کاناپه پرت می‌کردم و کاناپه می‌رفت هوا و من می‌افتادم زمین!
من هم برای این که نمک قضیه بیشتر شود، خودم را محکم‌تر روی کاناپه پرت کردم و کاناپه رفت هوا و سرم خورد به پیشخوان هتل و شکاف عمیقی برداشت. این شد که مرا با همان لباس‌های سر صحنه در حالی که خون زیادی از سرم می‌آمد به بیمارستان هدایت که کنار سیما فیلم است، بردند. در آنجا خانم پرستار بسیار ماهری بود که سر من را بخیه زد و دلم را هم به خودش بخیه زد! و آشنایی ما به ازدواج ختم شد.
ناگفته نماند که پس از شش سال جدایی از همسر اولم بود که با این خانم آشنا شدم و ازدواج دومم شکل گرفت و در حال حاضر بسیار آرامش دارم و بسیار راضی هستم. این بهترین اتفاق زندگی من بود که در حال حاضر بسیار احساس خوشبختی می‌کنم.
همسر فریده علم بیگی همسر رضا فیاضی همسر بازیگران همسر اول رضا فیاضی بیوگرافی رضا فیاضی ازدواج بازیگران

سخت ترین روزی که  با فرزندانتان  گذراندید چه روزی بود و چه اتفاقی افتاد؟
روزی که دخترم برای تحصیل به آلمان رفت.
خودتان اسم فرزندانتان را انتخاب کردید؟
بله.
انتخاب های دوم و سوم  تان برای اسمگذاری چه بودند؟
هلیا و بامداد ولی در نهایت اسم بچه هایم را علی و بهار گذاشتم.
بدترین ویژگی فرزندانتان که فکر می کنید شبیه شماست؟
پسرم کمی عصبی است که فکر می کنم این اخلاقش به من رفته ولی در کل پسر خوب و سر به راهی است.
کدام عکس فرزندانتان را بیشتر دوست دارید؟
بهار یک عکسی دارد که در آن عکس چهره اش پر از معصومیت است این عکس را یکی از دوستانم از او گرفت خیلی دوست داشتم آن را برای چاپ به یکی از مجلاتی که عکس بچه ها را می اندازند بدهم اما قسمت نشد.

رضا فیاضی در سال ۱۳۳۲ در اهواز لین ۵ خانه شماره ۲۳ محله آسیه‌آباد متولد شد. او مدرک دیپلم را در همین شهر دریافت کرد و پس از آن به بازیگری در تئاتر و فیلم کوتاه پرداخت و کارگردانی تئاتر را نیز تجربه کرد. در سال ۱۳۵۴ وارد دانشکده هنرهای زیبا شد. با اجرای تئاتر در مدارس در دوران راهنمایی و دبیرستان کار غیر حرفه‌ای خود را آغاز کرد.

در بازیگری، نویسندگی، اجرا، کارگردانی و حتی دیگر مشاغل سینمایی دستی داشته است و در کنار آنها نوشتن رمان و سرودن شعر نیز از دیگر هنرهای او محسوب می شود ولی تمام اینها زمانی شکل میگیرد که شما یک حامی و یک انگیزه ویژه در زندگی داشته باشید و چه کسی بهتر از یک همسر فداکار و دلسوز رضا فیاضی و فریده علم بیگی که چیزی نزدیک به ۱۰ سال از ازدواجشان گذارد، این روزها زندگی آرام و فوق العاده ای را کنار یکدیگر دارند و با اینکه هر دو تجربه یک زندگی مشترک ناموفق را در گذشته داشته اند ولی در این سالها به شدت به تکاملی و آرامش زندگیشان کمک کرده، از زندگی قبلی خود تجربیاتی کسب کرده اند و حالا در زندگی جدیدشان آنها را به کار بسته اند. احترام صداقت و تعامل مهمترین فاکتورهایی است که این زوج درباره آن صحبت میکنند.
زندگی مشترک رضا فیاضی و فریده علم بیگی از کجا و چطوری شروع شد؟
رضا فیاضی چهره و نامی آشنا در عرصه هنر این مرز و بوم است که سالها حضور بن عرصه را تجربه کرده است و در تمام مدیوم های آن از سینما و تلویزیون گرفته تا تئاتر فعالیت داشته است.

زندگی مشترک شما از کجا و چطوری شروع شد، چون به هر صورت شما از نسلی هستید که روابط و آشنایی ها با شکل امروزی اش تقریبا متفاوت بود؟ بفرمایید که چگونه این ازدواج شکل گرفت؟

رضا فیاضی: اتفاقی که باعث شد من وفریده باهم ازدواج کنیم زیبا، نمایشی و درواقع به نوعی فیلم در فیلم بود؛ البته قبل از آن باید عنوان کنم که این ازدواج دوم هر دونفرماست؛ یعنی هم ازدواج دوم من در زندگی و هم ازدواج دوم فریده در زندگی اش، سال ۸۵ کاری به اسم «شهر قشنگ» را همراه با عموهای فیتیله ای برای سیمافیلم کار می کردم، سیما فیلم هم دقیقا نزدیک بیمارستان هدایت است که همسرم پرستار بخش زنان و زایمان بیمارستان هدایت بودند. صحنه ای در کار وجود داشت که شخصیت من در حال فرار از دست مدیرهتل است و به روی کاناپه ای می افتد و برای زیاد کردن نمک کار، با کاناپه از پشت می افتد. چند بار این صحنه را تمرین کردیم و هیچ مشکلی پیش نیامد ولی موقع فیلمبرداری، من برای اینکه نمک بیشتری به کار بدهم کمی زیاده روی کردم؛ وقتی افتادم روی کاناپه و کاناپه از پشت افتاد، سرمن به شدت به پیشخوان هتل خورد و یک شکاف عمیق برداشت و من را خونین ومالین با لباس نمایش به بیمارستان هدایت بردند و پرستاری که سرمن را بخیه کرد، فریده علم بیگی بود که وقتی سر مرا بخیه زد، دلم را هم بخیه زد!

فریده علم بیگی :روز ۱۲ اردیبهشت سال ۱۳۸۵ این اتفاق افتاد و سر ایشان نیز دقیقا ۱۲ تا بخیه خورد. از ان روز به بعد ایشان به بهانه های مختلف به بیمارستان میامدند. یک روز می گفتند که سرم درد می کند، یک روز می گفتند که بخیه هایم را چک کنید، بعدازظهر به بعد که می شد منتظر بودیم که ایشان به بهانه ای وارد بیمارستان شوند.

رضا فیاضی: همان زمان خانم دکتری در بیمارستان هدایت کار می کردند که دو فرزند داشتند و برخوردشان با من خیلی خوب بود، برخلاف فریده که همیشه کاملا جدی رفتار می کردند. حتی یک بار خانم دکتر و فریده را برای یک نمایش کودک دعوت کردم که خانم دکتر و خانواده شان آمدند ولی فریده تشریف نیاورد. البته این راهم بگویم که آن زمان من متوجه شده بودم که ایشان همسر ندارند و خودم نیز ۴ سال در تجرد به سر می بردم و حس می کردم که فریده همان کسی است که دنبالش هستم.

همسر فریده علم بیگی همسر رضا فیاضی همسر بازیگران همسر اول رضا فیاضی بیوگرافی رضا فیاضی ازدواج بازیگران

از ازدواج اول تان فرزند هم دارید؟
رضا فیاضی: من وهمسر اولم ۲۶ سال باهم زندگی کردیم و به دلایلی از یکدیگر جدا شدیم. من از ازدواج اولم دو فرزند دارم؛ علی که مهندس کامپیوتر است و درشرکت نفت مشغول به کار می باشد و بهار که اکنون برای گذراندن دوره دکترا در آلمان به سر می برد.فریده هم از ازدواج اولش دو فرزند دارد که هر دوازدواج کرده، بچه دار شده اند و ما از طرف ایشان نوه دار شده ایم. رابطه من با فرزندان ایشان واقعا گرم و صمیمی است و هرجا که از من بپرسند چند فرزند دارید؟ می گویم چهار فرزند و دو نوه…

پس به نوعی در زندگی اول تان نیز با هم اشتراک داشتید… هر دو صاحب یک دختر و یک پسر
فریده علم بیگی: این تنها یک تشابه بود. وقتی که به عقب نگاه کردیم، متوجه شدیم که مسیرهای زیادی را ندانسته، موازی همدیگر حرکت می کردیم؛ مثلا وقتی آدرس هرجایی را که زندگی کرده بودیم به هم می گفتیم متوجه می شدیم که فقط چند خانه با هم فاصله داشتیم. این قضیه به سال های خیلی دور هم باز می گردد، حتی آدرس خانه مادری ایشان .

رضا فیاضی: از چهارراه شاپورتا مهراباد جنوبی و شهرک غرب و کرج، شاید خیلی ها با خودشان بگویند دیگر خودشان را لوس کرده اند اما این واقعا برایمان عجیب بود که در این مسیر همیشه چند قدم باهم فاصله داشتیم.

فریده علم بیگی: حتی در جبهه… من به خاطر شغلم به جبهه رفتم و ان زمان ایشان در اهواز بودند یا همین ماجرای شکستن سر ایشان که در سیما فیلم بود و تنها چند قدم با بیمارستان هدایت فاصله داشت و این واقعا برایمان جالب بود.

به تقدیر اعتقاد دارید؟
رضا فیاضی: بله و مطمئنا یک زمانی باید این رویارویی اتفاق می افتاد که برای ما در بیمارستان هدایت بود. به نوعی این مسیر را با هم طی کرده بودیم. برای همسر سابقم احترام بسیار زیادی قائل بوده و هستم. ما ۲۶سال کنار همدیگر زندگی کردیم ولی واقعا دیگر شرایط ادامه زندگی را نداشتیم و تنها همدیگر را تحمل می کردیم. من ادم مغروری نیستم که بخواهم بگویم علت شکست ازدواج اولم، همسر سابقم بوده. به هر حال در این شکست صددرصد من هم نقش داشته ام ولی باید بگویم که در این حدود ۱۰ سالی که از ازدواج دومم می گذرد واقعا زندگی کرده و مفهوم زندگی را درک کردم. این عشق باعث شد که در این سالها به ادبیات نگاه جدی تری داشته باشم. کتابها و داستان هایم را کامل کنم وبه علایقم با انگیزه وانرژی بیشتری بپردازم.

پس به نوعی یک انگیزه و انرژی مضاعف از این ازدواج گرفته اید؟
رضا فیاضی:دقیقاوباجسارت وجرات کامل این را می گویم که زندگی من کاملا تغییر کرد و به نتیجه خیلی خوبی هم رسید.

فریده علم بیگی: وقتی با دوستان یا همکارانم صحبت می کردم همیشه می گفتم که دوست دارم با کسی ازدواج کنم که بتوانیم با همدیگر حرف بزنیم و زبان همدیگر را بفهمیم و انقدریکدیگر را درک کنیم که از نگاه هایمان به حرف هم برسیم. اینکه همسرم مرا برای خودم بخواهد و من هم متقابلا او را تنها برای خودش بخواهم. من دنبال یک همدم می گشتم، کسی که تنها با نگاه من، مرا بفهمد و رضا دقیقا همان فرد بود. بعد از ازدواج با رضا به یک آرامش خاصی رسیدم و به دنبال ساز مورد علاقه ام، سه تار رفتم و رضا هم همیشه مرا در این زمینه تشویق می کند. اتفاقات زیادی در زندگی من رخ داده است و خاطرات زیادی دارم ولی جسارت نوشتن را ندارم؛ البته رضا همیشه مرادراین زمینه هم تشویق میکند. تمام این خاطرات را برای رضا تعریف می کنم و رضا هم آنهارا بسط می دهد و مینویسد. بارها شده که شب دچار بی خوابی شده و رضا را از خواب بیدار کرده ام و او بدون اینکه ناراحت شود، می نشیند وما با هم صحبت می کنیم. به عبارتی به نوعی در زندگی همدیگر را شارژ می کنیم. با احترام برای پدر فرزندانم، به هیچ طریق نمی توانستیم ازدواج اول مان را پابرجا نگه داریم. از لحاظ فکری اصلا شبیه هم نبودیم. خواستههای کاملا متفاوتی داشتیم و به نوعی همدیگر را دفع می کردیم.

همسر فریده علم بیگی همسر رضا فیاضی همسر بازیگران همسر اول رضا فیاضی بیوگرافی رضا فیاضی ازدواج بازیگران

آقای فیاضی چهره شناخته شده ای بین مردم هستند، در مورد حدس خودتان بکویید از آن روزی که سر ایشان را بخیه می کردید!
فریده علم بیگی: از آنجا که بیمارستان هدایت نزدیک سیمافیلم بود، اکثر اوقات آنجا لوکیشن بود و بازیگرها به نوعی در بیمارستان رفت وآمد زیادی داشتند. وقتی برای اولین بار رضا را دیدم، انقدر صمیمی و راحت با همه برخورد می کرد که حسی خوبی درمن ایجاد کرد. به عنوان یک پرستار برای ایشان احترام زیادی قائل بودم و تنها رابطه یک پرستار و مریضی با ایشان داشتم ولی بعدها که ایشان به بهانه های مختلف به بیمارستان می آمدند، به مرور حس بهتری نسبت به ایشان پیدا کردم و روزی به یکی از دوستانم گفتم حسی به من می گوید که از من خواستگاری می کند. دوستم گفت از کجامی دانی؟ گفتم نمی دانم فقط می دانم که حس خوبی بین من و او وجود دارد.

از شکستن سر و بخیه زدن آن تا ازدواج تان چقدر طول کشید؟
فریده علم بیگی: ۱۰ ماه طول کشید. بالاخره با توجه به اینکه تجربه یک زندگی دیگر را داشتیم، باید شناخت بیشتری نسبت به همدیگر پیدا می کردیم؛ ضمن اینکه این راهم باید در نظر می گرفتم که قرار است با یک هنرمند ازدواج کنم.

رضا فیاضی: آن زمان من مشغول بازی در سریال «سلام» بودم که خانم گلاب آدینه نیز بازیگردان کار بودند. ازدواج ما برای خودش به نوعی یک فیلم بود. فریده علم بیگی: باورتان نمی شود؛ من شب کار بودم و رضاوقت محضر را گرفته بود. در محضر من با حلقه و کت و شلوار درمحضرمنتظر رضا نشسته بودم. ایشان آمدند و خطبه خوانده شد وامضا کردند ودوباره سرفیلمبرداری رفتند!
رضا فیاضی: برنامه ریز آن کارخانم واقعا سختگیری بودند. من از مدتها قبل به دستیار برنامه ریز گفته بودم که فلان روز مراسم عقدکنان من است و برای ان روز بعدازظهر برای من وقت خالی کنید. دستیار برنامه ریزهم به من اطمینان داد که خیالت راحت باشد. روز عقد رسید و دیدم آن روز سنگین ترین روز کاری در برنامه من است. بالاخره به هر مکافاتی بود نیم ساعت مانده به زمان محضر، حرکت کردم و با چه مشقتی خودم را به محضر رساندم. هنوزننشسته بودم که مدام  از لوکیشن تماس می گرفتند که سریع برگرد. بار دوم که تماس گرفتند گفتم «گوشی، عروسی دارد بله را می گوید» وفریده بله را گفت و من دفتر را امضا کردم و سریع به لوکیشن برگشتم. جالب اینجا بود که هیچ کدام باور نمی کردند که عقدکنان من بود. حتی یکی از دوستان گفت که برای فیلمبرداری کار دیگری رفته بودی که صحنه عروسی هم بود. (باخنده) خلاصه بعد از اینکه عکس هایی را که در محضر گرفته بودیم نشان آنها دادم، باورشان شد.

همسر فریده علم بیگی همسر رضا فیاضی همسر بازیگران همسر اول رضا فیاضی بیوگرافی رضا فیاضی ازدواج بازیگران

و اینکه باهم صحبت میکنید، یعنی جرأت پذیرفتن اشتباهات را هم دارید؟
فریده علم بیگی: بله و این نکته خیلی مهمی است که اگر زمانی اشتباهی از شما سرزد این جرأت را داشته باشید و اشتباه خود را بپذیرید و عذرخواهی کنید. خود من وقتی مقصر باشم عذرخواهی می کنم و خیلی ساکت می شوم ولی برعکس اگر مقصر نباشم و بدانم که حق با من است کاملااز حقم دفاع می کنم.

بابت این ازدواج دوم، سرزنش هم شده اید؟
فریده علم بیگی: این موضوع همیشه در دلم مانده و دوست دارم جایی بازگو کنم. اینکه یک نفر دوبار ازدواج کند واقعا کار زشت و ناپسندی نیست. به هرحال تجربه یک زندگی را داشتم که به هیچ طریقی نمی توانستم آن را پابرجا نگه دارم الان که دوباره ازدواج کردم، احساس می کنم که وارد یک مسیر جدیدی شده ام و حتی احساس می کنم که این اولین ازدواج من است. در این ازدواج، زندگی گذشته ام را به یاد نمی اورم بلکه از تجربه های زندگی گذشته ام استفاده می کنم، جا دارد اینجا از خواهر رضا و همسرشان تشکر کنم. روزی که رضا مرا برای معرفی نزد خانوادهاش برد، خواهر ایشان و همسرشان که پسرعموی رضا هم می شد با من درباره خصوصیات رضا صحبت کردند و راهکارهایی را برای زندگی بهتر بارضا جلوی پای من قراردادند؛ یعنی به نوعی در صحبتهایشان به من کلیدهایی برای زندگی بهتر دادند.

به همسرتان درباره مصائب زندگی با یک هنرمند گفته بودید؟
رضا فیاضی: بله، من حرفهای نگفته زیادی داشتم که به زبان آوردنش حتی برای خودم سخت بود ولی برای ایشان بازگو کردم. از تمام سختی های کار و حواشی که ممکن است برای من به وجود بیاید یا آمده بود، برایش گفتم به همین خاطر با چشم باز وارد زندگی من شد. همان طور که خودتان هم میدانید ما هنرمندان حاشیه های زیاد داریم ولی خدا را صدهزار مرتبه شبکر که من در طول فعالیتم هیچ حاشیه ای نداشتم و سعی کردم همیشه به دور از حاشیه باشم. یکی از مشکلاتی که در زندگی گذشته ام داشتم این بود که من از خانه گریزان بودم ولی الان این گریز از خانه اصلا وجود ندارد و با دل و جان دوست دارم که کنارهمسرم باشم.

فریده علم بیگی: سعی میکنیم که از تمام جزئیات زندگی میان در کنار هم لذت ببریم. ما حتی در خریدهای کوچک خانه هم با هم مشورت می کنیم. در مورد انجام کارهای مختلف باهم مشورت می کنیم و البته ایشان بیشتر این کار را انجام میدهند و من با توجه به اینکه تمام روحیات ایشان راشناخته ام، پیش می روم بارها پیش امده که با رضا به مسافرت رفتیم یا حتی به یک رستوران رفتیم و رضا برای عکس و امضاو صحبت با مردم یک ساعت مشغول بوده، در این بین خانمی یا آقایی آمده و به من گفته که زندگی با هنرمندان هم برای خودش مصیبتی است ولی از نظر من این گونه نیست و به آنها گفتم که این عشق و انرژی مثبت است و من این عشق را با خودم به خانه ام می برم و با خودم می گویم که من چقدرزن خوشبخت و خوش سلیقهای هستم وچه انتخاب خوبی در زندگی داشتم. هنگام برخورد مردم بارضامن به خودم و انتخابم افتخار می کنم و می بالم.

چقدر روحیه هنری آقای فیاضی در این سال هاروی شما تاثیر گذاشته است؟
فریده علم بیگی: خیلی زیاد. یکی از خوبی های ازدواج با یک هنرمند این بود که با یک خانواده بزرگ تر از هنرمندان آشنا شدم. آشنایی نزدیک با افراد خیلی خاص که دیدار با آنها آرزویم بود، مثل آقای دولت آبادی، اساتید بزرگ مانند آقای مشایخی و آقای انتظامی هرموقع وارد یک جمع هنری می شوم احساس می کنم که به اندوخته هایم اضافه می شود. احساس می کنم در این زندگی و با حضور در این جمع ها، کاملا متحول شده ام. همیشه هم سعی کردم که این اندوختهها را به فرزندانم یا دوستانم منتقل کنم

آقای فیاضی هیچ وقت شد که همسرتان را تشویق به بازیگری کنید؟
رضا فیاضی: خیلی زیاد ولی هیچ تمایلی نشان نداد. حتی اولین بار که برای برنامه شبکه یک از طرف آقای خسروی به عنوان زن و شوهردعوت شده بودیم، هر کاری کردم ایشان راضی نشدند که جلوی دوربین حاضر شوند. تا اینکه بعدها در برنامه منصورضابطیان که مدتی از ازدواجمان هم گذشته بود کم کم احساس راحتی کرد و جلوی دوربین برنامه حاضر شد. اخیرا فیلم کوتاهی ساختم به اسم «مهمان ناخوانده» که از ایشان خواستم و در آن فیلم کوتاه بازی کردند. البته کارهای زیادی برای ارائه دارم، در این چند سالی رکود کاری و خلوتی بازار به کارهای ادبی پرداختم و از این زمان استفاده کردم، فیلم دیدم، مطالعه کردم و نوشتم. فیلمنامه بلندی نوشتم به اسم «اسکناس تقلبی» که هنوز درگیر مسائل اولیه است و هنوز به سرانجام نرسیده است.
نمایشنامه های زیادی هم برای تئاتر نوشته ام و…

فریده علم بیگی: اعتقاد من این است هرکسی دست به هر کاری می زند باید تخصص آن کار را داشته باشد. وقتی من تخصصی کاری را ندارم، اجازه ورود به آن کار را ندارم. رضا در این سالها خیلی تلاش کرد تامن را راضی کند ولی احساس میکنم باید کاربلد باشی تابه ان کاروارد شوی. من خیلی به باغبانی و گلکاری علاقه دارم، باغچه کوچکی هم در شمال داریم ولی همین طوری بدون مطالعه سراغ این کار نرفتم. الان دورههای مربوطه را در دانشگاه جهاد کشاورزی می گذرانم چون دوست دارم گرقرار است حتی فقط یک نهالی هم بکارم با اطلاع کاملی ان کار را انجام بدهم؛ بنابراین چون در زمینه کاررضا هیچ تخصصی ندارم به خودم این اجازه را نمیدهم که وارد این کار شوم ولی همیشه رضا را در این مسیرهمراهی می کنم. رضا فیاضی، فریده چشم بسیار خوب و دقیقی دارد؛ یعنی استعدادی که یک منشی صحنه خوب باید داشته باشد. به همین خاطر در تئاتری از او خواستم که به عنوان دستیار مرا همراهی کند. بارها پیش آمد که ایرادهای ریز و جزیی را که من هیچ وقت نمی دیدم متوجه می شد. ایشان بسیار نکته سنج و دقیق هستند.

همسر فریده علم بیگی همسر رضا فیاضی همسر بازیگران همسر اول رضا فیاضی بیوگرافی رضا فیاضی ازدواج بازیگران

چه تفریحات مشترکی دارید؟
رضا فیاضی: در مورد تفریحات مشترک، هر دوی ما خیلی به مسافرت علاقه داریم.سفر یکی از دغدغه های مشترک ماست. رسیدگی به باغچه ای که فریده در مورد آن صحبت کرد جزو علایق هردونفر ماست.

فریده علم بیگی: یکی از علایق من فوتبال است و عاشق برنامه ۹۰ هستم؛ مخصوصا تفسیرهایی که پخش میشود. رضا هم به فوتبال علاقه دارد اما نه به اندازه من. البته اگر بازیهای ایران یا تیم مورد علاقه مان باشد حتما دو نفری باهم تماشا می کنیم.

رضا فیاضی: وقتی که فریده اولین بار دکتر صدر را از نزدیک دید و به ایشان گفت که من طرفدار تفسیرهای فوتبالی شما هستم، دکتر واقعا متعجب شدند.

فریده علم بیگی: یکسری ورزش ها هستند که من به آنها علاقه دارم ولی رضا هیچ علاقه ای به آنها ندارد؛ مثل ورزش های رزمی،

کدام کارهای آقای فیاضی را قبل از ازدواج دیده بودید؟
فریده علم بیگی: الان سریال «معمای شاه» را واقعا با عشق پیگیری می کنم. سریال «امیرکبیر» و «زیزی گولو» را دیده بودم. کارهای الان ایشان را نیز همه را پیگیری می کنم

با توجه به اینکه آقای فیاضی در ژانرهای مختلف ایفای نقش کردهان د، کدام یک از نقشهای ایشان و کدام ژانر را بیشتر از همه دوست دارید؟
فریده علم بیگی: نقش امیرکبیر را از همه بیشتر دوست دارم. در میان ژانرها نیز ژانر کودک ایشان را بیشتر دوست دارم چون خود واقعی رضا فیاضی است. هنوز کودک درون ایشان زنده است و حسی که برای کار کودک به کار می گیرند یک حس واقعی است. واقعا کار «زیزی گولو» را بسیار دوست داشتم؛ مخصوصا قسمتی که جایگاه پدر و پسری او و پسرش عوض می شود و او بچه می شود و مانند یک بچه رفتار می کند.

رضا فیاضی بازیگر را بیشتر دوست دارید یا رضا فیاضی نویسنده را؟
فریده علم بیگی: رضا فیاضی نویسنده را… وقتی او رامشغول نوشتن می بینم واقعالذت می برم و حس خوبی به من می دهد. شاید باورتان نشود؛ زمانی که چرک نویس ها و کاغذهای مچاله شده را از اتاقش جمع می کنم حس خیلی خوبی دارم؛ بنابراین فضایی برای ایشان فراهم می کنم که از هر نظر تمرکزشان روی نوشتن باشد. معمولا وقتی مشغول نوشتن می شوند حواس شان به تغذیه شان نیست ولی من حواسم به همه چیز هست.

رضا فیاضی: فریدہ واقعا ازھر نظر مرا در نوشتن حمایت می کند. برخلاف جثه ام که همه فکر می کنند آدم پرخوری هستم، اصلا این گونه نیست. زمانی که مشغول کار هستم نهایتا یک چای برای خودم بریزم و در کل تمام حواسم به کارم است. ولی همیشه فریده حواسش به من است، قهوه می آورد، میوه می آورد، چای می آورد و در کنارش یک فضای آرام و ساکت را فراهم می کند. بارها شده که ساعتها بدون وقفه مشغول نوشتن بودم ولی به خاطر شرایطی که فریده برای من فراهم کرده اصلا احساس خستگی نمی کنم و واقعا به خاطر حمایت هایش ازاو سپاسگزار هستم.
فریده علم بیگی: البته درنهایت، من، رضا فیاضی خودم را دوست دارم، همان کسی که در زندگی به من ارامش را هدیه داده است.

بعد از این همه سال که از حضور درخشان شیما در عرصه بازیگری میگذرد، امروزه چه فاکتوری در یک کار شما را جذب می کند؟
رضا فیاضی: باید اعتراف کنم که امروزه بیشتر کارهایی که قبول می کنم از روی ناچاری است و هیچ ذوقی در ان وجود ندارد؛ البته کارهای بسیاری به من پیشنهاد شده که قبول نکردم چون یا فیلمنامه فوق العاده ضعیف بوده یا کارگردان توانایی نداشته و یا اینکه از نظر مالی قابل قبول نبوده کنار است. یکی از کارهایی که همه جا در مورد آن صحبت همدیگر زندگی می کنم سریال «کیمیا» است. از من برای این سریال دعوت شد ولی متاسفانه مبلغی که پیشنهاد داده بودند واقعا ناچیز بود ولی عنوان کردند که شما تنها ۴-۵ روز کاردارید و به هر طریقی بود مرا راضی کردند.  من با توجه به اعتمادی که به مدیربرنامه های کار داشتم قرارداد را امضا کردم ولی بعد متوجه شدم که را در قرارداد قید شده است که زمان بازی از شروع سریال تا پایان نقش واین یعنی یک بلاتکلیفی تمام ضمن اینکه به من گفته بودند نقش من تنها ۵ روززمان م می برد از آنها خواستم که برای من تاریخ مشخص کنند ولی با بی احترامی تمام قبول نکردند و قرارداد را فسخ کردیم به غیر از آن یک تله فیلم هم کار کردم که واقعاروی هواست. کارگردان آنقدر توانایی و سواد ندارد که بتواند کار را جمع کند، فیلمنامه کار قابلیت کار کردن را دارد ولی کارگردان از بی استعدادی نمی تواند کار را تمام کند واقعا دلم برای تهیه کننده  می سوزد که پولش را این گونه از دست می دهد زمانی بود که بازی در کاری را واقعا فقط به خاطر مساله مالی قبول می کردم و این همان اوج رنجی است که من در بازیگری تحمل کرده ام.

همسر فریده علم بیگی همسر رضا فیاضی همسر بازیگران همسر اول رضا فیاضی بیوگرافی رضا فیاضی ازدواج بازیگران

رضا فیاضی و همسرش

کمی از سریال «معمای شاه» برایمان بگویید؟
رضا فیاضی: در سریال «معمای شاه» من نقش میانسالی حسین فردوست را بازی می کنم. البته نقش چرچیل را هم در این سریال بازی می کنم اما این نقش تنها در یک سکانس است که گریم فوق العاده ای دارد. برای بازی در نقش حسین فردوست مطالعات زیادی انجام دادم، در مورد کارهایی که انجام داده بود، نحوه مرگش، اخلاق و رفتارش و… سعی کردم با توجه به آنچه که در کتاب های تاریخی نوشته شده بود، نقش فردوست را بازی کنم.

کمی در مورد رمان «مردی بالاک قرمز» برایمان بگویید که به تازگی چاپ شده و آن را به همسرتان تقدیم کردید؟
رضا فیاضی: این اولین رمان من است که به چاپ رسیده و رمان دیگری زیر چاپ دارم که انتشارات بوتیمار کارهایش را انجام میدهد. در کنارش یک مجموعه شاعر و دو مجموعه قصه هم زیر چاپ دارم. کاری هم در دست دارم که در مورد زندگی یک جوان معروف، مشهور و محبوب است که در اوج شهرت و محبوبیت دچار یک بیماری لاعلاج می شود. ابتدای امر کارش را رها می کند و وارد توده مردم می شود و خود را در مردم گم می کند ولی در نهایت تصمیم میگیرد برای اتانازی به خارج از کشور برود ولی انجا با داستان دیگری روبه رو میشود و… اما رمان «مردی بالاک قرمز» داستان پیرمرد بازنشسته سازمان امنیت است که خاطراتش را با گربه اش که ملوس نام دارد، مرور می کند. وقتی داستان را پیگیری می کنیم میبینیم چطور آدمی که در کودکی به خاطر شغل پدرش که یک قصاب است، از خون وحشت دارد ولی در نهایت تبدیل به یک دژخیم می شود.

رضا فیاضی در سال ۱۳۵۵ در سریال «گلباران» به کارگردانی «رضا بابک» به ایفای نقش پرداخت. سپس در فیلم «چریکه تارا» (بهرام بیضایی) حضور پیدا کرد و در کنار بازیگری مدیریت صحنه را نیز عهده دار شد. فیاض پس از آن به فعالیت در زمینه‌های مختلف هنری از جمله نویسندگی، نمایش عروسکی و کارهای رادیویی پرداخت و در چندین برنامه تلویزیونی به عنوان مجری حضور پیدا کرد. وی همچنین به عنوان عرب ایرانی به عنوان داور جشنواره شعر عربی در شادگان دعوت شد.

فیلم های سینمایی رضا فیاضی

  1. یوسف هور (۱۳۹۱)
  2. خنده در باران (۱۳۹۰)
  3. پرنده باز (۱۳۸۹)
  4. مینی‌بوس (۱۳۸۹)
  5. همبازی (۱۳۸۸)
  6. سبز کوچک (۱۳۸۶)
  7. گزارش مریم (۱۳۸۴)
  8. در به درها (۱۳۸۳)
  9. آسمان پرستاره (۱۳۷۸)
  10. بودن یا نبودن (۱۳۷۷)
  11. ارابه مرگ (۱۳۷۵)
  12. روز واقعه (۱۳۷۳)
  13. روسری آبی (۱۳۷۳)
  14. مرد پنجم (۱۳۷۳)
  15. عبور از تله (۱۳۷۲)
  16. مجسمه (۱۳۷۱)
  17. گزل (۱۳۶۸)
  18. کارآگاه ۲ (۱۳۶۷)
  19. چریکه تارا (۱۳۵۷)

سریال های تلویزیونی رضا فیاضی

سال نام سمت کارگردان توضیحات
۱۳۹۴ کیمیا بازیگر جواد افشار
۱۳۹۳ راه شیری بازیگر گروه کارگردانان شبکه ۲
تولید این مجموعه، از سال ۱۳۸۷ آغاز شد.[۲]
۱۳۹۲ نوشدارو بازیگر جواد اردکانی شبکه ۱
۱۳۹۲ بچه‌های نسبتاً بد بازیگر سیروس مقدم
۱۳۹۱ مثل من، مثل تو بازیگر محمود معظمی
۱۳۹۱ تجربه‌های آقای خوشبخت صداپیشه حامد عزیزی شبکه آموزش
۱۳۹۱ کلاه پهلوی بازیگر سید ضیاءالدین دری شبکه ۱
۱۳۹۰ با بهار تا بهار بازیگر محمود معظمی این برنامه در آغاز، «امروز و فردا» نام داشت و از
برنامه کودک و نوجوان شبکه ۲ پخش می‌شد.
۱۳۸۹ تبریز در مه بازیگر محمدرضا ورزی
۱۳۸۸ تله‌فیلم «جویندگان صندوقچه طلا» بازیگر حسین تبریزی در عید فطر ۱۳۸۸ از شبکه ۲ پخش شد.
۱۳۸۸ تله‌تئاتر «عیش و نیستی» بازیگر هادی مرزبان شبکه ۴
کارگردان تلویزیونی: «مسعود فروتن»
۱۳۸۷ آواز در باران بازیگر صدرالدین شجره شبکه ۴
کارگردان تلویزیونی: «حسین احمدی»
۱۳۸۷ امین و مینا بازیگر هنگامه مفید شبکه قرآن
۱۳۸۶ روزگار قریب بازیگر کیانوش عیاری
۱۳۸۲ باغچه مینو بازیگر رضا صفدری شبکه ۳
۱۳۸۲ رانت‌خوار کوچک بازیگر حسین سهیلی‌زاده شبکه تهران
۱۳۸۲ عباسقلی‌خان دوم بازیگر ؟ برنامه کودک و نوجوان شبکه ۱
۱۳۸۱ تله‌تئاتر «بازرس کل» بازیگر محمد رحمانیان شبکه ۴
کارگردان تلویزیونی: «ساسان امیرپور»
۱۳۸۱ زیر آسمان شهر – سری سوم بازیگر مهمان مهران غفوریان شبکه ۳
۱۳۸۱ دیوانه در شهر بازیگر غلامرضا رمضانی در نوروز ۱۳۸۲ از شبکه ۲ پخش می‌شد.
۱۳۸۱ از تو به یک اشاره بازیگر و کارگردان رضا فیاضی
۱۳۸۱ خونه یه قصه بازیگر عبدالرضا منجزی کارگردان تلویزیونی: «بهروز طباطبایی»
۱۳۸۱ پسرخاله‌ها بازیگر و کارگردان رضا فیاضی
۱۳۸۱ پشت صحنه بازیگر، نویسنده
و کارگردان
رضا فیاضی
۱۳۷۹ نوروزی‌ها بازیگر بهروز بقایی
۱۳۷۹ ماجراهای خانواده تمدن ۲ بازیگر غلامعباس قنبری
سپهر محمدی
در برنامه «سیمای خانواده» پخش می‌شد.
۱۳۷۹ خانه ما بازیگر مهمان مسعود کرامتی شبکه ۳
۱۳۷۸ کژدم ۳۳ بازیگر مهدی شمسایی
۱۳۷۸ ورثه آقای نیکبخت بازیگر مرضیه برومند
۱۳۷۷-۱۳۷۸ هتل بازیگر مهمان مرضیه برومند شبکه تهران
۱۳۷۷ همشاگردی‌ها بازیگر محسن شاه‌محمدی
احمد نجیب‌زاده
شبکه ۱
۱۳۷۷ عاقبت نقدفروشی،
عاقبت نسیه فروشی
بازیگر رضا ژیان
۱۳۷۶-۱۳۷۷ پسران عاقل بازیگر فریدون حسن‌پور برنامه کودک و نوجوان شبکه ۲
۱۳۷۶ جشن تولد نویسنده و
کارگردان هنری
رضا فیاضی کارگردان تلویزیونی: «ژاله صدری»
در برنامه کودک و نوجوان شبکه ۲ پخش می‌شد.
۱۳۷۶ گالری ۹ بازیگر غلامرضا رمضانی
۱۳۷۵-۱۳۷۶ سیاه، سفید، خاکستری بازیگر سیامک شایقی شبکه ۲
۱۳۷۵-۱۳۷۶ تهران ۱۱- ۵۹۵ ج ۴۸ بازیگر مرضیه برومند بازی در اپیزود «جمعه»
۱۳۷۴-۱۳۷۶ پهلوانان نمی‌میرند بازیگر حسن فتحی شبکه ۲
۱۳۷۵ گلستان بازیگر محمدتقی رنجبر شبکه ۱
۱۳۷۵ خانواده رضایت بازیگر حمید امجد،
مازیار میری
۱۳۷۵ دنیای شیرین بازیگر بهروز بقایی در برنامه کودک و نوجوان شبکه ۱ پخش می‌شد.
۱۳۷۵ نوعی دیگر بازیگر بهروز بقایی کارگردان تلویزیونی: «منوچهر شمسایی»
۱۳۷۵ دومین انفجار بازیگر نادر مقدس شبکه ۱
۱۳۷۳-۱۳۷۵ یک تابلو، یک حماسه نویسنده و
کارگردان هنری
رضا فیاضی از برنامه کودک و نوجوان شبکه ۲ پخش می‌شد.
۱۳۷۴ پردهٔ عجایب بازیگر داریوش مؤدبیان بازی در اپیزود «سرقت مسلحانه»
۱۳۷۳-۱۳۷۴ قصه‌های تابه‌تا بازیگر مرضیه برومند از برنامه کودک و نوجوان شبکه ۲ پخش می‌شد.
۱۳۷۳ عاطفه بازیگر حسن فتحی کارگردان تلویزیونی: «محمود رضایی»
۱۳۷۳ هدف گم‌شده بازیگر یوسف سیدمهدوی شبکه ۱
۱۳۷۱ بازنشستگی بازیگر
کارگردان
رضا فیاضی شبکه ۲
۱۳۷۰ هزار برگ و هزار رنگ بازیگر حسین محب‌اهری،
حسین فردرو
قطعات کوتاه نمایشی که در برنامه کودک و نوجوان
شبکه ۱ پخش می‌شد.
۱۳۶۹-۱۳۷۰ نمایش‌های طنز نویسنده رسول نجفیان سایر نویسندگان این مجموعه نمایشی طنز که بر اساس
داستانهایی از طنزنویسان مشهور دنیا نوشته شده بود،
«رسول نجفیان» و «حسین مروی» بودند.
۱۳۶۹ آرایشگاه زیبا بازیگر مهمان مرضیه برومند
۱۳۶۹ مهر و ماه بازیگر حمید لبخنده شبکه ۲
۱۳۶۸ ظلم شاهان بازیگر مجتبی یاسینی
۱۳۶۸ سلامتی چه خوبه بازیگر علی‌رضا خمسه
ایرج طهماسب
شبکه ۱
۱۳۶۸ حکایت‌نامه (لطائف المتون) بازیگر حمید لبخنده شبکه ۲
کارگردان تلویزیونی: «قاسم شاکری»
۱۳۶۷ تله‌تئاتر «یکی از این روزها» بازیگر فریدون فرهودی
۱۳۶۶ مرغ حق بازیگر حسین مختاری
۱۳۶۶ قصه‌های کوچه ما بازیگر، نویسنده
و کارگردان
رضا فیاضی
۱۳۶۶ راویان اخبار بازیگر اسدالله ایمن بازی در اپیزود «مرد آخر»
کارگردانی هنری: «حمید لبخنده»
۱۳۶۶ مجموعه عروسکی «هادی و هدا» نویسنده اردشیر کشاورزی یکی دیگر از نویسندگان این مجموعه، «رضا شمس»
بود.
۱۳۶۵ آرزو بازیگر رضا بابک
مسعود کرامتی
گروه کودک و نوجوان شبکه ۱
کارگردان تلویزیونی: «فرانک دولتشاهی»
۱۳۶۵ زاغی نویسنده
کارگردان هنری
رضا فیاضی گروه کودک و نوجوان شبکه ۱
کارگردان تلویزیونی: «نفیسه حسابی»
۱۳۶۴ گلاب بپاش بازیگر سعید نیک‌پور در برنامه کودک و نوجوان پخش می‌شد.
۱۳۶۴ پیر وفا (تاریخ اسلام) بازیگر مجتبی یاسینی کارگردان تلویزیونی: «بیژن صمصامی»
۱۳۶۴ مجموعه عروسکی «زاغچه کنجکاو» کارگردان رضا فیاضی
۱۳۶۳-۱۳۶۴ امیرکبیر بازیگر سعید نیک‌پور شبکه ۱
۱۳۶۱-۱۳۶۲ شاه‌شکار بازیگر سعید نیک‌پور
۱۳۶۱ اولین بار که در انقلاب شرکت کردم بازیگر گروه کارگردانان
۱۳۵۵ گلباران بازیگر رضا بابک

نویسندگی و شعر

رضا فیاضی علاوه بر کار کارگردانی و بازیگری تالیفاتی در شعر، نویسندگی داستان و خاطره نویسی دارد که آخرین کتاب وی تحت عنوان آسیه آباد از سوی انتشارات امیرکبیر به زودی منتشر می‌گردد.

از جمله تالیفات وی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ت مثل تئاتر
  • بانوی نیلوفر
  • بازیگر
  • قصه‌های آسیه‌آباد
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ