پرفروش‌ترین “دوربین‌های دیجیتال” در بازار ایران ( ۵ آبان ۹۲ )

0

از آنجایی که دوربین های دیجیتالی مهمترین وسایلی محسوب می شوند که امکان ثبت رخدادهای زندگی و ورق زدن خاطرات را به شکل دیجیتالی برای ما فراهم می کنند در تمامی فصول سال، طرفداران و خریداران این دوربین ها در بازار دیده می شوند و به نوعی بازار دوربین های دیجیتال همیشه پویا و زنده است.

بازار دوربین های دیجیتال بسیار متنوع است و شاید بتوان آن را بعد از گوشی موبایل جذاب ترین بازار دیجیتالی عنوان کرد که برندهای بزرگ صاحب نام دنیا با تولید مدلهای مختلف و با قیمتهای متفاوت آن را قبضه کرده اند.

خریداران دوربین های دیجیتال را می توان به دو دسته طرفداران دوربینهای حرفه ای و نیز کاربران دوربین های خانگی و غیر حرفه ای که به اصطلاح کامپکت نامیده می شود تقسیم کرد؛ دوربین های غیرحرفه ای دارای دوربین هایی با لنز ثابت بوده و از نظر اندازه کوچک و سبک هستند و با قیمت بسیار کمتر از دوربین های حرفه ای DSLR که با توجه لنزشان قیمت داده می شوند در بازار موجود هستند.

بازار حرفه ای ها در دستان مدل های مختلف کانن

کمپانی ژاپنی کانن – Canon – به واسطه مشهور بودن در عرصه تولید دوربین و نیز عرضه مدلهای متنوع از دوربین های دیجیتال با قیمت و امکانات متفاوت، توانسته بیشترین تقاضای خرید را در این بازار به خود اختصاص دهد.یکی از مدلهای پرفروش این برند، Canon EOS ۶۰D است که با دوربین ۱۸ مگاپیکسلی و با لنز ۱۸۱۳۵ در بازار ایران حدود ۳ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان قیمت داده می شود.در این دوربین بدنه آلیاژ منیزیومی مدل‌های قبل کانن دیده نمی‌شود و بجای آن یک LCD طراحی شده با نسبت ۳:۲، مودهای مختلف عکس برداری برای تازه کارها به علاوه چند مشخصه جدید مهم مانند صفحه LCD عالی، پیچ تنظیم پشتی و سرعت بیشتر عکاسی پیاپی وجود دارد.

همچنین این دوربین با بالا بردن رزولوشن سنسور تا حدود ۱۸ مگا پیکسل و اضافه کردن فیلم برداری Full HD آن بسیار پرطرفدار است.از جمله مشخصه های آن می توان به سنسور ۱۸ مگاپیکسلی APS-C CMOS، حساسیت ۳۲۰۰-۱۰۰ (قابل افزایش تا ۱۲۸۰۰)، ۳/۵ فریم در ثانیه در عکاسی پیاپی، فیلم برداری Full HD با امکان کنترل دستی نوردهی، قابلیت ذخیره سازی در کارت‌های SD / SDHC / SDXC، ویرایش داخلی فایل RAW، مودهای سوژه همراه با گزینش محیط ( استاندارد، روشن، گرم، نور زیاد، روشن‌تر، تاریک‌تر و سیاه سفید )، فیلتر‌های داخلی و نمایشگر بسیار با کیفیت ۳ اینچی چرخان اشاره کرد.

مدل Canon EOS ۶۰۰D نیز یکی دیگر از مدلهای پرفروش دوربین های دیجیتال محسوب می شود که با لنز ۵۵-۱۸ آی اس ۲ حدود یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان قیمت دارد.گرچه قابلیت فیلمبرداری این دوربین نسبت به مدل‌های ۵۵۰D و ۶۰D تغییری نداشته اما برای نخستین بار در بین تمامی دوربین‌های EOS کانن از تکنولوژی Movie Digital Zoom بهره‌مند شده است.

این قابلیت به دوربین این امکان را می‌دهد که در کنار استفاده از قابلیت زوم لنز، تا حدود ۱۰X نیز زوم دیجیتال (مستقل از لنز و کاملا بواسطه دوربین) داشته باشد؛ هنگامی که کاربر در حالت Full HD فیلمبرداری می‌کند، می‌تواند با استفاده از این تکنولوژی، مرکز تصویر را که تنها ۱۱درصد از مساحت حسگر ۱۸ مگاپیکسلی این دوربین را پوشش می‌دهد، به اندازه ۳ تا ۱۰X بزرگنمایی کند و بدین ترتیب بدون هرگونه افت کیفیت، باز هم ویدئو‌ها را با رزولوشن Full HD ۱۹۲۰x۱۰۸۰ ضبط کند.همچنین با استفاده از قابلیت ویرایش در این مدل، می‌توان فیلم‌های خود را در داخل دوربین برش زده، همراه با افکت‌های مختلف در کنار هم گذاشته و حتی روی آنها موسیقی پس زمینه نیز قرار داد؛ این ویدئو‌ها بلافاصله می‌توانند از طریق خروجی mini HDMI دوربین روی نمایشگر‌های بزرگ پخش شوند.

مدل نیکون D۷۱۰۰ با لنز ۱۸۱۰۵ یکی دیگر از مدلهای پرفروش در سطح DSLR ها است که حدود ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در بازار قیمت دارد؛ این دوربین ۲۴ مگاپیکسلی با سنسور تصویر APS-C کاملا پیشرفته است که ۶۷۵ گرم وزن دارد.

از جمله مشخصات کلی این دوربین لنز لرزشگیر تصویر، فیلمبرداری ابعاد Full HD – سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه و قابلیت عکسبرداری با سرعت شاتر از ۱/۸۰۰۰ ثانیه تا ۳۰ ثانیه – ایزو ISO ۱۰۰ – ۶۴۰۰, Lo-۱ (ISO ۵۰), Hi-۱ (ISO ۱۲,۸۰۰), Hi-۲ (ISO ۲۵,۶۰۰) ، بالا جهنده با برد ۱۲ متر و تکنولوژی تشخیص چهره و لبخند است.این مدل دارای صفحه نمایش ۳.۲ اینچ با رزولوشن ۱,۲۲۸,۸۰۰ پیکسل Live View و ذخیره بر روی کارت حافظه SD, SDHC, SDXC تکنولوژی بی سیم و باتری یون لیتیوم استاندارد است.

می توان بهره گیری از سنسور تصویر فاقد فیلتر Low Pass و مجهز بودن به فوکوس خودکار ۵۱ نقطه ای، بدنه کاملا مستحکم و مهر و موم آلیاژ منیزیوم را از دیگر نقاط بارز این دوربین برشمرد.

از دیگر مدلهای پرفروش مورد استقبال عکاسان حرفه ای می توان به دوربین دیجیتال مدل Canon EOS ۶D Body اشاره کرد.این دوربین ۲۰ مگاپیکسلی با وزن ۷۷۰ گرم و حسگر CMOS حدود ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارد و اندازه آن ( Full Frame ( ۳۶X۲۴ میلی متر است.لرزش گیر تصویر زوم اپتیکال در حین فیلمبرداری با ابعاد Full HD و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، قابلیت عکسبرداری با سرعت شاتر از ۱/۴۰۰۰ ثانیه تا ۳۰ ثانیه – ایزو اتوماتیک و ۵۰, ۱۰۰, ۲۰۰, ۴۰۰, ۸۰۰, ۱۶۰۰, ۳۲۰۰ ۶۴۰۰, ۱۲۸۰۰, ۵۱۲۰۰, ۱۰۲۴۰۰ و فاقد فلاش و تکنولوژی تشخیص چهره و لبخند از جمله مشخصات بارز این دوربین حرفه ای است.

این مدل دارای صفحه نمایش ۳ اینچی با رزولوشن ۱,۰۴۰,۰۰۰ پیکسل Live View و قابلیت ذخیره بر روی کارت حافظه SD/SDHC/SDXC موقعیت یاب GPS تکنولوژی بی سیم و باتری یون لیتیوم استاندارد است.

در بازار دوربین های دیجیتال حرفه ای پرطرفدار مدل Canon EOS ۵D Mark III نیز خوب می فروشد.این مدل که حدود ۱۰ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان قیمت داده می شود ۲۳ مگاپیکسلی است و وزن ۹۵۰ گرم وزن دارد.حسگر CMOS ۲۳.۴ مگاپیکسل و اندازه ۲۴ × ۳۶ میلی‌متر فول فریم ((Full frame (۳۶ x ۲۴ mm) ، لنز ۲۴-۱۰۵ میلیمتر – بزرگنمایی اپتیکال ۴.۳۷ برابر لرزشگیر تصویر زوم اپتیکال در حین فیلمبرداری و در ابعاد Full HD با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه از جمله ویژگی این دوربین است.

این مدل قابلیت عکسبرداری باسرعت شاتر از ۱/۸۰۰۰ ثانیه تا ۳۰ ثانیه – ایزو اتوماتیک و ۱۰۰ تا ۲۵۶۰۰ در گام‌ ۱/۳ و ۵۰, ۵۱۲۰۰, ۱۰۲۴۰۰ – قابلیت نصب فلاش خارجی به صورت بی‌سیم (Wireless Plus Sync Connector) و یا با استفاده از کفشک فلاش (Hot-Shoe) را دارد و فاقد فلاش داخلی است اما از تکنولوژی تشخیص چهره پشتیبانی می کند.صفحه نمایش ۳.۲ اینچ با رزولوشن ۱,۰۴۰,۰۰۰ پیکسل Live View و قابلیات ذخیره بر روی کارت حافظه CF Cards (Type I); Compatible with UDMA CF cards; SD, SDHC, SDXC Memory Cards تکنولوژی بی سیم و باتری یون لیتیوم استاندارد از دیگر ویژگیهای این مدل کمپانی کانن است.

دوربین هایی که غیرحرفه ای ها می پسندند

مدل SX۲۶۰ HS کانن نیز در سری دوربین های پرفروش کاربران غیرحرفه ای و کامپکتی از اقبال خوبی برخوردار است. این مدل که حدود ۷۳۰ هزار تومان قیمت داده می شود مجهز به لنز با توانایی زوم ۲۰ برابر و مجهز به GPS داخلی است.این دوربین مجهز به سنسور تصویر ۱۲.۱ مگاپیکسلی Back illuminated CMOS، GPS داخلی، لنز ۲۵-۵۰۰ میلی متر با توانایی زوم ۲۰ برابر، توانایی عکاسی پیاپی با سرعت ۱۰ فریم بر ثانیه و نمایشگر ۳ اینچی با کیفیت ۴۶۰,۰۰۰ پیکسل است.

وزن با باتری و کارت حافظه این دوربین ۲۳۱ گرم است و لرزشگیر تصویر زوم اپتیکال در حین فیلمبرداری در ابعاد Full HD با سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه از دیگر ویژگیهای آن است.این دوربین قابلیت ذخیره بر روی کارت حافظه SD, SDHC, SDXC موقعیت یاب GPS قطب نما و باتری یون لیتیوم استاندارد را دارد.

مدلهای کانن در دسته کاربران غیرحرفه ای نیز از اقبال ویژه ای برخوردارند به نحوی که مدل Canon PowerShot A۴۰۰۰ IS نیز در جمع پرفروشها جای دارد.این دوربین ارزان قیمت ۳۵۵ هزار تومان قیمت دارد و در سطح Entry Level Compacts کمپانی کانن قرار می‌گیرند.

این مدل مناسب کاربرانی است که قصد دارند دوربین کامپکتی ارزان قیمت به همراه داشته باشند که البته با سنسور تصویر ۱۶ مگاپیکسلی، لنز با توانایی زوم ۸ برابر، نمایشگر ۳ اینچی و توانایی ضبط ویدیویی ۷۲۰p HD، سوپر زوم ترین دوربینی است که برای کاربران غیرحرفه ای به بازار آمده است.وزن این مدل کانن با باتری و کارت حافظه ۱۴۵ گرم است و لرزشگیر تصویر زوم اپتیکال در حین فیلمبرداری در ابعاد HD با سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه و قابلیت عکسبرداری با سرعت شاتر از ۱/۲۰۰۰ ثانیه تا ۱۵ ثانیه – ایزو اتوماتیک و ۱۰۰ و ۲۰۰ و ۴۰۰ و ۸۰۰ و ۱۶۰۰ ،فلاش داخلی با برد ۳ متر و تکنولوژی تشخیص چهره و لبخند از دیگر ویژگیهای آن محسوب می شود.

این دوربین دارای صفحه نمایش ۳ اینچ با رزولوشن ۲۳۰,۰۰۰ پیکسل Live View و امکان ذخیره بر روی کارت حافظه SD, SDHC, SDXC و باتری یون لیتیوم استاندارد است.

مدل کمپانی فوجی فیلم FinePix HS۳۰EXR نیز در جمع پرفروشهای بازار دوربین های خانگی قرار دارد که حدود ۷۳۰ هزار تومان قیمت داده می شود.وزن بدون باتری و کارت حافظه ۶۳۷ گرم و با باتری و کارت حافظه ۶۸۷ گرم، دارای حسگر EXR CMOS ۱۶ مگاپیکسل – اندازه ۱/۲ اینچ – ۴.۸ × ۶.۴ میلی‌متر و لنز ۲۴-۷۲۰ میلیمتر – بزرگنمایی اپتیکال ۳۰ برابر لرزشگیر تصویر زوم اپتیکال در حین فیلمبرداری در ابعاد Full HD با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه از جمله ویژگیهای این مدل است.

این دوربین قابلیت عکسبرداری با سرعت شاتر از ۱/۴۰۰۰ ثانیه تا ۳۰ ثانیه – ایزو اتوماتیک و ۱۰۰ و ۲۰۰ و ۲۵۰ و ۳۲۰ و ۴۰۰ و ۵۰۰ و ۶۴۰ و ۸۰۰ و ۱۰۰۰ و ۱۲۵۰ و ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰ و ۲۵۰۰ و ۳۲۰۰ (۶۴۰۰ و ۱۲۸۰۰ در حالت تقویت شده) ، فلاش داخلی بالا پرنده (Pop-Up) با برد ۷.۱ متر با قابلیت نصب فلاش خارجی (via Hot-shoe EF-۴۲/EF-۲۰) و تکنولوژی تشخیص چهره و لبخند را دارد و صفحه نمایش آن ۳ اینچی با رزولوشن ۴۶۰,۰۰۰ پیکسل Live View است.قابلیت ذخیره بر روی کارت حافظه SD, SDHC, SDXC و دارا بودن باتری یون لیتیوم استاندارد از دیگر مشخصه های این دوربین محسوب می شود.

در میان دوربین های پرطرفدار کاربران خانگی مدل سونی Cybershot DSC-W۷۱۰ که حدود ۳۴۵ هزار تومان قیمت دارد نیز خوب می فروشد.این مدل ۱۱۴ گرم وزن دارد و دارای حسگر Super HAD CCD ۱۶.۴ مگاپیکسل و اندازه ۱/۲.۳ اینچ – ۴.۵۵ × ۶.۱۷ میلی‌متر است.

لنز ۲۸-۱۴۰ میلیمتر با بزرگنمایی اپتیکال ۵ برابر لرزشگیر تصویر، قابلیت فیلمبرداری در ابعاد HD با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و عکسبرداری با سرعت شاتر از ۱/۲۰۰۰ ثانیه تا ۲ ثانیه – ایزو اتوماتیک و ۱۰۰ و ۲۰۰ و ۴۰۰ و ۸۰۰ و ۱۶۰۰ و ۳۲۰۰ ، فلاش داخلی با برد ۲.۷ متر و تکنولوژی تشخیص چهره و لبخند از جمله مشخصات این دوربین است.این مدل دارای صفحه نمایش ۲.۷ اینچ با رزولوشن ۲۳۰,۰۰۰ پیکسل Live View و قابلیت ذخیره بر روی کارت حافظه SD, SDHC, SDXC, Memory Stick Duo, Memory Stick Pro Duo, Memory Stick Pro-HG Duo و دارای باتری یون لیتیوم استاندارد است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ