افزایش ۴ درصدی تولید شرکت آلومینیوم ایران / افزایش ۳۰۳ درصدی سود خالص

0

ولید شرکت آلومینیوم ایران در شش ماهه نخست امسال با رشد ۴.۷۱ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ۹۰ هزار و ۷۰۴ تن رسید.

ایسنا، به صورت تفکیک شده تولیدات آلومینیوم ایران در این مدت زمان شامل ۱۳ هزار و ۲۵۴ تن شمش بیلت، ۶۹ هزار و ۴۹۵ تن شمش خالص و ۷۹۵۵ تن شمش آلیاژ بود. همچنین فروش تناژی این شرکت در شش ماهه اول امسال با رشد ۲۹.۴۵ درصدی به ۹۷ هزار و ۲۴۵ تن رسید.

فروش شرکت آلومینیوم ایران در شش ماهه نخست امسال با افزایش ۱۱۲.۸ درصدی بیش از ۵۷۱ میلیارد تومان رسید. سود خالص پس از کسر مالیات این شرکت هم با رشد ۳۰۳.۱ درصدی بالغ بر ۴۱ میلیارد تومان شد.

“فایرا”  برای مدت زمان یاد شده توانست ۳۴ درصد از درآمدهای فروش و ۱۸ درصد از برنامه سود خالص پس از کسر مالیات خود را محقق کند. از کل فروش این شرکت در مدت زمان یاد شده ۶۲ درصد مربوط به بازار داخلی و ۳۸ درصدی مربوط به بازارهای خارجی بوده است.

آلومینیوم ایران برای تولید ۱۷۳ هزار و ۸۹۴ تن محصول در سال جاری برنامه‌ریزی کرده است که ۵۲.۱۶ درصد از این مقدار تولید در شش ماهه امسال محقق شد. تولید این شرکت در سال قبل به ۱۷۹ هزار و ۳۹۸ تن رسیده بود.

آلومینیوم ایران در حال حاضر طرح تغییر تکنولوژی (خط جدید) را در دستور کار دارد که پیشرفت فیزیکی آن به ۳۲ درصد رسیده است. شرکت آلومینیوم نخستین و بزرگترین تولیدکننده شمش‌های آلومینیومی در کشور است. موضوع تاسیس این کارخانه در سال ۱۳۴۶ به تصویب هیئت دولت رسید و اقدامات مربوط به نصب تاسیسات و ساختمان از سال ۱۳۴۸ آغاز شد و در سال ۱۳۵۱ با دو خط تولید و ظرفیت ۴۵ هزار تن در سال به بهره‌برداری رسید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ