چگونه با تومور و آلزایمر مبارزه کنیم ؟

0

گیاهان معطر و ادویه‌جات به خاطر طعمی که بدون کالری و چربی اضافی به غذا اضافه می‌کند، برای افرادی که به رژیم غذاییشان اهمیت می‌دهند از جایگاه خاصی برخوردارند.

اما فواید گیاهان معطر و ادویه‌جات فقط محدود به دور کمرتان نمی‌شود. پژوهشها نشان می‌دهند که این مواد مغذی، فواید بزرگی نیز برای مغز شما دارند؛ از جمله تقویت حافظه، کاهش اضطراب و حتی شاید محافظت از مغز در برابر پیدایش تومور. در زیر با چند گیاه معطر و ادویه‌ای که افزودن آنها به غذاها این فواید را نسیبتان می‌کند، آشنا می‌شوید:

جعفری و آویشن
یک تحقیق که اخیراً در برزیل انجام شده، نشان می‌دهد که وجود یک مادۀ طعم دهنده به نام آپیجنتین در این سبزیجات به تقویت اتصالات میان نورونها انجامیده و حتی سلولهای بنیادین ترغیب به تبدیل شدن به نورون می‌کنند. اگرچه این نتایجی است که در شرایط آزمایشگاهی بدست آمده، اما پژوهشگران تصور می‌کنند که رژیم غذایی غنی از آپیجنین بتواند بر تشکیل سلولهای مغزی و تقویت ارتباط میان آنها موثر باشد که از لحاظ تئوری می‌تواند به کاهش افسردگی و عوارض آلزایمر و پارکینسون منجر شود.

دکتر جیانا آنجلو، از دانشگاه دولتی اورگون، می‌گوید که آپیجنین ساختاری مشابه به استروژن دارد. استروژن از دیرباز به عنوان ماده‌ای شناخته شده که در تشکیل نورونها تاثیر دارد. در این مطالعه، آپجنین قادر به تقلید از استروژن بوده و نوع مشابهی از تغییرات سلولی را ایجاد نموده است.

بابونه

متخصص طب سنتی عمده ترین خواص سیر طب سنتی درمان خانگی درمان پارکینسون درمان آلزایمر خواص مریم گلی خواص زردچوبه خواص بابونه پیشگیری آلزایمر
بابونه که از افزودنی‌های مورد علاقۀ چای نوشان است، یک نابودگر استرس واقعی و جواب پس داده است. بابونه باعث کاهش اضطراب می‌شود.

زردچوبه

متخصص طب سنتی عمده ترین خواص سیر طب سنتی درمان خانگی درمان پارکینسون درمان آلزایمر خواص مریم گلی خواص زردچوبه خواص بابونه پیشگیری آلزایمر

قبل از اینکه برویم سر اصل مطلب، باید بدانید که ما سلولهای ایمنی‌ای به نام ماکروفاژها داریم که ذرات خارجی را از بین می‌برند، اما در برخی از مبتلایان به آلزایمر، ماکروفاژها به خوبی کارشان را انجام می‌دهند. وقتی که ماکروفاژها خوب پاکسازی‌ را انجام ندهند، تجمع پلاکهای آمیلویید که تصور می‌شود عامل آلزایمر باشد، پاکسازی نمی‌شود. ترکیبات خاصی در زردچوبه‌ وجود دارد که ثابت شده می‌توانند میکروفاژها را فاعل کنند و شاید بتوانند پاک شدن پلاکها از مغز افرادی که در مراحل اولیۀ آلزایمر قرار دارند کمک کنند. آنچه که دانشمندان هنوز به دنبال پاسخش هستند، این است که چه مقدار زردچوبه باید به صورت معمول مصرف شود تا تاثیرات آن دیده شود.

مریم‌گلی

متخصص طب سنتی عمده ترین خواص سیر طب سنتی درمان خانگی درمان پارکینسون درمان آلزایمر خواص مریم گلی خواص زردچوبه خواص بابونه پیشگیری آلزایمر

مریم‌گلی ظاهراً باعث تقویت حافظه می‌شود. در دو تحقیق کوچک، دادن کپسولهای عصارۀ مریم‌گلی به افراد باعث بهبود عملکرد آنها در آزمونهای حافظه شد. دیگر پژوهشهایی که بر روی تاثیر عصارۀ مریم‌گلی روی حیوانات انجام شده نشان می‌دهد که این گیاه با ممانعت از فعالیت یک آنزیم، باعث بهبود یادگیری، حافظه و تمرکز می‌شود. البته به خاطر داشته باشید که مکملهای حاوی این گیاه برای برخی از افراد، از جمله افراد دچار فشار خون بالا، خطرناک است.

سیر
سیر دارای ترکیبات فعال خاصی است که می‌توانند سلولهای سرطانی را بکشند. البته این نتیجه در شرایط آزمایشگاهی بدست آمده است و نمی‌توان از آن به این نتیجه رسید که سیر حتماً می‌تواند سلولهای سرطانی در مغز انسان را نیز بکشد. اما به هر حال خوردنش ضرری ندارد و فواید عمدۀ دیگری هم برای بدن دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ