یارگیری دولتی ها از صدا و سیما + لیست افراد

0

صلح نیوز؛ حضور وجذب مدیران  و مجریان و کارمندان با نفوذ صدا و سیما در نهادهای دولتی  برای حمایت و انعکاس فعالیت ها و دستاوردهای نهادهای دولتی در شبکه های تلویزیونی مدت‌ها از سوی مدیران دولتی به شدت دنبال می شود

حضور چهره ها و کارمندان و مدیران  صدا و سیما در راس ادارات روابط عمومی دستگاههای دولتی به معضلی تبدیل شده است.
  مدیران ارشد برخی نهادهای دولتی در تمام دولتها، اغلب خبرنگاران ، مدیران و کارمندان با نفوذ در حوزه کاری خودشان را بعد از مدتی در نهاد مربوطه  به خدمت میگیرند با این تصور که مثلا” فردی که به سرعت و در کمتر از چند ساعت تصویر وزیر یا رئیس مربوطه را روی آنتن می برد اگر در مجموعه وی مشغول به کار باشد چه ها که نخواهد کرد!
بااین اوصاف سرعت گرفتن انتقال خبرنگاران و مدیران وکارمندان با نفوذ از صداوسیما به ادارات خارج از این سازمان که اغلب دولتی هستند نگرانی هایی را بوجود آورده تا آنجا که زمزمه صدور بخشنامه و ممنوعیت این کار در تمام صداوسیما به گوش رسید.
 البته صداوسیما  با درخواستهای مکرر انتقال برخی کارمندان خود بویژه در حوزه اجرای برنامه روبروست که خود به آنها نیاز مبرم دارد و از سوی دیگر هر روز تماسهای زیادی با دفاتر روسا و معاونان این سازمان برای مساعدت جهت خروج برخی نیروها برقرار می شود. باید منتظر ماند و دید آقای ضرغامی به ادامه این روند تن در می دهد یا با بخشنامه ای به این روند پایان خواهد داد و خواستار بازگشت تمامی کارمندان و مدیران خود به این سازمان خواهد شد.
لیست کوتاهی از دست اندرکاران بخشهای مختلف رسانه ملی را که طی سالها و ادوار گذشته  پست و سمتی در  وزارتخانه ها یا سازمانهای دولتی دارند به این شرح منتشر می کند:
– هادی زنوزی – گوبنده شبکه خبر – مدیرکل روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی
– محمد آخوندی – کارمند اخبار رادیو – مدیرکل روابط عمومی سازمان تربیت بدنی (البته او اینک به جای بذرپاش در روزنامه وطن امروز نشسته است)
– نورالله مرادی – مدیر گروه ایران و فرهنگ رادیو ایران – مدیرکل روابط عمومی سازمان حفاظت از محیط زیست
– فرزاد جمشیدی – گوینده و مجری سیما – مدیرکل روابط عمومی وزارت بازرگانی (البته او به فاصله ۳ماه از انتصاب استعفا داد)
– محمد حسین رنجبران – خبرنگار واحد مرکزی خبر – مدیرکل روابط عمومی وزارت رفاه (گفته می شود حکم او توسط وزیر امضاء شده اما به دلایلی فعلا اعلام نمی شود)
– محمدحسین شفیق – خبرنگار واحد مرکزی خبر – مدیر روابط عمومی استانداری تهران
– مهدی آذرمکان – سردبیر اخبار سیما – مدیرکل روابط عمومی وزارت کشور
– سیدعلیرضا سادات میر – سردبیر اخبار رادیو – مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر
– جهانگیر آقازاده – مدیرکل فناوری اطلاعات صداوسیما – مدیرعامل اپراتور سوم تلفن همراه
– طاهایی رئیس جدید مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دولتی است. وی در سال ۶۲ کارمند واحد مرکزی خبر صدا و سیما و پس از آن مدیرکل صدا و سیمای مازندران، گلستان و کرمانشاه و.. بوده است.
-علی افتخاری”  مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی این وزارت فن آوری اطلاعات در دوران دکتر نامی وی مدیر اجرایی روابط عمومی صدا و سیما بوده است .
آیا این درست است که افرادی که در صدا و سیما صاحب جایگاه و نفوذی هستند با کمک از این جایگاه ها خود را به سایر نهادهای دولتی عرضه کنند؟ و این کار را چگونه می توان تفسیر کرد و معنی این کارچیست؟
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ