راز شکستن شیشه ۱۲ فروشگاه در ساری

0

معمای شکستن شیشه‌های ۱۲ فروشگاه در ساری که شایعات زیادی را دامن زده بود، حل شد.

ابتدا گفته می‌شد که گروهی مسلح با شلیک به مغازه‌ها به خرابکاری دست می‌زنند اما تجسس‌های پلیسی واقعیت دیگری را برملا کرد.

روزهای ۲۷ و ۲۸ دی ماه سال جاری بود که حمله به شیشه فروشگاه‌ها در یکی از مهم‌ترین خیابان‌های ساری به پلیس مخابره شد.

تجسس‌ها نشان داد موتورسوار جوانی که به کار فروش ضایعات مشغول است به شکستن شیشه‌های ۱۲ فروشگاه در خیابان فرهنگ ساری دست زده است. اقدام‌های پلیس برای ردیابی این مرد مرموز به دنبال دریافت شایعاتی مبنی بر تیراندازی افراد ناشناس و تخریب شیشه‌های مغازه‌ها در هنگام عصر در دستور کار قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، در حالی که مغازه‌داران در حال پاسخگویی به مشتریان خود بودند، ناگهان شیشه‌های مغازه‌های آنها با صدای مهیبی فرو می‌ریخت.

با اعلام این حوادث مشابه به پلیس با دستور سردار مسعود جعفری‌نسب تیمی از کارآگاهان پلیس مازندران مأموریت یافتند تا راز این اقدام‌های خلافکارانه را فاش کنند.

در بررسی‌های نخست، پلیس تعدادی ساچمه‌ بزرگ پیدا کرد که فرضیه تیراندازی را از بین برد.

مأموران با توجه به اطلاعاتی که در بررسی‌های میدانی از این فروشگاه‌ها بدست آورده بودند تحقیق در این‌باره را آغاز کردند.

در جریان این بررسی‌ها بود که بازبینی دوربین‌های مداربسته مسیر منتهی به مغازه‌ها در دستور کار مأموران قرار گرفت.

همزمان با تحقیقات، مأموران متوجه شدند در زمان وقوع حادثه در اغلب مناطق یک موتور سه‌چرخ با دو سرنشین دیده می‌شود.

پلیس که احتمال داده بود این مردان در ماجرای حمله به فروشگاه‌ها دست داشته باشند اقدام‌های خود را روی شناسایی و بازداشت سرنشینان این موتور متمرکز کرد و خیلی زود با شناسایی مشخصات آنها مأموران مخفیگاه دو سرنشین جوان موتور سه‌چرخ را در یکی از محلات ساری ردیابی و یکی از آنها به نام مهدی اهل تایباد و ساکن ساری را شناسایی کردند و در بازرسی از وی ۲۵ سانت هروئین و ۱۰ سانت شیشه کشف کردند.

این مرد در مراحل نخست بازجویی‌ها منکر هرگونه اطلاعی از ماجرای حمله به مغازه‌ها شد اما با ارائه دلایل و مستندات پلیسی اعتراف کرد که با همدستی پسر عمویش دست به این کار زده است.

با توجه به اطلاعاتی که او از مخفیگاه همدستش در اختیار پلیس قرار داده بود، مأموران وارد عمل شده و این جوان را هم دستگیر کردند.

دو پسرعمو تا انجام تحقیقات تکمیلی با صدور قرار قانونی در اختیار پلیس آگاهی استان قرار گرفتند و هنوز انگیزه‌شان از این اقدام مشخص نیست.

بر اساس این گزارش، صحنه این حادثه‌ها عصر دیروز با حضور سردار جعفری‌نسب و با اعترافات دو پسرعمو بازسازی شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ