دستور پخت میگو زعفرانی با نخود سبز /غذای که افسردگی‌ را درمان می کند

0

با دریافت دوز بالای امگا‌۳ می‌توانید افسردگی را درمان کنید‌. میگو هم سر‌شار از امگا‌۳ است.  کسانی که گوشت قرمز نمی‌خورند باید از میگو به‌عنوان یک جایگزین مناسب استفاده کنند. کسانی که کم‌خونی ناشی از فقر آهن دارند می‌توانند با خوردن ۱۰۰‌گرم میگو تا‌حدودی این نیاز را بر‌طرف کنند. ‌کم‌خونی شدید باعث به‌وجود آمدن حالت خستگی و رخوت می‌شود حال اینکه با خوردن میگو می‌توان این رخوت را از بدن دور کرد.
مجله سلامت غذای سالم درمان خانگی درمان افسردگی خواص میگو بهترین غذا بهترین سایت آشپزی آموزش پخت میگو آموزش آشپزی

زعفران هم که از قدیم به‌عنوان یک ماده شادی‌آور شناخته می‌شده. زعفران می‌تواند به از‌بین بردن افسردگی کمک کند و باعث نشاط و سرزندگی شود. همچنین جریان خون را رقیق می‌کند‌ و در تقویت حافظه هم نقش موثری دارد. ویتامین‌B6 موجود در زعفران در تشکیل سلول‌های خونی و آرامش اعصاب هم  موثر است. البته بیماران قلبی بهتر است با مشورت پزشک از زعفران استفاده کنند. اما در‌باره نخود سبز هم می‌توان گفت به‌دلیل داشتن ویتامین‌های خانوادهB مثل۱‌B و۲‌B و۳ B منبع خوبی برای سوخت‌وساز چربی‌ها و البته بهدست آوردن انرژی است. نخود سبز آهن هم دارد که به فقر آهن و کم‌خونی کمک می‌کند. ویتامینC موجود در نخودسبز هم می‌تواند جلوی تخریب سلول‌های تولید‌کننده انرژی را ‌به‌وسیله رادیکال‌های آزاد بگیرد.

مواد لازم میگو زعفرانی:

  • میگو: ۳۰۰‌ گرم
  • نخود سبز: نصف پیمانه
  • پیاز: یک عدد
  • سیر: یک حبه
  • زعفران دم‌شده: یک قاشق غذا‌خوری
  • روغن‌زیتون: یک قاشق غذا‌خوری
  •  نمک و فلفل: به اندازه کافی

مجله سلامت غذای سالم درمان خانگی درمان افسردگی خواص میگو بهترین غذا بهترین سایت آشپزی آموزش پخت میگو آموزش آشپزی
طرز تهیه میگو زعفرانی:

۱-میگو را برای ۵‌دقیقه در آب بجوشانید.

۲-حالا با پیا‌ز و سیر رنده شده تفت دهید.

۳-زعفران، نمک، فلفل و نخود را هم اضافه کنید‌ و بگذارید حدود ۱۰‌دقیقه روی حرارت کم بپزد. بعد از ۱۰دقیقه شام سبک، راحت، مغذی و شادی‌آور شما آماده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ