ایرلاین آسمان، رکورددار تاخیرات پروازی دی ماه

0
آمار سازمان هواپیمایی کشوری نشان می‌دهد در دیماه امسال ۴۹۱۳ پرواز توسط ۱۴ ایرلاین داخلی انجام شد که آسمان با ۶۴ درصد رکورد پروازهای تاخیردار را شکست، هما ۲۳ درصد پروازهای تاخیردار خود را کاهش داد و پروازهای اترک پس از چند ماه توقف از سر گرفته شد.

بررسی آمار سازمان هواپیمایی کشوری حاکی از آن است که در دیماه امسال با اضافه شدن هواپیمایی اترک به لیست ایرلاین‌ها در مجموع ۱۴ شرکت ۴۹۱۳ پرواز را انجام دادند که از این تعداد ۲۱۱۹ پرواز یعنی ۴۳.۱ درصد از پروازها با تاخیر انجام شده است. در آذرماه  ۴۶۱۲ پرواز توسط ۱۳ ایرلاین انجام شد که از این تعداد ۲۲۱۴ پرواز ( ۴۸ درصد) با تاخیر انجام شده بود.

هواپیمایی آسمان در دیماه ۶۸۲ پرواز را انجام داد که از این تعداد ۴۳۶ پرواز  (۶۴ درصد) با تاخیر انجام شده است. آسمان از این حیث در صدر قرار گرفته است. پس از هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد که در اولین ماه زمستان ۵۱ درصد از پروازهایش با تاخیر انجام شده است.

این ایرلاین در دیماه ۶۳۷ پرواز انجام داد که از این تعداد ۳۲۳ پرواز با تاخیر فرودگاه مهرآباد را ترک کرده بودند. اما نکته جالب توجه در رابطه با پروازهای ایران‌ایر کاهش ۲۳ درصدی تاخیرات نسبت به آذرماه است. میزان تاخیرات هما در آذر امسال ۷۴ درصد بود.

ماهان به عنوان یکی دیگر از سه ایرلاین بزرگ کشور نیز تقریبا پا به پای آسمان رکود تاخیرات پروازی بدتری از خود طی دیماه به جای گذاشت. این ایرلاین در ماه گذشته ۶۳۲ پرواز انجام داد که ۲۸۵ پرواز را با ۱۶ درصد افزایش نسبت به ماه قبل از آن با تاخیر ۴۵ درصدی انجام داده بود. میزان تاخیرات پروازی هواپیمایی ماهان در آذرماه امسال ۲۹ درصد بود.

شرکت‌های ایرتور، نفت، آتا  نیز به ترتیب با ۴۴ درصد، ۴۲ و ۴۱ درصد در رده‌های چهارم تا ششم بیشترین ایرلاین‌های دارنده تاخیرات پروازی دیماه قرار گرفتند.

همچنین شرکت‌های پویاایر، اترک، قشم‌ایر و معراج نیز به ترتیب با ۲۴ درصد، ۲۹، ۲۹ و ۳۰ درصد کمترین تاخیرات پروازی را در دیماه ثبت کردند.

 

منبع: تسنیم
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ