تجاوز به زنان با وعده ازدواج

0
پلیس تهران پسری جوان را دستگیر کرده است که پس از دوستی با زنان، تعدادی از آنها را به خانه خود می‌کشاند و مورد آزار و اذیت قرار می‌داد. دستگیری متهم پس از آن با موفقیت همراه شد که یکی از قربانیان، تهدید او درباره انتشار فیلم تجاوز را نادیده گرفت و با مراجعه به پلیس، سرنخی مهم از مخفیگاه او به دست کارآگاهان داد.
در بازجویی پلیس از متهم مشخص شده است که او در ورودی خانه خود را طوری طراحی کرده بود که امکان باز شدن آن از داخل وجود نداشت و زنان پس از ورود به خانه هیچ راه فراری پیدا نمی‌کردند.
در آغاز رسیدگی پرونده تنها اتهام سرقت متوجه متهم شده بود اما به تدریج پرده از تجاوز او به تعدادی از شاکیان نیز کنار رفت. زن جوانی که اوایل بهمن امسال از سوی متهم مورد سرقت قرار گرفته بود درباره شگرد او به کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: «سوم دی امسال قبل از رفتن به کلاس زبان همراه یکی ازدوستانم به پاساژ تیراژه رفتیم. ساعت چهار بعد از ظهر، از دوستم جدا شدم تا به کلاس زبان بروم.
در راه سوار یک پرشیای سفید رنگ با شیشه‌های دودی شدم. لحظاتی بعد، راننده آن‌که پسری جوان بود کارت ملی‌اش را به من نشان داد و خود را پاشا معرفی کرد. او شماره تلفنم را خواست اما من مخالفت کردم و پس از رسیدن به موسسه زبان از ماشین پیاده شدم. دو ساعت بعد که کلاسم تمام شد، می‌خواستم به خانه بروم که در خیابان پاشا را دیدم. او که منتظرم مانده بود به من نزدیک شد و با اصرار سوارم کرد.
او کیف دستی‌ام را در صندلی عقب ماشین گذاشت و درخواست دوستی خود را مطرح کرد. من بار دیگر مخالفت کردم و در اتوبان همت از ماشین پیاده شدم اما وقتی کیفم را گشتم دیدم دو گوشی همراهم به سرقت رفته است.»
با ثبت شکایت مالباخته، پرونده‌ای با موضوع «سرقت به شیوه کش‌روی» تشکیل و کارآگاهان برای شناسایی هویت متهم آن به تکاپو افتادند. آنها در گام نخست، کارت ملی متهم که به دست شاکی افتاده بود را بررسی کرده و به مردی جوان به نام پاشا رسیدند و او را به پایگاه دوم احضار کردند اما در همان تحقیقات ابتدایی مشخص شد که او متهم پرونده نیست و تنها اواخر سال ۹۲ کارت ملی خود را گم کرده است. پاشا به کارآگاهان گفت: «از زمانی که کارتم را گم کردم، چند بار از طرف پلیس و مراجع قضایی به اتهام فریب دختران احضار شده‌ام اما هر بار از من رفع اتهام شده است.
من نقشی در این اتفاقات ندارم و تنها کارت ملی‌ام را در یک خودروی سواری گم کرده‌ام.» با ثبت حرف‌های پاشا و در حالی که به نظر می‌رسید رسیدگی به پرونده با پیچیدگی روبه‌رو شده باشد، زن جوان دیگری که مورد آزار و اذیت راننده یک دستگاه پرشیای سفید رنگ قرار گرفته بود، با مراجعه به پایگاه دوم، سرنخ مهمی در اختیار پلیس قرار داد. با شکایت او فاش شده بود که متهم پرونده سرقت، به تعدادی از طعمه‌های خود نیز تجاوز کرده است. شاکی به کارآگاهان گفت: «چند وقت پیش در شبکه‌های اجتماعی با پسری ۳۰ ساله که خود را پاشا معرفی می‌کرد آشنا شدم. اول ارتباط ما مجازی و در حد تماس‌های تلفنی بود اما پس از مدتی به هم نزدیک‌تر شدیم.
پاشا قسم خورد قصد ازدواج با من را دارد. گریه می‌کرد و مدعی بود مرا دوست دارد. سرانجام یک روز به بهانه ملاقات با اعضای خانواده‌اش مرا به خانه‌اش در خیابان ناطق نوری کشاند اما به محض اینکه پایم را در خانه گذاشتم، با تهدید چاقو به جانم افتاد و مرا مورد آزار و اذیت قرار داد. او از این کار خود فیلم گرفت و تهدید کرد که با پخش آن، آبرویم را می‌برد. من از ترس شکایت نمی‌کردم اما سرانجام تصمیم گرفتم به پلیس مراجعه کنم و همه‌چیز را بگویم.»
سرنخی که شاکی از مخفیگاه متهم در اختیار کارآگاهان قرار داد، گره پرونده را باز کرد تا متهم ۱۲ بهمن، در یورش ماموران به مخفیگاهش دستگیر شود. او که سابقه جرایمی چون آدم ربایی، تهدید و اخاذی نیز در پرونده خود دارد در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کرد و به کارآگاهان گفت: «هجده ماه پیش یک کارت ملی در محدوده میدان صنعت پیدا کردم.
 تصویر خودم را روی آن جعل کردم و هویتم را به پاشا تغییر دادم. من حتی خانه‌ام را هم با مدارک جعلی اجاره کردم. در این مدت با روش‌های مختلف، مثل نشان دادن تصاویر شخصی‌ام و وعده ازدواج، زنان جوان را فریب می‌دادم و با آنها دوست می‌شدم. اگر مخالفت می‌کردند در فرصت مناسب کیف‌شان را می‌دزدیدم اما اگر موافقت می‌کردند، آنها را به خانه‌ام می‌کشاندم.» متهم برای عملی کردن نقشه آزار و اذیت، در ورودی خانه خود را طوری طراحی کرده بود که از داخل امکان باز شدن آن وجود نداشت.
سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، رییس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان این موضوع از زنان جوانی که از سوی متهم مورد سرقت، زورگیری، آزار و اذیت و کلاهبرداری قرار گرفته‌اند خواست تا برای شناسایی او به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در جنت‌آباد شمالی، نرسیده به اتوبان آبشناسان، خیابان شاهین شمالی مراجعه کنند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ