نماز یک دقیقه ای برای جلب روزی و ادای بدهی!

0

کار و کوشش و تلاش در مسیر کسب روزی مهم و اثرگذار است چون کسب ‌و کار وسیله لازم برای نزول روزی مقدر است. لکن تنها عامل یا به عبارتی دلیل تامّ و تمام فقط کار و تلاش جسمی نیست. در کنار فعالیت بدنی و کار برای جلب رزق و روزی برخی امور دیگر هم مهم هستند.
در روایات بسیاری از حضرات معصومین علیهم السلام برخی کارها و اذکار نیز بیان شده اند که بر بهبود رزق موثر هستند که آنهایی که به صورت دائمی به این اذکار مبادرت ورزیده اند از آثار فوق العاده آن باخبرند.
در روایات مختلف نماز عامل برکت در رزق و روزی دانسته شده است. همچنین در بین نمازها، در برخی احادیث بالاخص به نماز شب اشاره شده است. از جمله ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت امام صادق علیه السلام در این باره فرموده است:
«صَلَاهُ اللَّیْلِ تَجْلِبُ الرِّزْق»
«نماز شب روزی را جلب می کند.» (ثواب‌الاعمال و عقاب‌الاعمال، ص ۴۱)
                                                                                             ***
سه نکته:
* روزی زیاد و ادای قرض

در روایتی دیگر از آن حضرت می خوانیم که فرمودند: «تُدِرُّ الرِّزْقَ وَ تَقْضِی الدَّیْن؛ نماز شب روزی انسان را زیاد و قرض را ادا می کند.» (ثواب‌الاعمال و عقاب‌الاعمال، ص ۲۶)

** وقتی شرع همه جوره با ما راه می آید
نماز شب در اصل ۱۱ رکعت است. ۴ نماز دو رکعتی به نیت نماز شب؛ یک نماز دو رکعتی به نیت شفع و یک نماز یک رکعتی به نیت وتر. وقت خواندن آن هم از نیمه شب تا اذان صبح است. اما آنقدر این نماز اهمیت و آثار فراوان و فوق العاده دارد که گفته اند اگر وقت نشد یا حال نداشتید به همان سه رکعت (شفع و وتر) و حتی اگر آن هم نشد یک رکعت وتر را بخوانید تا از برکاتش بی بهره نمانید.

*** یک دقیقه هم وقت نداریم!؟
این نماز به دلیل آثار فوق العاده اش تنها نماز مستحبی است که قضا هم دارد! یعنی گفته اند اگر نتوانستی همان یک رکعت را هم در وقت طولانی بین نیمه شب و اذان صبح بخوانی قضایش را در طول روز بخوان. خواندن نماز یک رکعتی وتر چقدر زمان لازم دارد!؟ جدای از قنوت و اعمال مستحبی آن، اصل نماز وتر شاید یک دقیقه وقت بگیرد! آن وقت ما چقدر بی انصاف و نمک نشناسیم که حاضر نمی شویم یک دقیقه در روز برای این نماز که خیر دنیا و آخرت در آن نهفته است وقت بگذاریم!؟

نماز حاجت نماز افزایش روزی فواید نماز فضیلت نماز شب دعای حاجت دعای افزایش روزی احکام نماز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ