اصغر هندی ، مخاطب بابک زنجانی کیست؟

0
امروز بابک زنجانی در دادگاه مدعی شد فردی با نام هندی اموالش را در امارات به نام خودش کرده است فارغ از صحت یا نادرستی این ادعا به واقع هندی کیست؟

بابک زنجانی در ادامه دفاعیات خود اظهارداشت: متأسفانه در کارشناسی ابتدایی اموال، اموال من را ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان ارزیابی کردند، به این مسئله اعتراض کردیم و کارشناسان دیگری برای ارزیابی ورود پیدا کردند اما در کارشناسی‌های بعدی به جای اینکه ارزش اموال زیاد شود جمع نهایی آنها به ۲ هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان رسید این در حالی بود که فردی به نام هندی بسیاری از اموال من را در امارات به نام خودش کرده بود.

اما هندی کیست؟

هندی کسی نیست جزء سید اصغر هندی، که مسئول وصول مطالبات بدهی‌های وزارت نفت است.

وی دارنده مدرک کارشناسی حقوق از دانشگاه شهید بهشتی است و البته کارشناس ارشد حقوق بین المللی عمومی و دکترای حقوق تجارت بین الملل خود را هم از انگلستان گرفته است.

هندی یکی از اعضای علی البدل هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران است.

مسئول وصول مطالبات وزارت نفت در سابقه خود عضویت در هیئت علمی را هم داراست بگونه‌ای که می‌توان از سوابق علمی دکتر هندی به عضویت در هیئت علمی و نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در هیئت نظارت دانشگاه صنعتی نفت اشاره کرد.

هندی پیش از این نیز به عنوان مشاور امور حقوقی و قراردادهای وزیر نفت و رئیس حسابرسی کل و امور مجامع وزارت نفت خدمت می کرده است.

این فرد که امروز توسط بابک زنجانی متهم شده که اموالش را به نام خودش کرده است همچنین عضو هیئت مدیره و مدیر امور حقوقی شرکت ملی صادرات گاز بوده است.

البته هندی در دوره پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی دادستان دیوان محاسبات بوده است.

گفته می‌شود هندی وکیل شخصی زنگنه وزیر نفت نیز است.

سید اصغر هندی پیش از این و در تاریخ ۱۱ آبان امسال در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: آنچه وکیل زنجانی درباره اموال بابک زنجانی گفته است حرف دقیقی نیست چون این اموال هنوز درحال کارشناسی است.

وی تصریح کرد: معاون دادستان نامه‌ای را به وکیل زنجانی و ما داده است و ما هم اعتراض خود را درباره کارشناسی اموال به دادستان محترم اعلام کرده‌ایم و تا زمانی که از طرف دادستان تعیین تکلیف نشده و توسط کانون کارشناسان رسمی دادگستری رسیدگی نشود این مبلغ کارشناسی شده نمی‌تواند مبلغ واقعی باشد.

مسئول کمیته وصول مطالبات وزارت نفت افزود: ثانیاً آقای زنجانی اعلام کرده بود که من می‌خواهم مبلغ را بدهم و شما اموال را نفروشید و به همین دلیل ما اموال را نفروختیم تا اگر مبلغ را پرداخت کرد ما اموال را به او بازگردانیم چرا که این اموال جز دردسر و بدهی چیزی ندارد.

وی توضیح داد: بسیاری از این شرکت‌ها به بانک‌ها و اشخاص بدهی‌های زیادی دارند و ما ترجیح می‌دهیم پول را دریافت کنیم و اموال را به خودش برگردانیم؛ ضمن اینکه اموال باز هم به نام خود زنجانی است و تنها یک وکالت به شرکت نفت داده شده است تا رقم دقیق کارشناسی مشخص شود.

این در حالی است که اگر بابک زنجانی نتواند ادعای خود را درباره اتهاماتی که به اصغر هندی وارد کرده است ثابت کند یک شکایت دیگر به شکایت‌های وارد شده بر او توسط هندی آن هم به جرم نشر اکاذیب افزوده خواهد شد.

منبع: فارس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ