فروش فوری سمند سورن توربو شارژ با مدل ۹۵ + قیمت

0

ایران خودرو  شرایط فروش فوری خودروی جدید سمند سورن ELX توربو شارژ را با مدل۹۵ اعلام کرد.

مشخصات سمند سورن قیمت محصولات ایران خودرو قیمت سمند سورن توربو شارژ قیمت سمند سورن ELX
معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو اعلام کرد ؛ اولین سری این محصول ، به صورت فروش فوری و با قیمت ۳۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، با موعد تحویل ۲۰ روزه و مدل ۹۵ ، از روز شنبه ۲۴ بهمن ماه آغاز خواهد شد .

محصول جدید سمند سورن ELX توربو شارژ ضمن برخورداری از زیبایی ، ایمنی و تجهیزات مناسب، دارای موتور پرقدرت مجهز به توربو شارژ بوده و  می ‏تواند به عنوان محصولی متفاوت مورد توجه مشتریان قرار گیرد. در واقع یکی از اهداف شرکت در عرضه این محصول، افزایش کارایی قوای محرکه خودروهای برند ملی با نصب سامانه توربوشارژ مطابق با تکنولوژی خودروسازان اروپایی بوده است.

موتورھای توربوشارژ دارای مزایایی از قبیل:

۱- افزایش قدرت و شتاب خودرو بدون بالا بردن حجم موتور

۲- افزایش راندمان و بھره وری سوخت

۳- احتراق کاملتر سوخت و آلایندگی و مصرف کمتر نسبت به موتور معمولی
مشخصات سمند سورن قیمت محصولات ایران خودرو قیمت سمند سورن توربو شارژ قیمت سمند سورن ELX

– در این بخش مشخصات فنی و نحوه عملکرد سیستم توربوشارژ تشریح میگردد: سامانه توربوشارژر متشکل از یک مجموعه توربین و کمپرسور دارای محور مشترک میباشد. توربین در مسیرگازھای اگزوز و کمپرسور در مسیرھوای ورودی موتور قرار میگیرد. برخورد گازھای خروجی با پره ھای توربین موجب چرخش محورآن شده و در نتیجه کمپرسور به چرخش در میآید . چرخش کمپرسور در مسیر ھوای ورودی باعث میگردد فشار ھوا افزایش یافته و میزان ھوای وارد شده به موتور افزایش یابد. در ادامه نحوه عملکرد سیستم توربوشارژ در شکل زیر نشان داده شده است:

مشخصات سمند سورن قیمت محصولات ایران خودرو قیمت سمند سورن توربو شارژ قیمت سمند سورن ELX

سیستم توربوشارژ سبب میگردد ظرفیت پذیرش ھوای موتور از ظرفیت اسمی آن بیشتر گردد (بعنوان مثال حجم ھوای ورودی به موتور ۱۷۰۰ سی سی توربو معادل موتور ۲۰۰۰-۲۴۰۰ سی سی معمولی می باشد). با بالاتر رفتن میزان ھوا، مقدار سوخت بیشتری را میتوان درون آن تزریق کرد و نتیجتأ قدرت موتور افزایش می یابد. نکته دارای اھمیت این است که شروع عملکرد سامانه توربوشارژ از دور موتور ۲۰۰۰ دور در دقیقه به بالا میباشد. لذا در زمان حرکت در ترافیک و زمانھایی که نیازی به قدرت بالا نمی باشد، موتور مانند موتورھای معمولی عمل می نماید و فقط در زمان نیاز به قدرت زیاد توربوشارژ وارد عمل میگردد و توان موتور را افزایش میدھد؛ این به آن معنی است که به عنوان مثال موتور ۱۷۰۰ سی سی توربو در ترافیک شھری مانند موتور معمولی ۱۷۰۰ سی سی عمل میکند ولی در دور موتور بالاتر از ۲۰۰۰، مانند موتور ۲۵۰۰ سی سی قدرت تولید میکند. این موضوع سبب میگردد راندمان کلی این موتورھا بدلیل احتراق کاملتر سوخت در قیاس با موتورھای معمولی بھبود قابل ملاحظه ای داشته باشد. در جدول مقایسه ای زیر این موضوع نشان داده شده است .
مشخصات سمند سورن قیمت محصولات ایران خودرو قیمت سمند سورن توربو شارژ قیمت سمند سورن ELX

یک مقایسه ساده بین موتور توربوشارژ سورن با موتور معمولی نشان میدھد با وجود ۳۰ درصد افزایش قدرت و ۴۰ درصد افزایش گشتاور، میزان مصرف ترکیبی آن حدود ۴/۳ درصد کاھش پیدا کرده است. موتورھای توربو به دلیل فراھم نمودن شرایط احتراق کامل تر سوخت در موتور ،دارای آلایندگی کمتری نیز ھستند که از این لحاظ کاملا دوستدار محیط زیست محسوب میگردند. با توجه به افزایش توان موتور، نیازمند استفاده از گیربکس متفاوتی از خودرو سورن با موتور معمولی بود که برای این موضوع تغییرات فنی ای در گیربکس خودرو اعمال گردید و ضرایب دنده در گیربکس مورد استفاده سورن توربو تغییر پیدا نمود. این تغییرات کمک شایانی به انتقال قدرت بھینه از موتور به چرخ ھا نموده است.

مھمترین ویژگی ھای سورن ELX توربو شارژ :

· دارای موتور جدید پرقدرت با تکنولوژی روز دنیا

· دارای تجھیزات ایمنی و رفاھی مناسب

· شتاب و چالاکی بالاتر

· مورد پسند خانواده ھا و جوانان

· دارای آلایندگی کم و مصرف سوخت مناسب
مشخصات سمند سورن قیمت محصولات ایران خودرو قیمت سمند سورن توربو شارژ قیمت سمند سورن ELX

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ