بازداشت حمیدرضا جعفری “استاد جعل گذرنامه” در تایلند + عکس

0

پلیس تایلند یک باند بزرگ جعل‌ گذرنامه را متلاشی کرد. این باند برای هزاران مشتری که قصد داشتند از خاورمیانه راهی اروپا شوند گذرنامه تقلبی صادر کرده است. سردسته این باند، یک ایرانی معروف به “آقای دکتر” بازداشت شده است.

پلیس تایلند چهارشنبه (۲۱ بهمن) اعلام کرد یک باند بزرگ جعل‌کننده گذرنامه را متلاشی کرده است. عملیات ردیابی و انهدام این باند که هزاران گذرنامه تقلبی برای مشتریانی در کشورهای مختلف خاورمیانه صادر کرده، پنج سال طول کشیده است.

جعل گذرنامه اخبار تایلند

سردسته این باند یک ایرانی به نام حمیدرضا جعفری، معروف به “آقای دکتر” بوده است که با همدستان خود بازداشت شده است.

جعفری که ۴۸ سال دارد در ژاپن و اروپا نیز تحت تعقیب پلیس بوده است. او در کارگاهی در خانه‌اش در استان چاچوئنگ‌سائو در شرق بانکوک برای مشتریان خود گذرنامه تقلبی صادر می‌کرده است.

به گفته پلیس تایلند اغلب مشتریان او از کشورهای خاورمیانه از جمله ایران، سوریه و افغانستان بودند که قصد داشتند با این گذرنامه‌های تقلبی راهی کشورهای اروپایی شوند.

به گفته سخنگوی پلیس تایلند مشتری‌ها عکس و کشوری که می‌خواستند را برای “آقای دکتر” با ایمیل می‌فرستادند.

جعفری هم برای آنها پاسپورت تقلبی صادر می‌کرده و به مشتری‌های خود تضمین می‌د‌اده است که هیچ‌کس متوجه تقلبی بودن مدرک آنها نخواهد شد.

او گذرنامه‌های خود را با پیک خصوصی برای مشتری‌ها می‌فرستاده است.

به گفته سخنگوی پلیس تایلند گذرنامه‌های جعلی جعفری که تا ۲۳۰۰ دلار قیمت داشتند “با کیفیت‌ترین‌ها در بازار” بودند.

این مقام پلیس در عین‌حال تأکید کرده است که جعفری نمی‌توانسته گذرنامه‌های الکترونیکی جدید را که دارای میکروچیپ هستند، جعل کند.

پلیس تایلند در جستجوی خانه حمیدرضا جعفری نزدیک به ۲۰۰ گذرنامه پیدا کرده که بیشتر آنها تقلبی بودند و برخی هم از جهانگردان در تایلند به سرقت رفته بودند.

در تایلند، کشوری که می‌توان در آن انواع مدارک تقلبی را در خیابان خرید سالانه هزاران گذرنامه گم می‌شود. بازار داغ جعل مدرک در تایلند موجب رشد بازار قاچاق انسان و کالا در این کشور شده است.

حمیدرضا جعفری خود دارای شش گذرنامه بوده است: سه گذرنامه برزیلی، یک گذرنامه پرویی، یک پرتغالی و یک نیوزلندی. پنج واسطه پاکستانی همدست جعفری نیز بازداشت شده‌اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ