بهترین تلویزیون های (Ultra HD (4K TV + مزایا و معایب

0

بهترین تلویزیون‌های ۴K در سال ۲۰۱۶ میلادی که از فناوری وضوح تصویر فوق‌العاده بالایی برخوردار هستند، به ترتیب ذیل خواهند بودند:

قیمت تلویزیون پاناسونیک قیمت تلویزیون led قیمت تلویزیون بهترین تلویزیون

Panasonic TX-65CZ952: وضوح تصویر در این تلویزیون ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ و منحنی است ضمن اینکه ابعاد آن ۱.۴۴۸×۹۱۳×۳۱۱ میلی‌متر است. مزایا: وضوح تصویر فوق‌العاده، مشکلات سیستم OLED در این تلویزیون دیده نمی‌شود. معایب: قیمت آن بسیار بالا است ( ۸ هزار دلار) ، سیستم Firefox OS ندارد.

LG65EF950V: وضوح تصویر در این تلویزیون ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ است، اما منحنی نیست و ابعاد آن ۱۴۵۰در ۸۸۳ در ۲۳۶ میلی‌متر است. مزایا: کنتراست فوق‌العاده، webOS درخشان. معایب: کناره‌های تصویر تیره است، درخشندگی محدود دارد.

Samsung UE65JS9500: وضوح تصویر در این تلویزیون UHD 4K و منحنی است ضمن اینکه ابعاد آن ۹۱۷ در ۱۴۵۰ در ۳۷۹ میلی‌متر است. مزایا: وضوح تصویر فوق‌العاده، platform هوشمند دارد. معایب: بسیار گران‌قیمت است.

LG 65EC970V: وضوح تصویر در این تلویزیون UHD 4K و منحنی است ضمن اینکه ابعاد آن ۸۸۰×۱۴۴۷×۲۵۷ میلی‌متر است. مزایا: طراحی منحصربه‌فرد، سیستم webOS به طرز فوق‌العاده‌ای عمل می‌کند. معایب: در این تلویزیون آپشن‌های HDR محدود است، نیازمند تنظیم بسیار دقیق است.

Sony KD-75X9405C: وضوح تصویر در این تلویزیون ۴K است اما منحنی نیست و ابعاد آن ۸۸۰×۱۴۴۷×۲۵۷ میلی‌متر است. مزایا: کیفیت تصویر فوق‌العاده و کیفیت صدا به‌صورت زنده است. معایب: چارچوبی که بلندگوها در آن قرار گرفته است فضای زیادی را اشغال می‌کند.

Hisense LTDN50K321UWT: وضوح تصویر در این تلویزیون ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ است. منحنی نیست و ابعاد آن ۷۰۲×۱۱۲۴×۲۴۷ میلی‌متر است. مزایا: کیفیت تصویر بسیار بالا در تمامی قسمت‌های صفحه تلویزیون. معایب: سیستم هوشمند این تلویزیون ساده و زوایای دید محدود است.

Panasonic TX-50CX802B: وضوح تصویر در این تلویزیون ۳۸۴۰×۲۱۶۰ است، اما منحنی نیست و ابعاد آن ۶۸۷×۱۱۲۱×۲۱۱ میلی‌متر است. مزایا: تصاویر بسیار طبیعی به نظر می‌رسند. معایب: برای تصاویری که توسط کاربر انتخاب می‌شوند درخشندگی پایین است.

Sony KD-65S8505C: وضوح تصویر در این تلویزیون ۳۸۴۰×۲۱۶۰ و منحنی است ضمن اینکه ابعاد آن ۸۹۳×۱۴۵۲ در ۲۷۴ میلی‌متر است. مزایا: رنگ بندی تصاویر فوق‌العاده است، انحنای صفحه تلویزیون ظریف است. معایب: کار کردن با سیستم اندروید این تلویزیون مشکل است.

Samsung UE48JS8500: وضوح تصویر در این تلویزیون ۳۸۴۰×۲۱۶۰ و منحنی است ضمن اینکه ابعاد آن ۶۸۹×۱۰۸۳×۳۰۸ میلی‌متر است. مزایا: رنگ‌بندی تصاویر عالی است. معایب: سرعت پردازش پایین است.

Samsung UE48JU7000T: وضوح تصویر در این تلویزیون UHD 4K است. اما منحنی نیست و ابعاد آن میلی‌متر ۶۸۳×۱۰۸۷×۲۷۸ میلی‌متر است. مزایا: UHD دستگاه بسیار بالا است، کنتراست فوق‌العاده‌ای دارد. معایب: نیاز به تنظیم بسیار دقیقی دارد.

Panasonic TX-40CX680B: وضوح تصویر در این تلویزیون ۳۸۴۰×۲۱۶۰ است اما منحنی نیست و ابعاد آن ۵۶۰×۹۰۴×۲۰۲ میلی‌متر است. مزایا: سیستم Firefox OS دستگاه انعطاف‌پذیر است. معایب: فقط ۳HDMI است.

تلویزیون ۴K بخریم یا نخریم؟!

چهار دلیل خرید تلویزیون‌های ۴K

۱- زیبایی: اگر این تلویزیون‌ها را از نزدیک با چشم خود ببینید، نمی‌توانید زیبایی آنها را تحسین نکنید. واقعا افزایش وضوح تصویر(۳۸۴۰* ۲۱۶۰ پیکسل) تفاوتی را ایجاد می‌کند که به وضوح قادر به مشاهده آن خواهید بود.

اگر در یک فروشگاه به چهره خریداران مقابل یک تلویزیون ۴K بنگرید، خواهید دید که همگی هیپنوتیزم تصویر شده‌اند. اگرچه جهش از فن‌آوری اچ دی به ۴K ممکن است به اندازه جهش از فن‌آوری اس دی به اچ دی قابل توجه نباشد، اما تفاوت فاحشی بین آنها وجود دارد و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

درواقع وضوح و جزییات افزوده شده به معنای این است که شما قادر خواهید بود جزییاتی را که در فن‌آوری اچ دی ممکن است از دست بدهید، در وضوح ۴K با جزئیات کامل ببینید.

۲- کاهش قیمت‌ها: قیمت تلویزیون‌های ۴K در مقایسه با دو سال قبل، زمانیکه برای اولین بار از آنها رونمایی شد، بالا نیست. در حال حاضر به جز تلویزیون‌های ۴K خمیده یا تلویزیونهای دارای نمایشگر اُ ال ای دی، قیمت بقیه مدل‌های آنها کاهش یافته است.

این در حالیست که برای کاهش قیمت تلویزیون‌های اچ دی نسبت به اولترا اچی دی زمان بیشتری طول کشید. رقابت بین شرکت های سازنده باعث شده قیمت این تلویزیونها در برخی از مدل‌ها به کمتر از ۱۰۰۰ دلار کاهش پیدا کند. برخی از مدلهای تلویزیونهای اچ دی مثل مدل ۴۰ اینچی شرکت سیکی به ۴۹۹ دلار تنزل کرده است.

۳- افزایش برنامه‌ها نسبت به قبل: مثل دوران اولیه رونمایی از تلویزیون‌های اچی دی، برنامه‌ها و فیلم‌هایی که با فن‌آوری ۴k ضبط شده‌اند، کمیاب اما رو به افزایش است. از آنجا که سی دی‌هایی با فرمت ۴K وجود ندارند، بسیاری از برنامه‌ها از سوی سرویس‌هایی نظیر نفتلیکس، یوتیوب و سونی ویدئو تامین می‌شود.

برخی شرکت‌های سازنده تلویزیون به همراه محصول خود یک هارد حاوی فیلمهای ۴K نیز ارائه می دهند. به علاوه بسیاری از گوشیهای هوشمند نظیر سامسونگ گلکسی S5 و سونی اکسپریا Z3 قابلیت فیلمبرداری با وضوح ۴K را دارند و کاربر می‌تواند فیلمهای ۴K ضبط شده را در تلویزیون خود تماشا کند.

جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل با فن‌آوری ۴K ضبط و برای بازار ژاپن ارائه شد و این نشان می‌دهد که ممکن است این فن‌آوری به زودی در آمریکا نیز ارائه شود.

۴- قابلیت نمایش فن‌آوریهای پایین‌تر: اگرچه مالکان تلویزیون‌های ۴K منتظر محتوای بیشتری برای توجیه خرید خود هستند، اما دست کم تمام این تلویزیون‌های جدید می‌توانند فرمت‌های معمول اچ دی را به سطح کیفیت اولترا اچ دی نزدیک کنند.

دلایل عدم خرید تلویزیون‌های ۴K

۱- نبود محتوای برنامه‌های کافی: اگرچه این درست است که برنامه‌های ۴K بیشتری برای این تلویزیونها نسبت به قبل ارائه شده اما هنوز بسیار بسیار کم هستند. شبکه‌های پخش برنامه در آمریکا هنوز حتی با وضوح اچ دی برنامه پخش نمی‌کنند، چه برسد به وضوح ۴K.

بنابراین چرا باید تلویزیونی را خرید که اینقدر نسبت به برنامه‌های موجود جلوتر باشد؟ شما قصد دارید چه چیزی را با این تلویزیون تماشا کنید؟ نبود محتوا بزرگترین مانع سر راه شرکتهای سازنده تلویزیون‌های ۴K اولترا اچ دی است.

تبلیغات برای خرید تلویزیونهای سه بعدی را در چند سال قبل به خاطر می‌آورید که تنها به تعداد انگشتان دست فیلم با فرمت سه بعدی وجود داشت؟ این سرنوشت می‌تواند برای فن‌آوری ۴K نیز اتفاق بیفتد.

۲- دشواری تشخیص تفاوت ۴K و اچ دی در تلویزیون‌های کوچک: تلویزیونهای ۴K ممکن است خارق العاده به نظر برسند، اما نکته ای وجود دارد که ممکن است آن را ندانید. تلویزیون هر قدر کوچکتر باشد، تشخیص وضوح بالاتر در آن سخت تر می‌شود.

برخی تلویزیونهای ۴۰ یا ۴۲ اینچی ۴K وقتی کنار تلویزیون‌های اچ دی قرار می گیرند و هر دو یک دیسک بلوری یا یک بازی رایانه‌ای جدید را نمایش دهند، تشخیص تفاوت بین آنها کار ساده‌ای نخواهد بود. بنابراین برای استفاده هر چه بیشتر از پتانسیل‌ تلویزیونهای ۴K باید سراغ مدل‌های بزرگ‌تر بروید اما از سوی دیگر باید بودجه خود را نیز در نظر بگیرید.

درحال حاضر گرانترین تلویزیون ۴K موجود در بازار مدل ۸۵ اینچی ۴K سه بعدی از شرکت سونی است که بیش از ۲۰ هزار دلار قیمت دارد.

۳- تداوم کاهش قیمت‌ها: قیمت فن‌آوری ۴K نسبت به دو سال قبل کاهش قابل توجهی یافته اما این فن‌آوری همچنان تکنولوژی برتر است و بالاتر از آن به بازار نیامده است. برای مثال بالاترین مدل ۶۵ اینچی مسطح ۴K سامسونگ ۳۰۰۰ دلار قیمت دارد اما مدل ۶۵ اینچی اچ دی آن ۲۰۰۰ دلار قیمت دارد.

اگرچه قیمت تلویزیونهای ۴K به شکل قابل توجهی رو به کاهش است اما این قیمتها در سال جاری و سالهای بعد همچنان کاهش خواهد یافت. حتی یک تلویزیون اولترا اچ دی که امروز ۱۵۰۰ دلار است، احتمالا سال آینده ۸۰۰ دلار خواهد بود. شاید بهتر باشد که کمی صبر کنید که هم قیمتها پایین‌تر بیاید و هم محتوا و برنامه‌های بیشتری برای آنها عرضه شود.

۴- طول عمر و منسوخ شدن: چه می‌شود اگر فن‌آوری ۴K به جای اینکه جانشینی برای اچ دی باشد، محو گردد؟ این امر محتمل نیست اما می‌تواند رخ دهد. اگر اینطور شود چه خواهید کرد؟ هیچ کس خواهان یک وسیله بی مصرف ۳۰۰۰ دلاری نیست.

اگرچه فن‌آوری ۴K وضوح خارق العاده‌ای را نسبت به اچ دی به بیننده ارائه می‌دهد اما فن‌آوری بالاتر از ۴K یعنی تلویزیون‌های ۸K نیز در نمایشگاه لاس وگاس رونمایی شده‌اند. بنابراین شاید گزینه هوشمندانه این باشد که این نسل از تلویزیونها را کنار بگذارید و منتظر نسل بعدی باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ