دوقلوهای بهم چسبیده از سر جدا شدند

0

خواهران دوقلوی به هم چبسیده ۴ سال با جمجمه ای تقریبا مشترک زندگی کردند تا اینکه در نهایت ۲۰ جراح و پرستار دریک عمل جراحی ۱۰ ساعته موفق به جداسازی دوقلوهای بهم چسبیده شدند.

عمل جراحی جداسازی دوقلوهای به هم چسبیده از ناحیه سر بعد از ۱۰ ساعت توسط ۲۰ جراح و پرستار با موفقیت انجام شد.

دوقلوهای به هم چسبیده اخبار عربستان

“طوغا ” و “خادار” دوخواهر ۴ ساله ای هستند که از قسمت سر به هم چسبیده متولد شده بودند. چسبندگی آنها از قسمت استخوان جمجمه بود ولی خوشبختانه مغز آنها هیچ ارتباطی به هم نداشت.

۴ سال پیش بعد از تولد این دوخواهر به هم چسبیده پزشکان و متخصصان در سوریه بارها و بارها عکسبرداری و اسکن های دقیق را برای جراحی جداسازی آنها انجام دادند اما به دلایل ضعف جسمانی دوقلوها تا حدودی امکان جراحی وجود نداشت.چسبیدگی استخوان جمجمه این دوخواهر دوقلوی بهم چسبیده موجب رشد غیر طبیعی در این بخش شده بود.

بعد از گذشت سالها بالاخره یک تیم مجهز پزشکی شامل ۲۰ جراح و پرستار در بیمارستان تخصصی ریاض عربستان در یک عمل جراحی ۱۰ ساعته توانستند این دو خواهر را از هم جدا کنند.

پدر این دوقلوهای از سر به هم چسبیده اولین بار در سال ۲۰۱۳ برای تقاضای کمک در هزینه های بیمارستان و هزینه های جراحی جداسازی دختران دوقلویش به سراغ یکی از مسئولان دولت عربستان رفت اما کمکی حاصل نشد. در ان زمان دوقلوهای به هم چسبیده از سر ۱۶ ماهه بودند. بعد از گذشت سالها بالاخره با همکاری پزشکان و جراحان بیمارستان مرکزی کودکان مرکز عربستان عمل جراحی جداسازی دختران با موفقیت انجام شد.

به گزارش دیلی میل از سال ۱۹۹۰ تا کنون در حدود ۱۸ عمل جراحی جداسازی در عربستان انجام شده است که بیماران این جراحی ها از کشورهای روسیه – فیلیپین – عراق – سودان – یمن و سوریه به آنجا منتقل شده اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ