مدارس تهران شنبه ۸ اسفند تعطیل است

0
سخنگوی وزارت کشور می‌گوید: مدارس تهران فردای روز انتخابات یعنی ۸ اسفند تعطیل هستند.

 حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه فرآیند انتخابات به روزهای حساسی رسیده است، اظهار داشت: از ساعت ۸ صبح امروز(پنجشنبه ۲۹ بهمن) زمان رسمی تبلیغات انتخاباتی داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شروع شد، پیش از این نیز یعنی از روز ۲۲ بهمن  تبلیغات انتخاباتی نامزدهای پنجمین دوره  مجلس خبرگان رهبری آغاز شده بود.

سخنگوی وزارت کشور در پاسخ به سوالی درباره دلیل تفاوت مدت زمان تبلیغات داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی گفت: چون انتخابات خبرگان رهبری در سطح استانی برگزار می‌شود و نماینده شهرستانی برای خبرگان نداریم لذا مدت تبلیغات برای داوطلبان مجلس خبرگان رهبری دو هفته و برای داوطلبان مجلس شورای اسلامی یک هفته است.

امیری با  بیان اینکه مدت قانونی تبلیغات تا ۲۴ ساعت قبل از روز رای گیری ادامه خواهد داشت،‌ تصریح کرد: ساعت ۸ صبح روز ششم اسفند ماه، تبلیغاتانتخاباتی هم برای داوطلبان مجلس خبرگان رهبری و هم برای مجلس شورای اسلامی پایان می یابد و در نهایت انتخابات در روز هفتم اسفندماه همزمان برای دو مجلس خبرگان و شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

قائم مقام وزیر کشور ابراز امیدواری کرد که همه اقشار و اقوام و گروه‌های سیاسی اعم از اصلاح‌طلب،اصولگرا و اعتدالگرا با حضور پرشور در پای صندوق‌های رای انتخابات باشکوهی را رقم بزنند و برگ افتخار دیگری به کتاب انقلاب اسلامی اضافه شود.

وی با بیان اینکه انتخابات دارای ۳ رکن مردم، دستگاه اجرایی و  شورای نگهبان است،‌ خاطر نشان کرد: شورای نگهبان به موجب قانون اساسی، دستگاه ناظر بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و همه‌پرسی است بنابراین ما در کل این دوره با دستگاه ناظر هماهنگی لازم را برقرار کردیم.

وی اضافه کرد: در این دوره به جهت شرایطی که دولت فراهم کرد و موفقیت هسته‌ای هم که با تدابیر رئیس جمهور، تیم مذاکره کننده و هدایت‌های مقام معظم رهبری به دست آمد و برجام به فرجام رسید، مردم  امید بیشتری به نقش‌آفرینی دارند به همین جهت ما شاهد ثبت‌نام بیش از ۱۲ هزار نفر برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی بودیم، البته خودمان چنین استقبالی را پیش‌بینی نمی‌کردیم.

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه پیش‌بینی و امکانات ما برای ثبت‌نام  رقمی بین ۷ الی ۸ هزار نفر بود، اما به یک‌باره ۱۲ هزار نفر ثبت‌نام کردند، گفت: این موضوع برای ما امر مبارکی بود و همکاران ما در سراسر کشور از مرحله ثبت‌نام تا به امروز که روز آغاز تبلیغات انتخاباتی است هیچ مشکل خاصی نداشتند و به همه نیازها پاسخگو بودند.

منبع: باشگاه خبرنگاران
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ