بعد از غذا از خوردن موز خودداری کنید

0
بعد از غذا موز نخوریددانشمندان به تازگی دریافتند که مصرف موز در صبح ها فواید بسیاری برای بدن دارد اما برای کاهش مضرات قند موجود در موز آن را با مواد غذایی خاصی باید مصرف کرد.

موز یکی از بهترین میوه هایی است که باید صبح ها و در وعده صبحانه مصرف شود اما در بررسی های دقیق تر نشان داده شده است که خوردن موز به عنوان صبحانه به تنهایی کافی نیست زیرا یک میوه تقریبا اسیدی است و فقط ۲۵ درصد آن قند است.

موز به عنوان یک منبع غنی از پتاسیم، منیزیم و فیبر شناخته شده است، علاوه بر اینها در موز قند نیز وجود دارد و که باعث می شود سطح قندخون در بدن تغییر کند. در ابتدا با مصرف موز احساس خوبی خواهد داشت اما به زودی احساس خستگی و گرسنگی می کنید.
هرگز موز را بلافاصله پس از غذا مصرف نکنید زیرا دوباره هم میل به غذاخوردن را در شما به وجود می آورد هم احساس خستگی خواهید کرد.
برای آنکه مصرف موز این عوارض را نداشته باشد بهتر است آن را به همراه یک چربی سالم یا چاشنی های غذایی مصرف کنید تا اسید موجود در موز خنثی شود و سرعت متابولیسم قند بدنتان کاهش پیدا کند.
خوردن موز در وعده صبحانه همراه کره بادام زمینی و یا دارچین می تواند قندخون را کاهش دهد و احساس کسالت و خستگی را از بین ببرد.
منبع: باشگاه خبرنگاران
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ