چرا رزق و روزی کفار بیشتر از مسلمانان است!؟

0

برای فهم و درک موضوع معاد ساده ترین روش را قرآن کریم پیش روی ما قرار داده است. قرآن می فرماید شما به باران رحمت الهی بنگرید که چگونه زمین مرده را زنده می کند. زمینی که در زمستان به کلی خشک و مرده و بی روح شده بود به ناگاه با باران های بهاری سرزنده و شاداب و سرحال می شود. زنده شدن مردگان نیز در روز قیامت به همین سادگی است!
در آیه ۵۷ سوره اعراف می خوانیم:
«وَ هُوَ الَّذِی یُرْسِلُ الرِّیَاحَ بُشْرًا بَیْنَ یَدَیْ رَحْمَتِهِ حَتَّى إِذَا أَقَلَّتْ سَحَابًا ثِقَالاً سُقْنَاهُ لِبَلَدٍ مَّیِّتٍ فَأَنزَلْنَا بِهِ الْمَاء فَأَخْرَجْنَا بِهِ مِن کُلِّ الثَّمَرَاتِ کَذَلِکَ نُخْرِجُ الْموْتَى لَعَلَّکُمْ تَذَکَّرُونَ.»
«و اوست که پیشاپیش رحمت خود بادها را به بشارت می فرستد چون بادها ابرهای گرانبار را بردارند ، ما آن را به سرزمینهای مرده روان سازیم و از آن باران می فرستیم و به باران هر گونه ثمره ای را می رویانیم مردگان را نیز اینچنین زنده می گردانیم شاید پند گیرید.»
                                                 ***
سه نکته:
* در فرمول های مادی غرق نشوید

قوانین طبیعى با همه پیچیدگى و نظمى که دارند، تحت اراده پروردگارند و نباید انسان را از مبدأ هستى غافل کنند. هدایت و حرکت بادها و نزول باران و رویش گیاهان و رزق و روزی با تدبیر خداوند است پس نباید در فرمول‏هاى علمى و قوانین مادّى غرق شد.

** زیاد شدن گناه=عدم نزول برکات
در کتاب وسائل الشیعه از محمد بن مسلم نقل شده که گفت از امام صادق (ع) شنیدم می فرمود: «همانا گناه کردن، انسان را از رزق محروم می کند.» با توجه به این روایت و روایات فراوان دیگری با همین مضمون در می یابیم که عامل اصلی دور شدن رحمت الهی و عدم نزول رحمت الهی از آسمان، گناه کردن افراد در یک منطقه است.

*** داستان جالب شیشه عینک و فرش کثیف!
حال ممکن است شبهه ای پیش بیاید که چطور می شود در یک کشور غیر مسلمان بیشتر از یک کشور مسلمان باران ببارد و رزق فراوان تر و نعمات بیشتری برایشان از سوی خداوند مهیا گردد!؟
یک مثال زیبایی در این ارتباط وجود دارد. وقتی روی عینک کسی لکه چای بریزد بلافاصله با دستمال آن را پاک می کند. همان لکه اگر روی لباسش بریزد صبر می کند تا شب و لباس را در ماشین لباسشویی می شوید. اما اگر به فرش چکید، می گویید: فرش ها را می شوییم. ولی هرچه دیرتر سخت تر! حکایت آدم هم هم همین است. اگر عینک باشی با دستمال نرم، اگر لباس باشی با ماشین لباسشویی و اگر فرش باشی با بیل و تکان های سخت تو را پاک می کنند. کیفر هرچه به قیامت بیفتد خطرش بیشتر است. قرآن می فرماید مومنین به محض گناه، کفاره اش را می بینند چون مانند شیشه عینک شفاف هستند. ولی کفار مانند فرش در قیامت باید کفاره گناهانشان را به سختی پس بدهند!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ