سهم های کوچک و گمنام برندگان بازار سهام ۹۲

0
پس از پایان مهلت قانونی شرکت ها برای ارایه گزارش های عملکرد میان دوره ای و کاهش رفتارهای هیجانی در بورس، بسیاری از سهم ها روند قیمتی متعادل تری را دنبال کرده و بیشتر براساس میزان برآورده کردن انتظارات سهامداران و سرمایه گذاران در گزارش های شش ماهه پیگیر معاملات خود هستند.

به گزارش بورس نیوز، با بررسی روند رشد قیمتی سهام شرکت های بورسی و فرابورسی به وضوح قابل مشاهده است که جایگاه نخست پربازده ترین سهم به یک شرکت پالایشی یعنی پالایش نفت تهران اختصاص دارد و این مجموعه از ابتدای امسال تاکنون موفق به کسب بازدهی مثبت ۹۴۴ درصدی شده است.

مشاوره سرمایه گذاری در بورس کم سود ترین سهام فرآورده های نسوز ایران سهام پرسود سهام برتر تحلیل فولاژ (فولاد آلیاژی ایران) پر ضرر ترین سهام بهترین سهام برای خرید در بورس برندگان بازار سهام اخبار شرکت فرآورده های نسوز آذر آمار سود بورس

همانطور که در جدول فوق مشاهده می شود، دومین جایگاه از آن یک شرکت فعال در صنعت سایر کانی های غیر فلزی می باشد، بطوریکه “کاذر” طی روزهای معاملاتی سال جاری بیش از ۶۰۱ درصد بازدهی مثبت محقق کرده و پس از آن نیز شرکت پاکسان با کسب ۵۸۷ درصد بازدهی مثبت در جایگاه سوم پربازده ترین ها طی معاملات امسال قرار گرفته است.

اما با نگاهی دقیق تر به روند بازدهی شرکت ها، مشاهده می شود که تنها دو مجموعه پالایشگاهی به عنوان شرکت های بزرگ فعال بازار سهام در میان ۲۰ جایگاه برتر پربازده ترین سهام حضور دارند.

اما در مقابل حضور شرکت های کوچک در صدر این جدول بیشتر خودنمایی می کند، آنچنان که دو شرکت فرآورده های نسوز یعنی “کاذر” و “کفرا” در حالی در برترین جایگاه های این رتبه بندی قرار گرفته اند که شاید در ابتدای سال کمتر کسی فکر بازدهی به ترتیب بیش از ۶۰۱ و ۳۹۸ درصدی را تنها طی هشت ماه از این دو سهم داشت.

این در حالی است که در پایان جدول رتبه بندی بازدهی سهام نیز شرکت تهران دارو نزدیک به ۵۲ درصد افت قیمت سهم را تجربه کرده تا با کاهش سرمایه سهامدارانش در انتهای این جدول جای گیرد.

پس از آن نیز سهام “فولاژ” همچنین “وگردش” با کاهش حدود ۲۰ و ۱۷ درصدی قیمت سهام خود رو به رو شده و از آخر رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

مشاوره سرمایه گذاری در بورس کم سود ترین سهام فرآورده های نسوز ایران سهام پرسود سهام برتر تحلیل فولاژ (فولاد آلیاژی ایران) پر ضرر ترین سهام بهترین سهام برای خرید در بورس برندگان بازار سهام اخبار شرکت فرآورده های نسوز آذر آمار سود بورس

در مجموع بازار سهام با کسب بازدهی مثبت از سوی ۳۷۵ شرکت و بازدهی منفی توسط ۱۴ شرکت معاملات خود را پیگیری کرده و نکته جالب توجه در جدول بازدهی شرکت ها این است که حضور شرکت های بزرگ و مطرح بورس در میان جایگاه های نخست پربازده ترین سهم ها خالی می باشد و گرچه بازدهی این قبیل صنایع و شرکت ها نیز از ابتدای امسال قابل توجه بوده، اما آنها در رتبه های پایین تر این جدول قرار گرفته اند.

در بررسی بازدهی صنایع از ابتدای سال جاری تاکنون محصولات کاغذی با دو زیرمجموعه کاغذسازی کاوه و کارتن ایران میانگین بازدهی بیش از ۲۹۳ درصدی را به دست آورده و خود را به عنوان پربازده ترین صنعت معرفی کرده است.

پس از آن نیز دو صنعت فنی و مهندسی و فرآورده های نفتی به ترتیب حدود ۲۷۰ و ۲۲۶ درصد بازدهی را در پی داشته اند تا رتبه های دوم و سوم را از آن خود کنند.

در مقابل اما صنعت محصولات چوبی تنها گروهی بوده که طی معاملات سال جاری خود تحت تأثیر افت حدود ۱۵ درصدی قیمت سهم “چفیبر” بازدهی منفی محقق کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ