مصاحبه با پیمان و مهراب قاسم خانی و ناگفته‌ هایی شنیدنی و جالب از «پژمان»

0

 پیمان و مهراب قاسم‌خانی نویسندگان مجموعه تلویزیونی «پژمان» در گفت‌وگویی با «جام جم» نکاتی جالب از این سریال و تعلقات فوتبالی‌‌شان مطرح کرده‌اند که بخش‌های برگزیده را در ادامه می‌خوانید:

آخه من چه شباهتی با پژمان دارم

سروش صحت می گوید پیش بینی اش این بوده که سریال از قسمت ۹ به بعد دیده شود، اما پژمان بسیار زودتر و از همان قسمت های اول گل کرد.

پیمان: این سریع ترین گل کردن زندگی ام بود (می خندد) .

مهراب: یک خاطره از واکنش بیننده های این سریال بگویم. برای تماشای بازی ایران و تایلند به ورزشگاه آزادی رفته بودم. یکی از تماشاچی ها متوجه ارتباط من با سریال شده بود، اما فکر می کرد من پژمان جمشیدی ام و به این اسم صدایم می کرد. به او گفتم آخه من چه شباهتی با پژمان دارم (می خندد) .

مصاحبه مهراب قاسم‌خانی فیلم سروش صحت سریال سروش صحت سروش صحت

برای کارهای مشترک مان قراردادی امضا نکرده ایم

به نظر می رسد هماهنگی میان تمام عوامل گروه وجود دارد و همین هم عامل موفقیت سریال بوده است.

پیمان: چند سالی است این اتفاق می افتد و ترجیح می دهیم با همین گروه کار کنیم چرا که به همه ما بیشتر خوش می گذرد و حرف یکدیگر را هم بهتر می فهمیم. نکته جالب دیگر این که ما آنقدر با آقای چگینی احساس راحتی می کنیم که هیچ وقت درطول این سال ها برای کارهای مشترک مان قراردادی امضا نکرده ایم.

مهراب: ما حتی در دفتر آقای چگینی کارهایمان را انجام می دهیم، ولی به آن می گوییم دفترمان (می خندد) .

ما پرسپولیسی منطقی هستیم

شما هر دو پرسپولیسی دو آتشه هستید. وسوسه نشدید با استقلال و طرفدارانش بیشتر شوخی کنید؟

مهراب: راستی پیمان، به این موضوع فکر نکرده بودم. با هر دو تیم به یک اندازه شوخی کردیم (می خندد). واقعیت آن است با این که پرسپولیسی هستیم، اما اصلادر کار به این موضوع فکر نکردیم. تازه آدم بزرگ و مهم سریال، خسرو حیدری و یک استقلالی است. ما پرسپولیسی منطقی هستیم. دوست داریم استقلال همیشه دوم شود البته بعد از پرسپولیس (می خندد) .

پیمان: من هم دوست ندارم استقلال تحقیر شود، مثلابازی شش تایی ها مرا خیلی ناراحت کرد. استقلال تا چهار تا راه دارد (می خندد). از شوخی گذشته در تمام کارهایم دوست ندارم موضع داشته باشم و در این کار هم همین طور بود.

پرسپولیسی بودن بیشتر از آن جهت برایم لذت بخش است که با رفقای استقلالی ام کل کل کنم و گرنه وقتی استقلال با تیم هایی غیر از پرسپولیس بازی می کند حتی طرفدار استقلال هستم. چطور می شود بازیکنانی مثل فرهاد مجیدی، جواد نکونام، آندو تیموریان، آرش برهانی، امیرحسین صادقی و خسرو حیدری را دوست نداشت. راستی برخی گفته بودند در سریال از فرهاد مجیدی انتقاد کردیم. همین جا اعلام می کنم مطلقا چنین نیست.

حمید درخشان پیشنهاد عادل فردوسی پور بود

برای انتخاب فوتبالیست ها و حضورشان در سریال با کسی مشورت هم کردید؟

پیمان: پژمان خودش یک کارشناس خبره بود. با عادل فردوسی پور هم در تماس بودم و پیشنهادهایی به ما داد که چه بازیکنانی را بیاوریم و با چه کسانی کار نکنیم، مثلاانتخاب حمید درخشان پیشنهاد او بود. همین جا باید از تمام فوتبالیست هایی هم که لطف کردند و در نقش خودشان بازی کردند، تشکر کنم. از بازیگرانی هم که به ما محبت داشته و در برخی قسمت های سریال حاضر شدند، تشکر می کنم.

مهراب: روزهایی که سکانس مربوط به فوتبالیست ها ضبط می شد، پشت صحنه با هم صحبت می کردیم و خیلی خوش می گذشت. حتی مهدی مهدوی کیا تمایل نداشت بازی کند، ولی به ما لطف داشت و به پشت صحنه سریال آمد. من هم باید از نگاه حرفه ای همه بازیگرانی که در کار حاضر شدند، تشکر کنم. این خیلی ظرفیت می خواهد. هر کسی این کار را نمی کند که همه کنار بایستند تا یک نفر دیده شود، تازه آن یک نفر هم بازیگر نباشد. پذیرفتنش سخت است. همه این بازیگران دارند به پژمان جمشیدی پاس گل می دهند.

حساس ترین گل زندگی حرفه ای پژمان

حالاشانس آوردید که پژمان این پاس ها را خراب نکرده و آنها را گل کرده است.

پیمان: به هرحال راهی پیدا می کردیم تا حالش را بگیریم (می خندد) .

یعنی شوخی های فراوانتان با پژمان و تک گل ملی اش کافی نبود؟

مهراب: با تک گل ملی اش که همیشه شوخی می کنیم، اما غیر از این گل، حساس ترین گل زندگی حرفه ای پژمان هم خودش ماجراست. می دانید آخرین برد پرسپولیس مقابل سپاهان در اصفهان با گل پژمان به دست آمده، اما به دلیل قطعی برق، فیلمی از آن موجود نیست.

پیمان: معلوم نیست آن گل را پژمان زده یا نه. بعید نیست بازیکن دیگری زده باشد (می خندد). ولی واقعا این میزان جنبه و ظرفیت شوخی داشتن و این که اجازه بدهید با اسم، شهرت و حتی خانواده ات در قالب یک سریال شوخی شود، چیز کمی نیست. از این نظر پژمان و خانواده اش خیلی با ظرفیت هستند؛ در حالی که شخصیت اصلی پژمان کاملابا آنچه در سریال می بینیم متفاوت است و او و خانواده اش کاملافرهنگی هستند. جالب است بدانید پژمان خیلی بیشتر از ما به تئاتر می رود، بنابراین به نظرم کار پژمان کاملاخودویرانگرانه بود.

مهراب: البته همه از من بیشتر به تئاتر می روند. کلادر زندگی ام پنج بار بیشتر تئاتر ندیده ام (می خندد) .

الگوی مهراب در فوتبال کرمانی مقدم است

پژمان جمشیدی می گوید شما آدم های بسیار مهربانی هستید تا وقتی به متن تان دست نزنند. این کار بشدت ناراحت تان می کند، بخصوص مهراب را که کاملاکله شق است. درست می گوید؟

پیمان: (می خندد). درباره مهراب درست می گوید، مهراب یکسری خصوصیات لمپنی دارد و حتی ممکن است بر سر متن اش با اطرافیان درگیر شود و به همین دلیل معمولااو را با خودم به جلسات کاری نمی برم.

مهراب از این نظر خصوصیات غیر حرفه ای دارد، مثلااگر کارگردانی نظری منفی درباره فیلمنامه مهراب داشته باشد، نمی گذارم مستقیم و رو در رو به او بگوید. اول خودم با آن کارگردان صحبت می کنم تا نظرش را تلطیف و به مهراب منتقل کنم. او واقعا بدون من خیلی سخت کار می کند. بارها پیش آمده من در کارها کنارش نبوده ام و آن کار را نیمه کاره رها کرده و از کار کنار کشیده است. تنها آدمی که حرفش را گوش می کند، من هستم. اگر بگویم کل متن را پاره کن و آن را دور بریز، بدون سوال و تردید انجام می دهد.

با این خصوصیات شخصیتی اگر مهراب قرار بود فوتبالیست شود حتما جزو بازیکنان یاغی فوتبال می شد؟

پیمان: اصلا الگوی مهراب در فوتبال کرمانی مقدم است، چون همه را در زمین می زد و از بازیکنان خارجی هم امثال هالک را خیلی دوست دارد (می خندد) .

مهراب: الان در بازی های پرسپولیس و استقلال چیزی که مرا اذیت می کند این است که همدیگر را در زمین نمی زنند. من بازی های جنجالی را که درگیری و کتک کاری دارد بیشتر دوست دارم (می خندد). اکثرا هم بازیکنان خشن و گردن کلفتی مثل نیسکنز، بالاک و ندود را می پسندم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ