لیست ۳۰ نفره اصولگریان برای تهران / انتخابات مجلس دهم

0
لیست کاندیداهای مورد حمایت شورای ائتلاف اصولگرایان در تهران به شرح زیر مشخص شد:

غلامعلی حداد عادل، مرتضی آقاتهرانی، فاطمه آلیا، یحیی آل اسحاق، سید محمد حسن ابوترابی فرد، لاله افتخاری، زهره الهیان، مهرداد بذرپاش، احمد توکلی، محمدنبی حبیبی، پرویز داودی، مجتبی رحماندوست، فاطمه رهبر، علیرضا زاکانی، محمد سلیمانی، زهره طبیب زاده نوری، محمدجواد عامری شهرابی، حجت الله عبدالملکی، لطف الله فروزنده، سید علی قریشی، اسماعیل کوثری، غلامرضا مصباحی مقدم، حسین مظفر، سید مسعود میرکاظمی، الیاس نادران، محمد ناظمی اردکانی، سید محمود نبویان، بیژن نوباوه وطن، مرضیه وحید دستجردی، مهدی وکیل پور.

نامزدهای اصولگرایان انتخابات مجلس 98 اصولگرایان
غلامعلی حداد عادل سخنگوی ائتلاف اصولگرایان صبح امروز در همایش علما، ائمه جماعات و روحانیت تهران که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله مهدوی کنی اظهار داشت: انشاالله خداوند ایشان را که بزرگ قبیله ما بود رحمت کند و به آیت‌الله موحدی کرمانی طول عمر و سلامت کامل عنایت فرماید.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان همچنین از حمایت آیات عظام مصباح و یزدی از اصولگرایان سخن گفت و افزود: علی‌رغم اختلاف سلیقه‌ها که بین جریان‌های اصولگرا وجود داشت , رقبای سیاسی ما امیدی به فهرست واحد نداشتند و تصور می‌کردند ما با فهرست‌های متعدد در انتخابات وارد شویم، اما با زحمات بسیار این وحدت حاصل شد.

وی در ادامه سخنان خود به دو طرز تفکر در جامعه اشاره و تصریح‌کرد: یک تفکر دینی که معتقد به حکومت دینی است، تفکر دیگر تمایل به افکار غربی دارد؛ تفکر اول تفکری است که از قبل ۱۵ خرداد ندای امام(ره) را شنید و در سال ۵۷ به ندای امام(ره) لبیک گفت.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان بر همین اساس اضافه کرد: تفکری که شهید داد و جنگ را با جان و مال خود اداره کرد و به ولایت فقیه و مرجعیت معتقد بوده و اینکه دین می‌تواند جامعه را اداره کند و خبرگان حافظ ارزش‌های ولایت فقیه استو ؛ اما جریان دیگر، تفکر انسان منقطع از وحی است که از رنسانس به بعد در اروپا حاکم شد و در مهربان‌ترین شکل نسبت به دین می‌گوید، دین باید از سیاست جدا شود و کسی که می‌خواهد دیندار باشد، انتخاب شخصی است و در کلیسا یا مسجد برای خودش به نیایش بپردازد و حق ندارد احکام دینی را به صورت سیاسی، اجتماعی و قانونی در جامعه مطرح کند که این همان اسلام آمریکایی است که امام خمینی(ره) آن را در مقابل اسلام ناب قرار داد.

وی با بیان اینکه این تفکر قبل از انقلاب در دانشگاه‌های ما، عرصه‌های مهم اجتماعی وجود داشت، افزود: با انقلاب اسلامی و در دوران جنگ، این تفکر فرصت ظهور و بروز نیافت؛ بعد از ارتحال امام(ره) و بعد از جنگ عده‌ای به فکر افتادند که از رأی آن جماعتی که به شکل غربگرا فکر می‌کنند استفاده کنند.

حداد عادل گفت: منازعات در عرصه سیاست و انتخابات بوده، منازعه دو بینش و طرز تفکر است، این بحث‌هایی که مطرح می‌شوند بهانه‌اند، اصل قضیه همین است.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان با اشاره به اینکه در مجلس ششم حضور داشته است، ادامه داد: بنده در سطح آن سنگر مقابله با این طرز تفکر حضور داشته‌ام، شما ببینید ارتباطات گردانندگان مجلس ششم با چه کسانی در خارج کشور بوده و چند نفر از آنها و وابستگانشان در خارج از کشور حضور دارند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری با تشخیص درست، علمدار و پرچمدار راهی هستند که امام خمینی(ره) آغاز کردند، گفت: ما در مجلس به عنوان اصولگرا اصول خودمان و راهمان را همان می‌دانیم که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری برای ما ترسیم و طراحی کردند، معتقدیم چه دنیوی و چه اخروی فکر کنیم که باید هر دو را درنظر داشته باشیم، ولایت فقیه امروز حافظ تمامیت ارضی این کشور و استقلال و عزت ما و هم تأمین‌کننده سعادت ماست، ما به چنین اعتقادی معتقدیم.

وی تأکید کرد: اصولگرایی را عبارت از این می‌دانیم که به خاطر رأی دست از اصول خود برنداریم و معتقدیم اگر بر اصول خود وفادار بمانیم و حل مشکلات مردم را به نتیجه برسانیم، چهره حقیقی و کارگشای اسلام را به جامعه معرفی کنیم، آنها که فکر دیگری دارند، به کارآمدی اسلام معتقد خواهند شد.

حدادعادل ادامه داد: برای تبلیغ اسلام باید قانونگذاری صحیح و پاکی دست و سلامت نفس داشت؛ گاهی ما در مجامعی که ظاهر می‌شویم، در خصوص فهرست ۳۰ نفره تهران می‌گویند چرا فلانی هست یا فلانی نیست؛ ما سعی کردیم با توجه به ملاحظات متعدد، یک فهرست مناسب ارائه دهیم، در این فهرست ۳۰ نفره، همه افراد از جهت اعتقاد به ولایت فقیه و پیروی از ولایت فقیه همه آزموده بودند.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان با تأکید بر اینکه رأی ندادن به تمام فهرست به معنی رأی دادن به فهرست رقیب است، گفت: در این فهرست، ۱۵ نفر از ریاست قوه تا وزیر و عضو هیأت رئیسه مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور دارند.

حداد عادل با تأکید بر اینکه مسئله اصلی کشور معیشت است، گفت: معتقدیم یکی از وظایف سنگین مجلس در دوران پسابرجام، نظارت بر برنامه‌های اقتصادی دولت است و بر همین اساس، ۱۰ نفر از ۳۰ نفر لیست، افراد متخصص در علم اقتصاد هستند و ۱۵ نفر نیز از خانواده شهدا و رزمندگان در این لیست حضور دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ