نوزاد ۴۵ روزه در بیمارستان مفید خفه شد/ بازهم کپسول اشتباهی

0

این نوزاد به دلیل عمل جراحی فتق به اتاق عمل بیمارستان مفید تهران منتقل می شود که به دلیل استفاده از گاز دیگری به جای اکسیژن نوزاد دچار خفگی شده و جان خود را از دست داد.

به گزارش عصر ایران، نوزاد دختر ۴۵ روزه ای در روز گذشته طی انجام یک عمل جراحی فتق به علت وصل کپسول دیگری به جای اکسیژن در اتاق عمل دچار خفگی شده و فوت کرد.

این نوزاد دختر ۴۵ روزه به دلیل عمل جراحی فتق وارد اتاق عمل بیمارستان می شود که به دلیل استفاده از کپسول دی اکسید کربن به جای اکسیژن نوزاد جان خود را از دست داد.

این حادثه روز گذشته در اتاق عمل بیمارستان مفید تهران به وقوع پیوسته است.

در این حادثه تاسف بار حتی عملیات احیاء نیز برای نجات جان این کودک نتیجه نداد و متاسفانه کودک جان خود را از دست داد.

دکتر رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران با تایید این حادثه عنوان کرد: تا روشن شدن کامل این موضوع به هیچ عنوان اطلاعاتی در این خصوص نمی‌دهم.

طی روز های گذشته هم یک مادر باردار در بیمارستان چمران هنگام زایمان به دلیل وصل کردن کپسول اکسیژن اشتباهی از ناحیه دهان، صورت ، مری و ریه دچار سوختگی شدید شده بود.

این دومین حادثه در طی ماه های اخیر است که به دلیل بی احتیاطی در استفاده از گاز در بیمارستان روی می دهد.

دکتر سید سجاد رضوی مدیرکل دفتر بازرسی وزارت بهداشت در گفتگو با «نسیم آنلاین» در خصوص مرگ نوزاد ۴۵ روزه در بیمارستان مفید تهران، اظهار داشت: نوزاد دختر ۴۵ روزه روز گذشته طی عمل جراحی اورژانسی به علت بروز مشکل در کپسول گاز اکسیژن و CO2 دچار آسیب شده و فوت کرده است.

وی باتاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهید پزشکی در حال پیگیری چگونگی بروز این اتفاق است، افزود: وزارت بهداشت نیز بررسی‌های لازم در این خصوص را انجام می‌دهد.

رضوی تاکید کرد: این حادثه از نظر فنی کاملاً با حادثه سوختگی مادر دوقلوها در بیمارستان چمران متفاوت است.

وی ادامه داد: بیمارستان چمران و بیمارستان مفید هر دو در حوزه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است و این دانشگاه پیگیری‌های لازم در این خصوص را انجام می‌دهد و قطعاً تمامی افرادی که در ایجاد این حوادث غفلت و مسامحه کرده‌اند برخورد قانونی می‌شود و پرونده‌ به دادسراهای مربوط در قوه قضائیه و سازمان نظام پزشکی ارجاع داده می‌شوند.

رضوی در حالی خبر از مرگ نوزاد ۴۵ روزه در بیمارستان مفید می‌دهد که دکتر ایمان زاده رئیس بیمارستان مفید به‌طورکلی بروز این اتفاق را تکذیب کرده و به خبرنگار «نسیم آنلاین» گفت: هیچ موردی در خصوص مرگ نوزاد ۴۵ روزه و بروز مشکل در کپسول اکسیژن در این بیمارستان نداشتیم. و ما به دنبال ما به دنبال حقوق بیمار و حفظ  و ارتقاء سلامت مردم هستی.

لازم به ذکر است به گفته منابع آگاه خانواده عصبانی به دلیل مرگ نوزاد ۴۵ روزه‌شان در دفتر دکتر ایمان زاده درگیر شدند و همچنین گفتنی است این خانواده پس از ۱۰ سال صاحب فرزند شده بودند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ