سیده حمیده زرآبادی نماینده قزوین در مجلس +سوابق

1

سیده حمیده زرآبادی متولد سال ۱۳۵۹ کارشناس ارشد رشته مهندسی برق – مکاترونیک از دانشگاه علوم تحقیقات تهران، اولین کاندید معرفی شده از سوی شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان قزوین است.

پدر بزرگ او آیت الله سید جلیل زرآبادی فرزند آیت الله سید موسی زرآبادی است. یک ساعتی را میهمان اودر منزل قدیمی پدربزرگ در کوچه مسجد سوخته چنار بودیم؛

نماینده قزوین در مجلس سوابق نمایندگان مجلس سوابق سیده حمیده زرآبادی بیوگرافی سیده حمیده زرآبادی اصلاح طلبان چه کسانی هستند

مشروح این مصاحبه در ادامه می آید:

– برخی از فعالان سیاسی از اینکه فردی بدون سابقه سیاسی در لیست انتخاباتی اصلاح طلبان قرار گرفته، اظهار نگرانی کرده اند. به نظر شما این تا چه اندازه می‌تواند به عنوان معیار برای انتخاب یک فرد به عنوان نماینده مجلس باشد؟

من جوان هستم و فکر نمی‌کنم همسالان من فعالیت سیاسی چشمگیری داشته باشند، ولی همین که وارد رقابت انتخابات شدم و در این رقابت بزرگ ثبت‌نام کردم، نشان از این دارد که مشی و نگاه سیاسی دارم. علاوه بر آن من در خانواده‌ای متولد شدم که رفت و آمد بزرگان سیاست و علما زیاد بوده و من از کودکی با این فضا آشنا بودم. همه افرادی که فعالیت سیاسی چشمگیری دارند یک روز و از یک نقطه‌ شروع کردند. به نظر من هر فردی که احساس می‌کند باید برای کشور تاثیرگذار باشد باید از در دسترس‌ترین، مناسب‌ترین و بهترین جایگاه فعالیت خود را شروع کند. فعالیت سیاسی من هم از ثبت‌نام برای ورود به مجلس شورای اسلامی شروع شد.

نماینده قزوین در مجلس سوابق نمایندگان مجلس سوابق سیده حمیده زرآبادی بیوگرافی سیده حمیده زرآبادی اصلاح طلبان چه کسانی هستند

– یکی از ایرادهای اساسی ورود جوانان به عرصه انتخابات بدون داشتن پیشینه فعالیت سیاسی و اجتماعی، این است که قدرت چانه‌زنی از بالا را نخواهند داشت. بهتر است افراد شناخته شده با کارنامه اجرایی بهتر که دسترسی‌هایشان راحت‌تر می‌شود و اقبال مردم نیز به آنها بیشتر است به عرصه ورود پیدا کنند. نظر شما چیست؟

به نظرم باید سوال کرد که چقدر به جوانان اجازه داده شده که در این عرصه‌ها ورود پیدا کنند و ناموفق بوده‌اند که این نظر را دارند. این فرصت چانه‌زنی به چند درصد از افراد جامعه ما داده شده است. همیشه مسئله اینگونه بوده که افرادی به تصور اینکه قدرتمند هستند و توانایی چانه‌زنی دارند انتخاب شده‌اند. اما من فکر می‌کنم که باید به تمام افراد جامعه اعتماد کرد. اگر به دنبال اتفاق نویی در جامعه هستیم، باید توانایی تمام افراد را باور داشته باشیم. بهتر است این فرصت به کسانی که توانمند هستند، داده شود.

-شما این توانایی را در خودتان می‌بینید؟

من به توانمندی‌‌های خود ایمان دارم.

-تحلیل‌تان از فضای سیاسی کنونی جامعه چیست؟

من معتقدم مجلسی که فقط یک صدا از آن شنیده شود، نمی‌تواند مجلس سودمندی باشد. لزوم سودمند بودن مجلس این است که تمام افکار و احزاب در آن حضور داشته باشند. مجلس نهاد قانون‌گذار است و در تمام زمینه‌ها به تصویب قانون می‌پردازد. پس حضور افراد متخصص در تمام زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی با دیدگاه‌های مختلف لازمه یک مجلس پویا و زنده است.

مجلس خوب به نظر شما چه مجلسی است؟ آیا مجلسی که همراه دولت باشد، ایده‌آلی است که جناح متبوع شما به آن می‌اندیشد؟

حضور افراد تندرو، بدون در نظر گرفتن جناح سیاسی آن ها، همیشه مضر است. حضور افراد معتدل در مجلس از تنش‌ها جلوگیری می‌کند و مسایل مهم‌تری بررسی می‌شود. به نظر می‌رسد جامعه در حال حاضر به حضور افراد معتدل نیازمند است. قطعاً مجلس باید با دولت در راستای ساختن ایران آباد همراهی داشته باشد. اما اینکه مجلس همراه دولت باشد به این معنی نیست که مجلس کار نظارتی خود بر عملکرد دولت را فراموش کند، بلکه مجلسی مطلوب است که ضمن نگاه به مسایل کلان و زیر ذره‌بین گذاشتن عملکرد دولتمردان، دولت را در رسیدن به اهداف خود کمک کند.

گشایش فضای سیاسی چقدر در شرکت بانوان تاثیر داشته است؟
به هر حال اگر بخواهیم در هر زمینه‌ای فعالیت داشته باشیم، اگر راه ورودی نباشد، اتفاقی رخ نمی‌دهد. باید فضای لازم برای هر فعالیتی به وجود بیاید تا افراد بتوانند خود را بروز دهند. زنان جامعه ما به این خرد رسیده‌اند که باید در جامعه حضور داشته باشند تا بتوانند بر مشکلاتشان فایق بیایند.

نماینده قزوین در مجلس سوابق نمایندگان مجلس سوابق سیده حمیده زرآبادی بیوگرافی سیده حمیده زرآبادی اصلاح طلبان چه کسانی هستند

به نظر می‌رسد دولت تدبیر و امید باعث گشایش فضای سیاسی و باعث افزایش حضور زنان در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی شده است. با وجود اینکه گشایش فضای سیاسی را در دوره اصلاحات هم دیدیم. چرا این حجم استقبال زنان در دولت‌های پیشین رخ نداد؟
به نظر من ثبت‌نام کردن به معنای گشایش سیاسی نیست. آمار زنان بهارستان نشین هیچ گاه تعداد قابل قبولی نبوده است. این نشان می‌دهد که تاکنون فضای سیاسی بازی برای حضور بانوان نداشتیم. به نظر من به صرف اینکه افراد زیادی تاکنون مجال ثبت‌نام پیدا می‌کنند، به معنای گشایش سیاسی نیست. این افراد احساس نیاز کردند و خود را ملزم به حضور در عرصه انتخابات کرده‌اند؛ اما تا گشایش سیاسی راه طولانی مانده است.

با وجود اینکه پیش از این فعالیت سیاسی نداشتید و با برخوردهای سیاسی آشنایی ندارید و با شخصیت آرامی که دارید، آیا این قدرت را در خود می‌بینید که حقوق افرادی که از طرف آنان نماینده می‌شوید را محقق کنید؟
من با مشی سیاسی مواجه نبودم ؛ولی یک ویژگی شخصیتی دارم که اگر به چیزی اعتقاد داشته باشم، تمام‌قد برای محقق شدن آن ایستادگی می‌کنم. من برای ورود به صحنه انتخابات اعتقاد پیدا کردم و برای ورود به این صحنه، توانایی‌هایی را در خود دیدم.

 بر اساس نتایج شمارش آرا داود محمدی با اخذ ۱۰۸ هزار و ۸۵۴ رأی نفر اول و سیده حمیده زرآبادی با ۱۰۸ هزار و ۴۴۰ رأی به‌عنوان نفر دوم موفق به کسب اکثریت حداقل یک‌چهارم آرای صحیح در حوزه انتخابیه قزوین، البرز و آبیک شدند که توانستند به‌عنوان منتخب مردم این شهرستان در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزیده شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. احمد می گوید

    تو که تندرو هستی و تند رو ها حمایتت کردن رفتی بالا حالا رنگ عوض کردی و دم از اعتدال می زنی ؟؟؟؟