بیوگرافی مینو خالقی +علت‌رد صلاحیت و ماجرای‌عکس‌خصوصی

10

مینو خالقی ، نماینده اصلاح طلب شهر اصفهان متولد ۱۳۶۴ است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته حقوق ارتباطات و دانشجوی دکترای رشته حقوق عمومی است.

نماینده اصفهان در مجلس نجات الله ابراهیمیان سوابق نمایندگان مجلس سوابق مینو خالقی رد صلاحیت شدگان بیوگرافی مینو خالقی

برخی از سوابق مینو خالقی بدین شرح است:

مدرس دانشگاه در رشته‌های حقوق عمومی، حقوق ارتباطات و رسانه، حقوق مالکیت فکری، حقوق تطبیقی و بین‌الملل؛ عضو کمیته محیط زیست منابع طبیعی و تغییرات اقلیمی اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان؛ عضو کمیته آب ذیل کمیسیون کشاورزی، ابد و محیط زیست اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان؛ عضو شرای هماهنگی تشکل‌های غیردولتی استان اصفهان سال ۱۳۸۱ و عضو پیوسته تشکل‌های مردم نهاد زیست‌محیطی، اجتماعی و فرهنگی از سال ۱۳۷۸ تاکنون؛ کارشناس ارشد حقوقی شرکت پرشیا فلز اسپادانا؛ عضو هیئت علمی و اجرایی سمینارهای متعدد حقوقی، فرهنگی و اجتماعی؛ اخذ گواهینامه دوره‌های آموزشی دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه. محقق و پژوهشگر در عرصه حقوق عمومی و رسانه، حقوق محیط زیست و مالکیت فکری؛ خبرنگار و نویسنده مطبوعاتی استانی و ملی از سال ۱۳۸۲ تاکنون؛ فعالیت در ستادهای انتخاباتی اصلاح‌طلبان اصفهان.

نماینده اصفهان در مجلس نجات الله ابراهیمیان سوابق نمایندگان مجلس سوابق مینو خالقی رد صلاحیت شدگان بیوگرافی مینو خالقینجات‌الله ابراهیمیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره وضعیت مینو خالقی، منتخب سوم استان اصفهان برای مجلس دهم اظهار داشت: در جلسه اخیر شورای نگهبان، مدارک و مستنداتی در مورد صلاحیت خانم خالقی ارائه شده و در این زمینه بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

وی افزود: در این جلسه برای اعضای شورا این سؤال پیش آمد که آیا این امکان وجود دارد که پس از انتخابات، فردی به دلیل کشف عدم صلاحیت، آرای وی باطل شود یا نه. در این مورد، نظرات مختلفی بیان شد و به طور مثال گفته شد وقتی انتخابات برگزار می‌شود، مسائلی که پس از رأی‌گیری مطرح هستند به مرحله تصویب اعتبارنامه‌ها منتقل می‌شوند، اما برداشت و نظر اکثریت اعضای شورای نگهبان به لحاظ مستنداتی که راجع‌ به مسئله صلاحیت خانم مینو خالقی مطرح است، این بود که امکان ابطال انتخابات به جهت کشف جهاتی از عدم صلاحیت وجود دارد.

ابراهیمیان در ادامه تصریح کرد: مطابق تصمیم شورا که طبعاً مبتنی بر نظارت استصوابی است، تصمیم در مورد صلاحیت خانم خالقی براساس نظر اکثریت اعضا این بود که می‌توان آرا را به جهت مسئله عدم صلاحیت باطل کرد، هرچند که برخی از اعضا نظرات دیگری هم داشتند.

نماینده اصفهان در مجلس نجات الله ابراهیمیان سوابق نمایندگان مجلس سوابق مینو خالقی رد صلاحیت شدگان بیوگرافی مینو خالقی

ابراهیمیان در مورد اظهارات سیامک ره‌پیک، سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان نیز که اعلام کرده بود آرای مینو خالقی ابطال شده و وی رد صلاحیت نشده است تصریح کرد: با توجه به مستندات جدیدی که درباره صلاحیت خالقی به شورای نگهبان ارائه شد، وی رد صلاحیت شده و این موضوع ربطی به شکل رأی‌گیری و صندوق‌ها و انتخابات ندارد.

وی در ادامه افزود: علت ابطال آرا، رد صلاحیت خانم خالقی بوده است و البته از آنجا که دلایل رد صلاحیت شخص به خود وی اعلام می‌شود لذا قانوناً نمی‌توان این مسائل را بیان کرد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان در پاسخ به این سؤال که آیا جایگزین مینو خالقی در انتخابات میان‌دوره‌ای مشخص می‌شود یا منتخب ششم استان اصفهان جایگزین وی خواهد شد، اظهار داشت: این مسئله باید در شورای نگهبان مطرح شود ولی علی‌القاعده قانون اقتضا می‌کند که جایگزین وی در انتخابات میان‌دوره‌ای مشخص شود.


روز دوشنبه  هفته جاری روابط عمومی وزارت کشور اعلام کرد، رحمانی فضلی در روز سیزدهم اردیبهشت و دقایقی پس از انتشار تصاویر مینو خالقی در فضای مجازی، در نامه‌ای به معاون امنیتی و انتظامی خود دستور داد در اسرع وقت نسبت به شناسایی عامل یا عاملان انتشار تصاویر خصوصی منتسب به نامبرده اقدام کند.

در بخشی از نامه وزیر کشور تاکید کرد: «نظر به انتشار تصاویر خصوصی منتسب به سرکار خانم مینو خالقی، در فضای مجازی، که منجر به شکستن حریم خصوصی نامبرده و جریحه‌دار شدن افکار عمومی گردیده است لازم است ترتیبی اتخاذ فرمائید، در اسرع وقت و با همکاری پلیس فتا نیروی انتظامی و عنداللزوم با مشارکت سایر نهادهای امنیتی و اطلاعاتی، نسبت به ردیابی و شناسائی عامل یا عاملین این اقدام غیرقانونی، غیرانسانی و مغایر با موازین اسلامی اقدام و پرونده متشکله به منظور بررسی و برخورد قانونی با مرتکب یا مرتکبین این امر، بدون فوت وقت در اختیار دستگاه قضائی ذیربط قرار گرفته و نتیجه به اینجانب گزارش شود»

پس از دستور وزیر کشور، خبرهای رسیده در فضای مجازی حاکی از آن بود که در این خصوص شب گذشته ادمین کانالی که نسبت به انتشار این تصاویر اقدام کرده بود، دستگیر شده است. البته اینجا این شبهه نیز باقی است که دستگاه‌هایی که می‌توانند اینگونه با سرعت ادمین یک کانال را دستگیر کنند چگونه با هزاران کانال هتاک به مقدسات برخورد نمی‌کنند.

در این خصوص دلایلی وجود دارد که تصاویر انتشار یافته مصداق تصاویر خصوصی نیست. اولا اینکه قبل از جریانات اخیر این تصاویر توسط مسیح علی‌نژاد ضدانقلاب فراری و در سناریوی «آزادی یواشکی» انتشار یافته و سوال اینجاست که این تصاویر را چه کسی به وی رسانده است؟

ثانیا اینکه تصاویر انتشار یافته در اماکن عمومی است که در یکی از تصاویر، خانم مذکور بدون حجاب در حال صحبت با یک فرد خارجی است. پس نمی‌توان این تصاویر را خصوصی نامید.

جالب اینجاست در همان روز ۱۳ اردیبهشت رسانه‌های اصلاح‌طلب، بیانیه‌ای از خالقی را منتشر کردند که تصاویر مذکور را تکذیب و تصریح کرده که در حال پیگیری قضایی این موضوع است.

در بیانیه خالقی آمده بود: «در کمال تأسف افرادی بی‌هویت و منفعت‌طلب که در رسیدن به منافع و مطامع سیاسی خود تمامی اصول شرعی و قانونی را زیر پا می‌گذارند ؛ اقدام به انتشار تصاویر جعلی و انتساب بی‌شرمانه آن‌ها به اینجانب در فضای مجازی نموده‌اند؛ بدین وسیله ضمن تکذیب شدید هرگونه ارتباط این تصاویر جعلی به خود، از کلیه مراجع ذی‌صلاح تقاضا می‌نمایم در جهت حفظ شئون جامعه اسلامی و حق خود به عنوان زنی مسلمان و پایبند به اصول شریعت اسلامی با جدیت کامل با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه و مرتکبین جرم افترا در این زمینه برخورد نمایند.»

حال چنانچه استدلال خانم خالقی مبنی بر اینکه تصاویر ذکر شده جعلی است را بپذیریم پس وزیر کشور جزو افرادی است که به این «زن مسلمان و پایبند به اصول شریعت اسلامی» تهمت زده و قاعدتا «حق شکایت» از وزیر محترم برای خانم خالقی محفوظ است اما اگر این تصاویر جعلی نیست و واقعی است پس خانم خالقی در بیانیه رسمی خود سعی در کتمان حقیقت و اغوای عمومی داشته است.

هر چند اکنون خالقی با رای هیات عالی اختلاف قوا از راهیابی به مجلس بازمانده است اما این سوال در اذهان باقی است چنین فردی که از ابتدای کار خود اینگونه به ملت و همشهریانش دروغ می‌گوید می‌توانست وکالت مردم متدین، با فرهنگ و  سرافراز شهر اصفهان را طی ۴ سال بر دوش بکشد؟

در گزارش خبرگزاری فارس آمده است که تصاویر کشف حجاب مینو خالقی قبل از انتشار از سوی یک کانال داخلی، توسط مسیح علی‌نژاد، ضد انقلاب فراری و به عنوان کسی که به کمپین موسوم به «آزادی یواشکی» پیوسته بود، منتشر شده است، بنابراین انتشار آن از سوی کانال داخلی مورد اشاره نمی‌تواند مصداق انتشار تصاویر خصوصی نامبرده باشد.

گفتنی است کمپین «آزادی یواشکی» مدتهاست که از سوی ضدانقلابیون فراری تشکیل شده و یکی از اهداف اعلام شده آن، مقابله با حجاب و عفاف و ترویج کشف حجاب است. بنابراین خانم مینو خالقی علاوه بر آن که به دلیل کشف حجاب از کمترین شایستگی برای ورود به خانه ملت برخوردار نیست که خوشبختانه از آن جلوگیری شده است، اقدام وی در انتشار تصاویر کشف حجاب خود در کمپین «آزادی یواشکی» نیز در صورتی که توسط خود وی انجام شده باشد، قابل تعقیب قضایی و برخورد جدی است.

منبع : فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 10 )
  1. محسنی می گوید

    عتیقه است !!!

    1. حسین می گوید

      بسیار پرو و عاشق مطرح شدن بهتر که به مجلس نرفت

  2. فادو می گوید

    شما اگر عکسی رو منتسب به خانومت کنند، هر چند دروغ باشه و تکذیب کنید، احساست چیه؟

    دهنتو باز میکنی آسمون ریسمون میبافی، فکر میکنی عقل کلی لابد؟ مثلا الان دیگه در قله های مرتفع استدلال و تفکر منطقی به سر میبری؟
    آتیش بیار فتنه هستید و فکر میکنید خعلیم مسلمونید…

    توهینم نکردم. منتشر بنما!

  3. دانیال می گوید

    تو کجای قران نویشته که کسی اگه پیش خانوادش و جد و ابادش حجاب نداشته باشه باید بره دادسرا
    کجا نوشته دادگاه باید در مورد زن مردم نظر بده ؟ واقعا متاسفم برای خودم و شما که اینجوری نشر میدید به من و شما بقیه چه ؟؟

    1. سپهر می گوید

      بی حجابی شه یا ل.. شه.. اما نمیتونه نماینده ی ما باشه

  4. اصفهونی شیرازی می گوید

    خواستنش دادسرا که کسی که عکسش را پخش کرده پیدا کنند.عکس دروغ منتسب نکردند.منکرشم نشده خانم خالقی. در میان خانواده هم نبوده. بلکه در خارج از کشور بوده ؛ اونجا هم همه محرم هستند ، خود من که میرم خارج از کشور بهم ثابت شده که اونور آبیا محرمن ؛چون برخی خانمای همسفر حجاب را برمیدارند .تازه اونجا حجاب اجباری نیست . آزادیه و پس اگر حجاب را بر داریم خلاف قانون نیست . خدا هم که ارحم الراحمینه و بعدا” میبخشه. فقط میمونه پر کردن فرم ثبت نام نمایندگی که چرا به دروغ نوشته به همه احکام اسلامی پایبنداست!! خوب این دروغ و عدم صداقت کار بدیه و از نماینده پذیرفته نیست و ثلاحیتش از این نظر رد شده .
    که اینم عجیبه ! مگه نه اینکه همه مسئولای دیگه هن… حالا که نوبت مینو خانم شد ، هدم صداقت بد شد.
    ها کاکو؟ جوابوم میدی؟

    1. مینا می گوید

      سلام درست است خداوند ارالراحمین است اما خداوند از روی گناهان نا اگاهانه وغیر عمدی ما میگذرد نه اگاهانه،در قران واسلام حدومرز پوشش زنان بیان شده است تعجب میکنم از خدایی سخن میگویید که حرفهایش را زیر پا میگذارید وحرامهایش را حلال میکنید.اینکه ما مسلمانان ازکشورمان خارج میشویم وکشف حجاب میکنیم از بی هویتی ماست وعدم اعتماد به نفس ببینید زنان مسلمان درکشورهای غربی چطور مقید وپایبند حجابن ونحوه برخورد با نامحرم افسوس وهزاران افسوس که شیطان درقالب شما وذهن شما نفوذ کرده وزشتیهای دنیا را برای شما زیبا نشان میدهد اللهم عجل لولیک الفرج

      1. محسن می گوید

        شما به استناد کدام أیه قران میگویند حدو مرز حجاب مشخص شده است ؟ در هیچ جای قران صحبت از پوشش موی زن نیامده است

  5. اصفهونی شیرازی می گوید

    املام بد نیست کاکو،این تقصیر گوشی هوشمندومه.
    صلاحیت.
    هم.
    عدم.

  6. یار می گوید

    ببخشید، آقا محسن، شما کل قرآن رو مطالعه فرمودی که میگین توی قرآن صحبت از مو و پوشش زنان نیومده؟؟؟؟؟ پس بهتره شما یه سری به سوره احزاب آیه ۵۹ و همچنین سوره نور آیه ۳۱ بزنید ، تا بصوزت کامل حدود حجاب براتون روشن شه…