دختری که از چشمانش خون می بارد! + عکس

0
رای هاروی، یک دختر هفده ساله بریتانیایی است که به جای اشک، از چشمانش خونی می‌ریزد.

مارنی-رای اولین بار در سال ۲۰۱۳ پدیده سرفه‌های خونی را تجربه کرد که در آن در هنگام سرفه، از دهانش خون می‌آمد.

هامولوکریا بیماری نادر بیماری عجیب
اما در تاستان سال گذشته، خونریزی از چشمانش هم شروع شد و حالا از بینی و گوشش هم خون می‌آید.

او می‌گوید: «چشمانم می‌سوزد و وقتی مردمک چشمم را (خون) می‌پوشاند، دیگر چیزی نمی‌توانم ببینم.»

وقتی برای اولین بار خونریزی از چشمان این دختر نوجوان شروع شد، پدر و مادرش سراسیمه وی را به بیمارستان رساندند.

امدادگران وحشت‌زده می‌گفتند که هرگز چنین چیزی را ندیده‌اند. اما وقتی به بیمارستان رسیدند، هیچ چیز غیر عادی در چشمانش دیده نمی‌شد: «وقتی به بیمارستان رسیدم، آن‌ها چشمان مرا معاینه کردند، اما همه چیز عادی بود.»

مارنی-رای در توضیح این وضعیت می‌گوید: «از چشمانم خون می‌آید و (خون) تمام صورتم را می‌پوشاند و در عرض یک ثانیه همه چیز به حالت عادی بر می‌گردد. آزمایش خون دادم و همه چیز عادی است.»

بعد از اولین خونریزی، تا دو هفته هر روز از چشمان مارنی-رای خون می‌آمد تا اینکه به گفته خودش «یک روز در فروشگاه بودم که ناگهان خونریزی از هر دو چشم و هر دو گوشم آغاز شد و مجبور شدم دوباره با آمبولانس به بیمارستان بروم.»

او که برای وضعیتش دکترهای متخصص زیادی را می‌بیند می‌گوید که کسی هنوز تشخیص نداده مشکل اصلی چیست. به او گفته شده که سیستم ایمنی بدنش ضعیف است. به نظر می‌رسد که وضعیت فعلا فقط بد‌تر می‌شود: «به هر جا که می‌روم مردم به من خیره می‌شوند. آخرین بار در بیمارستان مردم از صورت من عکس می‌گرفتند. نمی‌توانم از خانه بیرون بروم و وضعیت ظاهرا فقط بد‌تر می‌شود.»

هامولوکریا، نام علمی بیماری است که در آن از چشم به جای اشک خون می‌آید. این بیماری بسیار نادر است و به علت زخم، یا پارگی بافت‌ها بوجود می‌آید اما مارنی-رای هیچ کدام از این موارد را تجربه نکرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ