سزارین باز هم حادثه آفرید/ این بار صورت نوزاد هدف تیغ جراحی شد

6

عکس نوزادی که حین عمل سزارین، توسط ابزار پزشکی دچار جراحت شد.

ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص عکسی در فضای مجازی مبنی بر خطای پزشکی هنگام زایمان، توضیح داد: از زمان رخداد اطلاع دقیقی ندارم، اما اینگونه عوارض در تمام دنیا به صورت اندک دیده می شود.
هزینه سزارین قصور پزشکی عکس سزارین سوابق ایرج حریرچی دکتر ایازی روزبهانی حوادث پزشکی بیمارستان عرفان بیمارستان خصوصی
قائم مقام وزارت بهداشت با تاکید بر نتیجه این اتفاق گفت: این نوزاد در حین عمل سزارین توسط ابزار پزشکی با جراحت در ناحیه صورت مواجه شده که به طور مشخص همچنان تاکید ما کاهش به کارگیری از روش سزارین در کشور است و این موضوع باید فرهنگ سازی شود.
وی افزود: اگر از جنبه ی ارگان های نظارتی به این موضوع بنگریم، از مسئول فنی بیمارستان و رئیس بیمارستان گرفته تا وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی وظایف ذاتی و عمومی بر گردن دارند که شامل آموزش کادر درمانی و انجام اقدامات سیستماتیک و جامع در جهت پیشگیری از این خطاها است.
دکتر حریرچی بیان کرد: ارتقا آموزش تکنیک های جراحی و ارتقا توانایی های فردی کادر جراحی و از طرفی فرهنگ سازی زایمان طبیعی از جمله اقداماتی است که می تواند در کاهش هر چه بیشتر این عوارض موثر باشد.
وی افزود: یکی از کارهای مهمی که در دنیا انجام شده،  تشویق کادر درمانی برای گزارش این موارد است تا به تبع آن علل و میزان شیوع آن بررسی شود اقدامات لازم پیشگیرانه صورت بگیرد. این در حالی است که در بسیاری از کشورهای دنیا وقتی خود فرد، خطا را گزارش می کند، رسیدگی با فلسفه و دید دیگری صورت می گیرد.
قائم مقام وزیر بهداشت اظهار داشت: اگر اشتباه توسط پزشکان حاذق صورت بگیرد،  یک نوع رسیدگی انجام می شود و در مواقعی هم که خطای گروه درمانی خاص و عوارض از درصد استانداردهای مورد نظر بالاتر است در این صورت هم رسیدگی دیگری می طلبد. البته رابطه بیمار و پزشک هم رابطه اصلی و مستقل است که با معیارهای خودش بررسی می شود.
شایان ذکر است در مواردی که خطای پزشکی رخ می دهد برخورد با پزشک متخلف منوط به شکایت خانواده ی فرد از پزشک است.
گفتنی است؛ این اتفاق در یک بیمارستان عرفان رخ داده است.
دوستان عزیزم . خبرنگاران ، هنرمندان ، دانشجویان، پزشکان ، خانمها ، آقایان ، جوانان اهل معرفت ، همه و همه پیام بنده در خصوص اتفاقی که برای نوزاد دوست کاشیکارم هنگام تولد در بیمارستان افتاده بود را از جان و دل حمایت کردید . وزارت بهداشت مامور فرستاد و بیمارستان را وادار کرد تمام هزینه ایرا که از دوستم گرفته بودند را برگرداندند و عذرخواهی کردند… امیرسام کوچک الان در منزلشان با لپ زخمی دارد تلاش میکند که شیر خوردن را بیاموزد.
هزینه سزارین قصور پزشکی عکس سزارین سوابق ایرج حریرچی دکتر ایازی روزبهانی حوادث پزشکی بیمارستان عرفان بیمارستان خصوصی

من از طرف امیرسام از تک تک شما عزیزانی که او را در بدو تولد حمایت کردید تا بتواند حق اش را بگیرد تشکر میکنم و دستتان را میبوسم و آرزو میکنم که همیشه همینطور در کنار هم باشیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 6 )
  1. امین می گوید

    سلام چطور میشه با مسول سایت ارتباط برقرار کرد

  2. آهو می گوید

    سلام
    من پیش دکتر مریم ایاز ی روزبهانی در بروجردرفتم تشخیص غلط داد ونزدیک بو د پوستم با داروهایی که داده بود بسوزد الان متوجه شدم بار اولش نیست اشتباه می کند

  3. گندم می گوید

    من هم از مریم ایازی روزبهانی ناراضی هستم خدا نابودش کند چراکه نظام پزشکی کاری نمی کند این دکتر بی لیاقت که هنوز هم دارد طبابت می کند بچه را به چه روزی انداخته است خدانابودش کندالان دارد در بروجرد کار می کند

  4. هادی می گوید

    سلام
    واقعا ناراحت این بچه شدم .مریم ایازی روزبهانی دکترزن من بو دیک سال فقط پول گرفت آخرش گفت بچه دازنمی شیدزنم خیلی افسرده شد پیش یک متخصص دیگررفتیم والان یک دخترگل داریم ولی زن منو آنقدر ناامید کرده بودهنوزم اثراتش درزندگیمان هست ازخدا می خواهم مدرک پزشکی اش را نظام پزشکی بگیرد که دیگر کارنکند

  5. راضیه می گوید

    ایشون اصلا تبحر کاری ندارند و بسیار به دنبال مسائل مالی هستند. من دو سال مشکل نازایی داشتم با یه آمپول هاش سی جی ضعیف که برام تجویز کرد باعث شد جنین ضعیف تشکیل بشه و بارداری خارج از رحم باشه. همین کار ایشون باعث شد من باردار نشم که هیچ لوله چپم رو هم از دست بدم. فقط خدا جوابش رو بهش بده

  6. رضا می گوید

    برای دختر داییم که مشکل نازایی داشت نوبت گرفتم با نسخه اول صاحب بچه شد به یکی از همکاران هم معرفی کردم و همسرش در مراجعه اول نتیجه گرفت و مشکلش حل شد.