درآمد ۴۰ میلیون دلاری اپل از استخراج طلا

0

گزارش سالانه زیست محیطی اپل منتشر شد و نشان داد که فعالیت‌های این شرکت نه تنها سبزتر شده است، بلکه از این فرآیند درآمد قابل ملاحظه‌ای را هم به دست می‌آورد.

بر اساس این گزارش گفته شد شرکت اپل سالانه ۶۱ میلیون پوند فولاد، آلومینیوم، شیشه و دیگر مواد صنعتی را از دستگاه‌های الکترونیکی بازیافتی استخراج می‌کند.

در این فرآیند شرکت اپل ۲۲۰۴ پوند طلا استخراج می‌کند که این رقم را می‌توان معادل ۱٫۱۰۲ تن از این فلز گرانبها محاسبه کرد. با توجه به اینکه هم اکنون هر اونس طلا در بازار جهانی ۱۲۳۰ دلار فروخته می‌شود، شرکت اپل سالانه می‌تواند از استخراج طلاهایی که در مادربوردها و دیگر قطعات داخلی رایانه‌ها به کار رفته است درآمدی بالغ بر ۴۰ میلیون دلار به دست آورد.

شغلهای جدید و پردرآمد ‎ شغل پر درآمد شرکت اپل سود بازیافت زباله درآمد بازیافت زباله

به گفته شرکت Refining، در هر دستگاه رایانه رومیزی معادل ۹ دلار طلا استفاده شده است و «ترِور کیل» مدیر مرکز فناوری در شورای جهانی طلا پیش‌بینی کرده است که در هر دستگاه گوشی هوشمند مانند آیفون معادل ۲۵ تا ۳۰ میلی‌گرم طلا با ارزش یک دلار استفاده شده است.

اپل در جریان این استخراجات همچنین ۶۶۱۲ پوند نقره و ۲۹۵۳۳۶۰ پوند مس به دست می‌آورد. درآمد اپل از استخراج نقره‌های بازیافتی سالانه ۱۰۷ هزار دلار و از مس‌های بازیافتی ۶٫۴ میلیون دلار است.

منبع : موبنا / میثم لطفی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ