بیتا توکلی بازیگر کودکی لیلی سریال در چشم باد درگذشت +عکس

6

بیتا توکلی بازیگر نقش کودکی لیلی سریال در چشم باد (متولد ۱۳۷۴ در تهران) است .

آیا شما هم بیننده سریال «در چشم باد» هستید؟ اگر این سریال را دیده باشید حتما می‌دانید که یکی از شخصیت‌های اصلی این سریال «لیلی» است، همان کودک شیرین زبانی که مانند سایه «بیژن» را دنبال می‌کند و انیس و مونس اوست.
درگذشت بازیگر در چشم باد بیوگرافی بیتا توکلی بازیگران سریال در چشم باد

لیلی از مادر و پدری تاجیک در شمال ایران متولد شده و به دلیل دوستی خانوادگی و همسن بودن با بیژن در کنار او بزرگ می‌شود. آن طور که مشخص است آنها در آینده و بزرگسالی تبدیل به عاشق و معشوقی بی‌بدیل خواهند شد.

می‌توان به تماشای سریال در چشم باد نشست و خود را به جای پدر و مادر واقعی بازیگران خردسال این سریال گذاشت و در دل گفت حالا آنها چه لذتی می‌برند از این که کودکان خود را در سریالی مهم می‌بینند! این کودکان که اکنون اینقدر خوب بازی می‌کنند در آینده حتما بازیگران توانایی خواهند شد،‌ اما این بازی ذهنی زیاد دوام نمی‌آورد، چون وقتی با یکی از عوامل سازنده سریال در چشم باد تماس می‌گیری تا نام بازیگر لیلی را از او بپرسی او به تو می‌گوید؛ اگر برای مصاحبه می‌خواهید سه چهار سالی دیر تماس گرفته‌اید، تعجب می‌کنی و با خود می‌گویی شاید او همراه خانواده‌اش به خارج از کشور رفته است! اما این ذهنیت هم دیری نمی‌پاید چون از آن طرف خط به تو می‌گویند که لیلی همراه خانواده اش به سفر رفته است، آن هم سفری بی بازگشت! او دیگر هرگز در این دنیا نخواهد بود تا لیلی و نقش آفرینی ها و سرنوشت او را ببیند.

و تو آن وقت است که به یاد می‌آوری چند سال پیش خبری به ظاهر کوچک تو را غمگین کرد؛ خبر درگذشت «بیتا توکلی» بازیگر نقش لیلی در سریال در چشم باد که هنگام برگشت از مشهد مقدس همراه خانواده‌اش تصادف کردند و همگی جان باختند.

آن روز از شنیدن این خبر به اندازه امروز بهت زده نشدیم، چون هنوز پخش سریال در چشم باد آغاز نشده بود و بازی لیلی را ندیده بودیم. افسوس که لیلی پیش از این‌که زندگی مجنون‌وار خود را در کنار بیژن ببیند به دیاری رفته که بازگشتی در آن نیست. زنده یاد بیتا توکلی در ۱۱ قسمت از سریال در چشم باد بازی دارد. بعد از آن نقش بزرگسالی او را هنر پیشه‌ای تاجیک به نام «ستاره آو» بازی می‌کند. لیلی در کنار بیژن روزهای تلخ و شیرینی را خواهد گذراند، اما دیگر بیتا توکلی نخواهد بود تا ببیند که بیژن با او و احساس او چه خواهد کرد… روحش شاد.

بیتا توکلی در ۲۲ شهریور ۱۳۸۴ در سانحهٔ تصادف اتومبیل در جاده مشهد-دامغان به شدت مجروح شد و درگذشت.

این بازیگر نوجوان که به همراه پدر و مادر خود برای ادای نذری پس از به هوش آمدن مادرش از کما، راهی مشهد مقدس شده بودند، به هنگام بازگشت در جاده تصادف کرده و هر سه نفر جان خود را از دست دادند.
بیتا توکلی کلاس پنجم دبستان بوده و تاکنون در فیلمهایی چون “چتری برای دو نفر” و “سام و نرگس” به ایفای نقش پرداخته است.

درگذشت بازیگر در چشم باد بیوگرافی بیتا توکلی بازیگران سریال در چشم باد

ارسلان قاسمی بازیگر نقش کودکی ببِژن ایرانی در سریال در چشم باد می گوید:

آن موقع ۷ سالم بود. تجربه عجیبی بود. من به خاطر آن کار ۳ سال و نیم شمال بودم. برای من که بچه کوچکی بودم و قبلا هم این کار را انجام نداده بودم، خیلی سخت بود، چون این سریال بسیار سنگین بود. اما شرایطی که آقای جوزانی و آقای کاسه‌ساز در طول کار فراهم کرده بودند، خوب بود و از سختی کار کم می‌کرد. برای اولین بار بود که این تعداد آدم را می‌دیدم و مجبور بودم با ۴۰- ۳۰ نفر یک جا باشم و زندگی و کار کنم. استرس داشتم و احساس دلتنگی و غربت می‌کردم. فقط لطفش به بچه‌های هم سن و سالم مثل بیتا توکلی بود که با هم دوست بودیم و بازی می‌کردیم و حضورشان نمی‌گذاشت خیلی متوجه سختی‌ها بشوم. حتی درس خواندن ما با بچه‌های عادی فرق داشت. معلمی به اسم آقای رجبی از فومن به محل استقرار ما در ماسوله می‌آمد و به من و بیتا توکلی و پوریا، پسر خانم متخصص، درس می‌داد. بعد از فومن برگه امتحانات را می‌آوردند و از ما امتحان می‌گرفتند و از فومن برای‌مان کارنامه صادر می‌کردند. ما هم خیلی اذیت می‌کردیم. هر روز یکی‌مان بهانه می‌گرفت و مثلا می‌گفت خسته‌ام و سر کلاس نمی‌روم و… امیدوارم آقای رجبی هر جا هست از سر اذیت‌هایی که کردیم، بگذرد.

وقتی دوست جونم رفت
بیتا توکلی، دوست و هم بازی خوب‌مان در سریال «در چشم باد» بود که متاسفانه در سانحه رانندگی فوت کرد. فوت او تاثیر خیلی بدی روی من گذاشت و بسیار ناراحتم کرد. وقتی این خبر را شنیدم، نمی‌توانستم باور کنم. به عنوان یک بچه هیچ درکی از مرگ نداشتم و برایم غیرقابل باور بود که چه اتفاقی افتاده. یادم هست مادر و پدرم زود‌تر باخبر شده بودند اما از ترس عکس‌العمل من چیزی به من نگفته بودند تا تصمیم بگیرند چطور این خبر را به من بگویند. در قسمت سوم کار بودیم که من ۴-۳ ماهی تعطیل بودم و سر کار نمی‌رفتم. خانه بودم و سرم به درس و مدرسه گرم بود. تا این‌که‌‌ همان موقع که بیتا فوت کرد یک روز مجید حیدری‌نیا، یکی دیگر از هم بازی‌هایم، به من زنگ زد و گفت فهمیدی بیتا مرد؟ با ناباوری گفتم چی؟! کدام بیتا؟! باورم نمی‌شد دارد درباره بیتا توکلی حرف می‌زند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 6 )
  1. O_o می گوید

    واقعاااااا ؟؟؟؟!!!!

    O_o

  2. صابر باقری می گوید

    سلام من جانباز ۳۰ در صدم سه تا دختر دارم همسرم بیماره نیاز به ماشین دارم مستجرم سه میلیون دارم بانک هم سودش بالاس
    لطفا کمکم کنید

    1. Omid می گوید

      چطور میشه کمک کرد؟

    2. مهرداد می گوید

      حداقل بگو چطوری که بتونم کمکت کنم

  3. ناشناس می گوید

    واقعا
    من با ایشون کلاس اول ابتدایی همکلاس بودیم
    یادم که اون موقع بازی میکردن و
    موهای بلندشون همیشه از مقنعه بیرون بود
    کلاسای بعدازظهر رو نمیومدن
    همیشه هم مادرشون باهاشون بودن روحشون شاد

  4. کتایون می گوید

    بسیار زیبا و قشنگ بود،من که اگر هزار بار هم ببینم سیر نمی شوم .واقعا کار سنگینی بوده که در سه نسل بازی را نقش ببندند.ا نگار لحظه به لحظه با آنها زندگی کرده ایم.
    من فقط نمی توانم درک کنم که چرا لیلی خودش را به بیژن نشان نداد؟به دلیل جان بیژن بود یا هر دلیل دیگر؟وانگهی مگر اسلحه ی لیلی چقدر فشنگ داشت که تموم نمیشد؟انهم در زمانی که ارتش ایران خلع سلاح شده بود.جالبه فرنگیس ازکجا اسلحه پر بدست آورده بود؟کاش در پایان سریال مصاحبه ای با عوامل آن انجام می دادند.چ را بیژن درست زمانیکه پسرشرا دید با ترکش شهید شد؟حداقل هنوز این سریال جای کار داشت.با این حال به سهم خودم واقعا سپاسگزارم.