گروه بختیار رئیسی معروف به «مختار جهش» متلاشی شد +عکس

0

گروه شرارت مسلحانه به سرکردگی بختیار رئیسی معروف به مختار جهش در کرمان متلاشی شد.

به گزارش میزان، یدالله موحد درباره انهدام باندهای شرارت در جنوب استان کرمان افزود: ظرف چند روز گذشته سربازان گمنام امام زمان (عج) در جنوب استان کرمان در طی یک عملیات هوشمندانه که متعاقب کارهای اطلاعاتی انجام شده در چند ماه گذشته انجام شده بود موفق شدند یکی از کانون های شرارت و ناامنی جنوب استان کرمان را متلاشی کنند.

مافیای مواد مخدر ایران کارتل های مواد مخدر ایران عکس قاچاقچیان مواد مخدر عکس اشرار حوادث کرمان بیوگرافی بختیار رئیسی بزرگترین قاچاقچی مواد مخدر ایران اشرار مسلح اشرار ایران اخبار کرمان اخبار ریگان

وی ادامه داد: این گروه مسلح با سرگروهی «بختیار رئیسی» معروف به «مختار جهش» با دارا بودن ۳۷ چریک مسلح، از سال ۷۰ در جنوب استان کرمان، استان سیستان و بلوچستان و منطقه شرق استان کرمان به ویژه در ریگان اقدامات علیه امنیت داخلی و شرارت های داخلی علیه جان، مال و نوامیس مردم داشته است.

موحد با اشاره به اینکه این گروه در مدت فعالیت خود چندین مورد ضربه خورده است و یک مورد نیز امان نامه درافت کرده، ادامه داد:اعضای این گروه در منطقه کوهشاه رودبار جنوب در کمین عوامل اطلاعاتی قرار گرفتند و در طی یک درگیری مسلحانه چهار ساعته سربازان گمنام امام زمان موفق شدند سه تن از این افراد مسلح را همراه با سرکرده این اشرار را به هلاکت برسانند.

وی گفت: طی این عملیات پنج قبضه سلاح کلاشنیکف و برنو، یک قبضه آرپی چی هفت، مقادیر قابل توجهی مهمات جنگی، یک دستگاه خودرو و شش دستگاه موتورسیکلت که مورد استفاده آنها قرار می گرفت کشف و ضبط شده است.

رئیس کل دادگستری کرمان تصریح کرد: این گروه از اشرار در طی مدت مدیدی  در منطقه ای صعب العبور اتراق کرده بود و تاکنون مبادرت به ۱۴ مورد گروگانگیری مسلحانه، هشت مورد قتل مسلحانه، ۱۰ فقره سرقت مسلحانه، چندین مورد مثله کردن افراد (بریدن قطعه ای بدن افراد)، یک مورد تجاوز به عنف، ۴۰ مورد ضرب و شتم افراد، ۵ مورد درگیری با ماموران نظام و ۹۴ مورد اخاذی و زورگیری کرده است.

موحد ادامه داد: سه نفر از اعضای این گره نیز حدود یکماه قبل دستگیر شده اند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان گفت: در آخرین جنایت این اشرار، شرور بختیار رئیسی همسر ۲۰ ساله خود و خواهر همسر ۲۴ ساله خود را در حالی که باردار بوده به طرز فجیعی و پس از ریختن بنزین بر روی آنها به صورت زنده آتش زده و پس از سوزاندن آنها، اجساد مقتولان را به داخل چاه انداخته که بازتاب های منفی اجتماعی زیادی را در منطقه به دنبال داشته است.

وی افزود: براساس تصمیمات شورای تامین استان پیگیری و برخورد با این گروه از اشرار بر عهده اداره کل اطلاعات استان واگذار شد و مجموعه اداره کل اطلاعات استان کرمان با اقدام شجاعانه و هوشمندانه، ظرف چند روز گذشته موفق شدند این کانون شرارت را متلاشی و امنیت را به استان بازگردانند.

موحد اظهار کرد: متعاقب این اقدام اداره کل اطلاعات، مجموعه انتظامی و قرارگاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در رابطه با امنیت شرق استان مسئولیت دارد، پشتیبانی های لازم را از عملیات اداره کل اطلاعات استان جهت پاکسازی منطقه به عمل آورده است.

وی تاکید کرد: این عملیات و پشتیبانی هنوز هم استمرار دارد و تا دستگیری و برخورد قانونی با تمامی اعضای این گروه ادامه می یاید.

وی گفت: توصیه می کنم باقی مانده اعضای این گروه تا قبل از آنکه به سرنوشت سرکرده گروه مبتلا شوند، اسلحه خود را تحویل داده و خود را تسلیم مراجع قانونی کنند زیرا در این صورت ممکن است مورد رافت و رحمت نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته و با دریافت امان نامه به زندگی شرافتمندانه اجتماعی خود بازکردند.

موحد عنوان کرد: در غیر این صورت نیروهای مسلح و مراجع قضایی استان کرمان موضوع برخورد قانونی با اعضای این گروه را تا برخورد با آخرین نفر دنبال می کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: به یقین مردم استان کرمان به ویژه مردم جنوب استان نیز برای تامین امنیت منطقه همکاری لازم را با دستگاه قضایی و نیروهای مسلح انجام خواهند داد.

وی تاکید کرد: اعضای این گروه باید بدانند هیچ نقطه امنی در استان و کشور برای آنها وجود ندارد و راهی جز آنکه خود را به نظام پناهنده کنند، نخواهند یافت.

موحد از پرسنل جان برکف اداره کل اطلاعات، نیروی انتظامی و قرارگاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دادستان رودبار و سایر قضات که پشتیبانی قضائی لازم را از نیروهای عمل کننده داشتند، تقدیر کرد.

وی یادآور شد: این گروه اخرین گروه مسلح شرارت در استان کرمان بوده است  که مورد ضربه مهلک واقع شده است و در حال حاضر گروه مسلح شرارتی در استان کرمان وجود ندارد.

***

معاون سیاسی فرمانداری رودبار جنوب گفت: در یک عملیات از پیش طراحی شده شرور مسلح مختار جهش معروف به بختیار رئیسی از اشرار منطقه جنوب استان کرمان به هلاکت رسید.

مافیای مواد مخدر ایران کارتل های مواد مخدر ایران عکس قاچاقچیان مواد مخدر عکس اشرار حوادث کرمان بیوگرافی بختیار رئیسی بزرگترین قاچاقچی مواد مخدر ایران اشرار مسلح اشرار ایران اخبار کرمان اخبار ریگان

اسماعیل ساردویی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار تسنیم اظهار کرد: جسد شرور مسلح مختار جهش معروف به بختیار رئیسی در یکی از باغات منطقه نهضت آباد از توابع جازموریان کشف و شناسایی شد.

وی خاطرنشان کرد: در پی کار اطلاعاتی چند ماهه سربازان گمنام امام زمان (عج) از ساعت ۱۹ دیشب در منطقه عملیاتی کوه شاه (نمداد) رودبار جنوب درگیری های اولیه با گروهک این شرور شروع شد.

وی ادامه داد: صبح امروز جسد کامبیز جهش (فرزند شرور)، دامادش و یکی از چریک هایش پیدا و شناسایی شد و عملیات پاکسازی ادامه پیدا کرد.

معاون سیاسی فرمانداری رودبار جنوب گفت: این گروه بیست نفر بودند که چهار نفر اصلی این باند به هلاکت رسیدند و مابقی به کوه های اطراف متواری شدند.

وی افزود: این عملیات با مشارکت اداره اطلاعات، یگان هایی از قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران و فرماندهی انتظامی استان عملیات پاکسازی کوه های اطراف ادامه دارد تا بقیه اعضای این گروه دستگیر یا به هلاکت برسند.

وی اظهار کرد: بختیار رئیسی حدود ده سال در منطقه با شرارت های خود امنیت و آسایش را از مردم سلب کرده بود که کشته شدن وی موجب خوشحالی مردم مناطق جنوبی شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ