گفتگو با بهناز خیابانی همسر جواد خیابانی +بیوگرافی

6

جواد خیابانی متولد ۲۷ آبان ۱۳۴۵ در شهر کرج است و دارای تحصیلات لیسانس مواد – مهندسی ریخته گری – می‌باشد.

جواد خیابانی در سال ۱۹۷۱ همراه با خانواده خود ( پدر – مادر و ۷ خواهر و برادر ) به تهران انتقال یافت وتا پایان دوره تحصیلات ابتدایی در پایتخت ایران باقی ماند.

همسر مجریان همسر جواد خیابانی نگار دختر جواد خیابانی سوتی های جواد خیابانی سوتی گزارشگران ورزشی درآمد گزارشگر فوتبال بیوگرافی گزارشگران بیوگرافی جواد خیابانی بیوگرافی بهناز خیابانیعکس جوانی و قدیمی جواد خیابانی

او در دبستان جیحون در غرب تهران تحصیل کرد و در سپتامبر ۱۹۷۸ (شهریور ۱۳۵۷) مجددا به زادگاه خود بازگشت و تا ۳ سال بعد از ازدواج در کرج زندگی کرد .

دوران تحصیلات متوسطه را در هنرستان بهشتی کرج با اخذ دیپلم پشت سر گذاشت . در سال ۱۹۸۳ وارد دانشگاه رجایی تهران شد که در آن زمان به عنوان دانشکده تربیت دبیر فنی تهران فعالیت می‌‌کرد. او در سال ۱۹۸۷ از این دانشکده فارغ التحصیل شده و بلافاصله به عنوان دبیر فنی در وزارت آموزش و پرورش استخدام شد .در سال‌های ۱۹۸۸ تا ۲۰۰۱ به مدت ۱۳ سال به تدریس دروس فنی پرداخت . جواد خیابانی در سال ۱۹۹۱ به مدت یک سال به ماموریت در بندر عباس مشغول شد و تدریس شیمی را در هنرستان فنی جنوب ایران به عهده گرفت در حالی به عنوان معاون فنی هنرستان نیز کار می‌‌کرد .

او در سال ۱۹۹۳ در آزمون جذب گزارشگر ورزشی در تلویزیون ایران شرکت کرده و به عنوان نفر اول انتخاب شد و از سال ۱۹۹۴ فعالیت خود را در تلویزیون ایران آغاز کرد . او در حال حاضر در تلویزیون ایران به عنوان تهیه کننده وگزارشگر ورزشی فعالیت کرده ودر دانشگاه جامع علوم کاربردی تهران به عنوان مدرس نقشه کشی صنعتی تدریس می‌‌کند .

همسر مجریان همسر جواد خیابانی نگار دختر جواد خیابانی سوتی های جواد خیابانی سوتی گزارشگران ورزشی درآمد گزارشگر فوتبال بیوگرافی گزارشگران بیوگرافی جواد خیابانی بیوگرافی بهناز خیابانیجواد خیابانی با رامبد جوان و جناب خان در برنامه خندوانه

او اولین نفر از نسل جدید گزارشگران ورزشی در ایران است که نقش مهمی در تغییر روش وسبک گزارش مسابقات ورزشی به خصوص فوتبال ایفا کرده و جایگاه این حرفه را بعد از چهره‌هایی چون عطاالله بهمنش – مجید وارث – بهرام شفیع و عباس بهروان تغییر داد وخودش موجب حضور چهره‌های دیگری مثل عادل فردوسی پور و مزدک میزرایی در تلویزیون ایران شد .

همسر مجریان همسر جواد خیابانی نگار دختر جواد خیابانی سوتی های جواد خیابانی سوتی گزارشگران ورزشی درآمد گزارشگر فوتبال بیوگرافی گزارشگران بیوگرافی جواد خیابانی بیوگرافی بهناز خیابانی

جواد خیابانی در مسابقات زیر حاضر بوده واز نزدیک رقابت‌ها را برای تلویزیون ایران گزارش و تفسیر کرده است :

۱- جام فوتبال جوانان آسیا در عربستان سعودی – ۱۹۹۵

۲- جام جوانان فوتبال آسیا در کره جنوبی -۱۹۹۶

۳- مقدماتی جام جهانی فوتبال در استرالیا – ۱۹۹۷

۴- جام جهانی فوتبال در فرانسه -۱۹۹۸

۵- مسابقه یوونتوس – اینتر در ورزشگاه سان سیرو – ۱۹۹۹

۶-المپیک سیدنی – ۲۰۰۰

۷-المپیک آتن- ۲۰۰۴

همسر او بهناز خیابانی است که در سال ۱۹۹۵ با یکدیگر ازدواج کرده‌اند و دارای یک دختر به نام نگار خیابانی (۱۸ ساله) هستند که در تاریخ ۳۰ مارس ۱۹۹۷ در کرج به دنیا آمده است .

برنامه‌های تلویزیونی

جواد خیابانی از سال ۱۳۷۳ تا به حال در بیش از ۴۰ برنامه مختلف به عنوان تهیه کننده شرکت داشته که برخی از آنها فهرست شده‌است.

  1. معرفی ورزش‌ها، سال ۱۳۷۳- شبکه سوم سیما
  2. ایران در جام جهانی، ۱۳۷۵ – شبکه اول سیما
  3. جام ملت‌های آسیا، ۱۳۷۶ – شبکه سوم سیما
  4. دیدار، شبکه تهران
  5. ما، شما، ورزش – شبکه سوم
  6. در جستجوی ورزش – شبکه دوم
  7. آموزش فوتبال – شبکه آموزش
  8. یار دوازدهم – شبکه سوم
  9. سفر به مسابقات پارالمپیک ۲۰۰۸ پکن

جوایز و افتخارات جواد خیابانی

جواد خیابانی در سال ۱۳۷۷ موفق شد جایزه بهترین گزارشگرفوتبال صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را دریافت نماید در سال ۱۳۷۸ نیز از سوی مجله سروش و با انتخاب خوانندگان این مجله بعد از حسین الهی قمشه‌ای به عنوان محبوب‌ترین چهره تلویزیونی در ایران دست یافت. در سال‌های ۱۳۸۴ و ۱۳۸۶ به عنوان بهترین مجری برنامه‌های ورزشی انتخاب شد.

همسر مجریان همسر جواد خیابانی نگار دختر جواد خیابانی سوتی های جواد خیابانی سوتی گزارشگران ورزشی درآمد گزارشگر فوتبال بیوگرافی گزارشگران بیوگرافی جواد خیابانی بیوگرافی بهناز خیابانی

سوتی‌های جواد خیابانی

وی در طول گزارش مسابقات فوتبال اشتباهات زیادی می‌کند که بینندگان از ان به عنوان سوتی یاد می‌کنند. جواد خیابانی از این حیث یکی از پراشتباه‌ترین گزارشگران است. هرچند خودش اعتقاد دارد اشتباهات او به اندازه اشتباهات دیگر گزارشگران است و از آنها بیشتر نیست.

– چک اسلوواکی یک کشور بوده که دوپاره شده و چک و اسلوواکی شده!

– هر چه دقایق بیشتری از بازی سپری می شه به پایان بازی نزدیکتر می شیم
– تاکتیک تیم ازبکستان اینه که از جناح راست حمله کنه، و حتی همین کارو از جناح چپ هم انجام بده و بعضی وقت ها توپ رو از عمق خط دفاع ایران عبور بده/ «بازی ایران و ازبکستان»

– در نمایی زیبا توپ رو به میانه زمین می فرسته…!

– اگه از اون ۳ تا گل یکی شو گل می کرد الان تو زمین می موند

– البته این یه قانونه که اون تیمی برنده هست که گل های بیشتری بزنه…

– سید داره بچه هامونو راهنمایی می کنه که چطور دفاع کنن!!! (منظور از سید همون خلعتبری هستش)

– هوادارای ما دارن استراحت می کنن که هوادارای ازبک بیشتر و بهتر تشویق کنن!

– توپ در این ۳۷ دقیقه در اختیار چک، ولی بازی، گل و میدان در اختیار روسیه است!

– ساعت ۱ بامداد امروزه، نه، امروز نیس. دیگه رفتیم تو فردا پس الان فرداست، دیگه نمی تونیم بگیم امروز، الان ۱ بامداده فرداس…

– باز هم شاهدی که صندلی های بی گناه ورزشگاه به زمین پرت می شه

– این داوره که پایان بازی رو اعلام می کنه / «بازی ایران و ازبکستان»

– توپ به نکونام می رسه … ولی به جائی نمی رسه…

– کسی که لیزر انداخته قطعا توی استادیومه…!

کاندیداتوری جواد خیابانی در مجلس

وی در تاریخ ۴ دی ماه ۱۳۹۴ از طرف حوزه انتخابیه کرج نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی شد، اما از سوی هیئت نظارت شورای نگهبان، به علت نقص مدارک، رد صلاحیت گردید و پس از ارائه مدارک مورد نظر، صلاحیت او مورد تأیید قرار گرفت و در نهایت یک ماه قبل از برگزاری انتخابات به علت مشکلات شخصی از انتخابات مجلس کناره گیری کرد.

گفتگو با بهناز خیابانی همسر جواد خیابانی

من در خانواده‌ای منصف بزرگ شدم و قول می‌دهم منصف باشم. من و دخترم هم بارها پیش آمده که از خیابانی در مورد نوع گزارشش انتقاد کردیم.

همسر جواد خیابانی هم با مجله سروش هفتگی مصاحبه کرده و به دفاع از این گزارشگر پرداخته است. بهناز خیابانی و دخترش نگار از برخی برخوردها ناراحت بودند.

گوشه‌هایی از حرف‌های همسر خیابانی را بخوانید: 

در روزهای گذشته هنگامی که همسرم برای گزارش بازی‌های فوتبال به قطر سفر کرده بود من و دخترم بهت‌زده از نامهربانی گروهی از دوستان مطبوعاتی بودیم.

من در خانواده‌ای منصف بزرگ شدم و قول می‌دهم منصف باشم. من و دخترم هم بارها پیش آمده که از خیابانی در مورد نوع گزارشش انتقاد کردیم. شاید ما هم بعضی وقت‌ها گزارش ایشان را نپسندیم و ایرادهایی هم به ایشان وارد است ولی این‌ها سلیقه‌ای است مثل دیدن یک فیلم، شنیدن یک موسیقی یا خواندن یک کتاب. ولی این‌ها دلیل نمی‌شود که ما به اسم انتقاد، توهین یا تخریب شخصیت کنیم.

در مورد خط‌کش‌‌ها هم که دیگر دوستان بین ایشان و دیگر گزارشگرها گذاشته بودند من به‌عنوان شاهد کاملاً ناظر بودم که ایشان از مردادماه برای گزارش بازی‌ها انتخاب شده بود.

شاید آقای خیابانی در گزارش‌هایش دارد افت می‌کند اما مگر فوتبالمان دارد بالا می‌رود؟ 

حرف ما این است انتقاد موقعی سازنده است و انسان را به فکر فرو می‌برد که از طرف اهلش باشد و به دور از تمامی تهمت‌ها و توهین‌ها!

همسر مجریان همسر جواد خیابانی نگار دختر جواد خیابانی سوتی های جواد خیابانی سوتی گزارشگران ورزشی درآمد گزارشگر فوتبال بیوگرافی گزارشگران بیوگرافی جواد خیابانی بیوگرافی بهناز خیابانی

عکس قدیمی از جوانی جواد خیبابانی و عادل فردوسی پور

جواد خیابانی اجرای جشن مبعث را در رامیان برعهده داشت .

اجرای مراسم عروسی و حنابندان سنتی رامیان یکی از برنامه های شاد در این جشن بود که تعدادی دستمال و حوله های رامیانی از صنایع دستی این شهر به این مجری ورزشی هدیه شد.

همسر مجریان همسر جواد خیابانی نگار دختر جواد خیابانی سوتی های جواد خیابانی سوتی گزارشگران ورزشی درآمد گزارشگر فوتبال بیوگرافی گزارشگران بیوگرافی جواد خیابانی بیوگرافی بهناز خیابانی

وی گفت: این هدیه ها را برای همسرم هدیه می دهم.

عکس هایی از مراسم ختم مادر جواد خیابانی

همسر مجریان همسر جواد خیابانی نگار دختر جواد خیابانی سوتی های جواد خیابانی سوتی گزارشگران ورزشی درآمد گزارشگر فوتبال بیوگرافی گزارشگران بیوگرافی جواد خیابانی بیوگرافی بهناز خیابانی همسر مجریان همسر جواد خیابانی نگار دختر جواد خیابانی سوتی های جواد خیابانی سوتی گزارشگران ورزشی درآمد گزارشگر فوتبال بیوگرافی گزارشگران بیوگرافی جواد خیابانی بیوگرافی بهناز خیابانی

عکس های خانواده جواد خیابانی

همسر مجریان همسر جواد خیابانی نگار دختر جواد خیابانی سوتی های جواد خیابانی سوتی گزارشگران ورزشی درآمد گزارشگر فوتبال بیوگرافی گزارشگران بیوگرافی جواد خیابانی بیوگرافی بهناز خیابانی

ماشین و خودرو جواد خیابانی

همسر مجریان همسر جواد خیابانی نگار دختر جواد خیابانی سوتی های جواد خیابانی سوتی گزارشگران ورزشی درآمد گزارشگر فوتبال بیوگرافی گزارشگران بیوگرافی جواد خیابانی بیوگرافی بهناز خیابانی

 

منبع : ویکی پدیا و  خبرآنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 6 )
  1. جواد خياباني می گوید

    ساام
    لطفا این خبر را بردارید ، ایشان همسر من نیستند و عکس از مراسم ختم مادرم برداشته شده و نه اسان و نه من هرگز این مصاحبه را نکرده ام و خواهش میکنم اینگونه با آبروی افراد بازی نکنید ، واقعا خواهش میکنم . پیدا کردن من بسیار ساده است ، نگذارید کارمان به دادگاه و شکایت بکشد ، لطفا این خبر جعلی و تمام دروغ را بردارید ، ممنونم

  2. محسن می گوید

    سوتی های جواد بخاطر مواد نا مرغوبه که توهم میاره !!!!!!!!

    1. حمیدکامکارشیراز می گوید

      بروعموفازخودتوبه یه ادم خاک خورده نده یه خورده شعورتوبکارببرحداقل خانوادت زیرسوال نره

  3. حمیدکامکارشیراز می گوید

    خدامیدونه خیلی دوستش دارم انسان متدین باخدا،خداوکیلی صدایی خاص داره که همراهه باشورواشتیاق ویه جوراحساساتی خب عادلم اشتباه میکنه وخودتون میدونیداون زرنگه وباخنده اصلاحش میکنه هرچی باشه من دوس دارم بازی پرسپولیسواقای خیابانی گزارش کنه تااقای محمدرضااحمدی

  4. هادی می گوید

    جواد خیابانی قطعاً و بدون شک بهترین گزارشگر ورزشی و بی رقیب ترین گزارشگر فوتبال هست
    جواد جان علیرغم زوری که یه عده برای حاشیه سازی میزنن تو همچنان بهترینی

  5. یوسف می گوید

    استاد خیابانی بی شک بهترین گزارشگر همراه با عادل فردوسی پور مظلوم هستش
    این دو عزیز بزرگوار خاطرات خیلی خوبی را در ذهن ایران وایرانی تداعی میکنند
    زنده باد خیابانی زنده بادغیرت زنده باد آذربایجان