آمار پیر دختران در سال ۲۰۱۳

7

ساتین : پدیده ترشیدگی دختران در جهان عرب بیش از هر چیز دیگری زنان را آزرده می‌ کند اما به علت وجود نداشتن آمار دقیق از دخترانی که شانس ازدواج نداشته‌اند و سن آنان بالا رفته، انتشار این آمار از یک موسسه هلندی بحث و جدل‌های گسترده‌ای را در موسسه‌های دولتی کشورهای عربی به راه انداخته است.

همسریابی شوهر یابی زیباترین دختر لبنانی زیباترین دختر دختران ترشیده دختر لبنانی دختر عربی ترشیدگی دختران پیر دختر
طبق این گزارش، در لبنان که بالاترین رقم دختران ترشیده را دارد، یافتن شوهری مناسب برای دختران بسیار سخت به نظر می‌رسد و فقط ۱۵ درصد از دختران لبنانی، موفق به ازدواج می‌شوند و ۸۵ درصد در یافتن شوهر موفق نیستند.
در سوریه نیز به دلایل جنگ و شرایط نامساعد کشور ۷۰ درصد از دختران این کشور ترشیده هستند.
فلسطین با آمار هفت درصد تقریبا تنها کشوری است که در میان کشورهای عربی وضعیت نسبتا خوبی در این زمینه دارد.
آمار موسسه هلندی درباره پدیده ترشیدگی دختران در کشورهای عربی این‌گونه گزارش شده که در تونس ۶۲ درصد، الجزایر ۵۱ درصد، مصر ۴۰ درصد، امارات متحده عربی ۷۵ درصد و عربستان سعودی ۴۵ دختران، شانسی برای ازدواج ندارند.
منبع: شبکه خبر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 7 )
  1. سیمین می گوید

    اولا خجالت بکشید ترشیده یا پیر دختر یعنی چی. در ایران خودمون دخترهایی که نخواستن ازدواج کنند بد جوری دماغ بعضیها رو میسوزونن که تنها چاره شون همین کلمات بی ادبانه است که مثلا آب خنک رو دلشون بریزه .
    اما این مقاله هم اشکالاتش معلوم بود مثلا در سوریه مگه چند وقته که جنگه تازه مگه فقط مردها میمیرن ؟ دیگه اینکه کی به شما گفته که بیشترین آزار زنان عرب اینه.چقدر مگه در مورد زنان عرب اطلاعات دارین. تو اون کشورها خصوصا عربستان هر مردی که دستش به دهنش میرسه چندین زن داره بنابراین مردهای دیگه باید لیته شده باشن که زن براشون نمیمونه نه زنها .
    این حرفها رو مردها درمیارن که خودشونو قانع کنند دخترها افتاده اند دنبالشون.

    1. پویا بلک می گوید

      هه دلتون خوشه ها پیر دخترکو بگو پول نیستش ازدواج کرد

  2. رحمان می گوید

    با تائید برخی از حرفهای سیمین خانم باید گفت در کشورهای مثل عربستان و امارات و بحرین و کویت که از نظر مالی در سطح فوق مرفه هستند غیر از دختران کشور خودشون از سایر کشورهای عربی دیگه و حتی از بعضی از از شهر های جنوبی ما مثل شیراز ، اهواز ، آبادان و غیره همسر اختیار میکنند و نمونه بارزش همسر پادشاه قطر که شیرازی هستند ، البته بالا رفتن سن ازدواج یک امر واقعی و صحیح هستش که در همه کشورها عمومیت داره تقریبا …..

  3. سیما می گوید

    با سیمین موافقم این چه طرز ادبیاتی که شما به کار بردید بعدشم چرا از آمار پسران ازدواج نکرده نمیگید مگه همین سام درخشانی بالای ۳۵ سالگی ازدواج نکرد پسرانی که ازدواج نکردن مثل رادان و نواب صفوی و …پیر پسر نیستن فقط زورتون به دخترا میرسه من پیر دختر نیستم البته با ادبیات زشت شما ولی واقعا دخترایی رو می شناسم که سنشون بالا رفته ازدواج نکردن نه اینکه خواستگار نداشتن خواستگار دلخواهشون نبوده به لحاظ زیبایی هم خیلی بهتر بودن از خیلی از دخترایی که ازدواج کردن اگه اینجوری باشه به پارسا پیروز فر هم با اون زیبایی باید بگیم پسر ترشیده یا پیر پسر این چه ادبیاتی برای اونم دختر کم نیست لابد اون کیس مورد نظرش و پیدا نکرده هنوز حالا شاید بعدا پیدا کرد شایدم هیچوقت پیدا نکرد

  4. سعید می گوید

    یک خانم زیبا و منطقی

  5. زی زی می گوید

    واقعا متاسفم برای ادبیات سخیفتون….حرفی ندارم بزنم ولی یکی از نشانه های جهان سوم همین ادبیات هست!!!

  6. هموطن می گوید

    بنظرم ازدواج در مواقع مناسب با شناخت کافی و بصورت علمی با جفت روحی متناسب و همراه و همدل… بدون روابط تجاری و انتخاب بازاری … بهترین زمان ممکنه هست و هر سنی شرایط خاص خودش را داره… و تا صد سالگی میتونه برگزار بشه… ترشی و شوری و مزه آن هم بستگی به سلیقه طرفین داره… اول شناخت کافی و نه کسب اطلاعات ظاهری فردی …با احساس باید با هم شش ماه تا یکسال توی رابطه شناخت بود و ازدواج کرد و با عقل بعدش باید عاشق همدیگر شد… در صورتیکه بر عکس عمل میشود معمولا…