چه زمانی باید دندان عقل‌ را جراحی کنید؟ +هزینه کشیدن دندان عقل

1
دبیر علمی بخش جراحی دهان، فک و صورت یازدهمین کنگره بین‌المللی دندانپزشکان عمومی ایران گفت: بهترین زمان جراحی دندان عقل سن ۲۸ تا ۲۵ سالگی است.
دکتر علیرضا جهانگیرنیا در یازدهمین کنگره دندانپزشکان عمومی ایران افزود : اما در سنین بالای ۳۰ سال اگر دندان عقل عفونت و کیست نداشته باشد و موجب آسیب ، درد و تورم در دهان نشود ، پیشنهاد می‌شود که از دهان خارج نشود .
وی ادامه داد: در این سنین استخوان فک متراکم شده و اگر دندان عقل مشکلی ایجاد نکند ، نیازی به جراحی و خارج کردن دندان نیست .
جهانگیرنیا افزود: اما اگر نیاز به جراحی دندان باشد ، باید دندان پزشکان عمومی متبحر یا متخصصان جراحی دهان ، فک و صورت اینکار را انجام دهند .
هزینه و تعرفه های دندانپزشکی هزینه کشیدن دندان عقل درمان دندان درد درد دندان عقل بهترین دکتر دندانپزشک تهران
دبیر علمی بخش جراحی دهان فک و صورت کنگره دندانپزشکان عمومی ایران گفت: علت نامگذاری دندان عقل این است که دیرتر از سایر دندان‌ها و در زمان عاقل و بالغ بودن فرد رویش می‌نمایند.
جهانگیرنیا افزود : چون دندان عقل دیرتر درمی‌آید ، یا با زاویه خارج می‌شود یا دچار پوسیدگی می‌شود و معمولا در فک جایی برای رویش آن وجود ندارد و از طرفی نقش زیادی نیز در جویدن ندارد ، لازم است که از حفره دهان خارج شود.
وی ادامه داد : اگر در فردی فک برای دندان عقل جانداشته باشد یا پوسیدگی ایجاد شده باشد و ترمیم به نفع دندان نباشد ، دندان جراحی یا کشیده می‌شود.
جهانگیرنیا در خصوص پوشش بیمه‌ای جراحی دندان عقل اظهار داشت : بیمه‌های تامین اجتماعی و خدمات درمانی جراحی دندان عقل را پوشش بیمه‌ای می‌دادند اما اخیرا این پوشش بیمه‌ای حذف و فقط کشیدن ساده دندان‌ها تحت پوشش بیمه است. البته برخی بیمه‌های تکمیلی پوشش می‌دهند.
هزینه و تعرفه های دندانپزشکی هزینه کشیدن دندان عقل درمان دندان درد درد دندان عقل بهترین دکتر دندانپزشک تهران

تعرفه خدمات دندانپزشکی در تهران

ردیف جراحی دهان تعرفه عمومی (ریال) تعرفه تخصصی (ریال) متخصص مشمول حق تخصص توضیحات
۱ کشیدن هر دندان قدامی ۴۰۰,۰۰۰ ۵۲۰,۰۰۰ جراح فک و صورت
۲ کشیدن هر دندان خلفی ۵۰۰,۰۰۰ ۶۵۰,۰۰۰ جراح فک و صورت
۳ کشیدن هر دندان عقل ۶۰۰,۰۰۰ ۷۸۰,۰۰۰ جراح فک و صورت
۴ جراحی دندان کانین و عقل نهفته درنسج نرم ۱,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۳۰۰,۰۰۰ جراح فک و صورت نیاز به فلپ نسج نرم و بخیه موضع باشد.هزینه فلپ و بخیه در محاسبات لحاظ شده و جداگانه محاسبه نخواهد شد.گرافی قبل و پس از عمل نیازمند است.
۵ جراحی دندان کانین و عقل نهفته درنسج سخت ۱,۸۰۰,۰۰۰ ۲,۷۰۰,۰۰۰ جراح فک و صورت نیاز به فلپ نسج نرم و برداشت استخوان و بخیه موضع باشد.هزینه فلپ و بخیه در محاسبات لحاظ شده و جداگانه محاسبه نخواهد شد.گرافی قبل و پس از عمل نیازمند است.
ساتین
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. mm می گوید

    سلام به نظر اینجانب که درهیچ شاخه ای از دندانپزشکی تبهر ندارم اگر وجود دندان عقل ضرورتی نداشت خداوند در دهان انسانها قرار نمیداد تا باعث پوسیدگی و درد سر کشیدن آن و خالی شدن جیب مردم باشد لذا پیشنهاد میشود بجای دستکاری در فلسفه خلقت فکری به حال نگهداشت دندانهای مراجعین بفرمایید