حقوق ماهیانه اعضای کنگره آمریکا چقدر است ؟

0

به گزارش ساتین : حقوق پایه خالص دریافتی سناتورها و نمایندگان کنگره آمریکا ۱۷۴ هزار دلار در سال است که معادل ۵۲۲ میلیون تومان سالانه یا ۴۳ میلیون و ۵۰۰هزارتومان در ماه می‌شود.

برای اولین بار در کنگره ایالات متحده، اعضای با ثروت خالص بالای یک میلیون دلار در اکثریت قرار گرفتند. بر اساس آمارها حقوق پایه خالص دریافتی سناتورها و نمایندگان بالغ بر ۱۷۴ هزار دلار در سال است که معادل ۵۲۲ میلیون تومان می شود.
بر اساس اعلام آمار بخش خدمات پژرهشی کنگره، اعضای این کنگره درحالی از تصویب پرداخت مستمری بیمه بیکاری به افراد بیکار در این کشور خودداری می کنند که خود حقوق پایه ای معادل ۱۷۴ هزار دلار در سال دارند.
در صورت تصویب کنگره افراد بیکار در این کشور سالانه حدود ۲۸ هزار دلار بصورت مستمری از طرف دولت دریافت خواهند کرد، این در حالی است که اعضای سنا و نمایندگان کنگره در این کشور از حقوقی ۶ برابر بیشتر از مستمری افراد بیکار برخوردار هستند.
متوسط دریافت سالانه نمایندگان و سناتورهای آمریکایی با اضافه شدن برخی مبالغ به عنوان پاداش‌های سالانه و یا با هر عنوان دیگری بیشتر از ۱۷۴ هزار دلار است.
خط فقر در ایالات متحده آمریکا معادل درآمد سالانه کمی بیشتر از ۲۷ هزار دلار است و این میزان اختلاف کمی با مستمری دریافتی توسط افراد بیکار دارد و می توان گفت مستمری پرداختی معادل زندگی افراد در مرز خط فقر در این کشور خواهد بود.
با این حال تا کنون کنگره از تصویب پرداخت مستمری بیمه بیکاری در ایالات متحده خودداری کرده است و در حال حاضر و با آغاز سال نو میلادی ۱٫۳ میلیون نفر از افراد بیکار به صورت مستقیم از دریافت مستمری حذف شده‌اند.
با در نظر گرفتن ۵۳۴ نفر اعضای کنگره ایالات متحده هزینه سالانه حقوق این افراد بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار خواهد بود. این در حالی است که هزینه پرداخت مستمری به بیکاران آمریکایی در سال ۲۰۱۳، ۲۵ میلیارد دلار بوده است و بودجه نظامی مصوب کنگره برای سال ۲۰۱۴ معادل ۶۳۳ میلیارد دلار اعلام شده است.
به نظر می‌رسد کنگره با تلاش برای حذف هزینه‌های مورد نیاز قشر ضعیف ایالات متحده مانند مستمری بیمه بیکاری در تلاش است تا بودجه نظامی بالای این کشور را تأمین و کسری‌ها را جبران کند.
در عین حال و با بررسی آخرین آمارها، متوسط ثروت بیش از نیمی از اعضای کنگره ایالات متحده بیش از ۱ میلیون دلار برآورد شده است. و این بدان معناست که بیش از نیمی از اعضای کنگره در ایالات متحده درک درستی نسبت به مشکلات ۴۷ میلیون نفر از شهروندان آمریکایی که زیر خط فقر زندگی می کنند را نخواهند داشت.
قشر متوسط در ایالات متحده نیز در سال های اخیر با بحران‌های جدی روبرو بوده‌اند و درآمد این افراد نیز کاهش چشم‌گیری را تجربه کرده است.
متوسط ثروت اعضای کنگره در ایالات متحده ۱٫۰۰۸ میلیون دلار برآورد شده است. بعنوان مثال دارل عیسی، یکی از اعضای کنگره در این کشور معادل ۴۶۴ میلیون دلار ثروت دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ