مجری معروف تلویزیون: خیلی‌ها از دختر من توقع چیز دیگری داشتند

0

گپ وگفت دربارۀ دغدغه های ساده و روزمرۀ چهره ای که همیشه در قاب شهرت، دست نیافتنی به نظر می رسد، بی شک جذاب است. در کافه گپ این هفته سراغ «سیدکاظم احمدزاده» تهیه کننده، برنامه ساز و مجری تلویزیون رفتیم و صحبت از ریزه کاری های زندگی او، گپ وگفتی خواندنی را رقم زد.

همسر مجریان مهریه بازیگران خانواده مجری مشهور خانواده سید کاظم احمدزاده بیوگرافی سید کاظم احمدزاده بهترین مهریه

*کمی به گذشتۀ شما سر بزنیم و به عنوان اولین سؤال بفرمایید که در چه خانواده ای پرورش یافتید؟

سال ۴۱ در تهران و محلۀ میدان خراسان به دنیا آمدم و در یک خانوادۀ مذهبی، معمولی و زحمتکش پرورش یافتم. پدر من از آن دسته افراد زحمتکشی بود که با تلاش زیاد سعی در کسب روزی حلال داشت.

*دوران مدرسه چطور دانش آموزی بودید؟

آن سال ها خیلی شاگرد زرنگ نبودم خیلی معمولی بودم و زیاد هم شیطنت نمی کردم.

*از دوران کودکی و مدرسه فاصله بگیریم. چطور با همسرتان آشنا شدید؟

به روش خیلی سنتی به خواستگاری ایشان رفتیم ما را پسندیدند و بنده هم ایشان را پسندیدم و با یک مراسم ساده، ازدواج کردیم. البته مراسم عقد ما سال ۶۴ و جشن عروسی سال ۶۵ بود.

*مهریۀ همسرتان چقدر بود؟

مهریۀ همسرم ۱۴ سکه بهار آزادی بود.

* اوایل زندگی مشترک چه شغلی داشتید و وضع مالی شما چطور بود؟

من در آن سال ها معلم بودم و زندگی را با حقوق کم معلمی شروع کردیم.

*حاصل این ازدواج چند فرزند بود؟

۳ دختر

*فرزندان شما ازدواج هم کرده اند؟

بله، ازدواج کرده اند و من در حال حاضر ۳ نوه هم دارم.

*مراسم ازدواج فرزندانتان چطور برگزار شد؟

خیلی ها از دختر آقای احمدزاده توقع چیز دیگری داشتند ولی مراسم آنها خیلی ساده بود و این سادگی در جهیزیه، جشن عروسی و سیسمونی وجود داشت و نسبت به هم سن و سال های خود مراسم کم هزینه ای داشت البته همسرم در عین سلیقه در تهیۀ جهیزیه و سایر موارد سادگی را رعایت می کرد.

*چقدر اهل هدیه خریدن برای همسرتان هستید؟

الی ماشاءلله!

*بیشتر چه هدیه ای ایشان را خوشحال می کند؟

مورد خاصی نیست که بخواهم الان به آن اشاره کنم یا به عنوان مثال بگویم گل یا طلا ایشان را خوشحال می کند. مثل همۀ زن های عالم همین که متوجه شوند مورد محبت و توجه قرار گرفته اند خوشحال خواهند شد. ولی همسر من خیلی هم اهل طلا و این قسم از هدایا نیست.

*اگر وقت خالی داشته باشید به چه کاری مشغول می شوید؟

هر زمان و فرصتی خالی که داشته باشم به خانواده می پردازم.

*اهل ورزش هم هستید؟

به صورت حرفه ای نه. ولی در جوانی و نوجوانی خیلی اهل ورزش بودم. به والیبال و شنا خیلی علاقه داشتم و هنوز هم به این دو ورزش علاقمند هستم. البته آن زمان به ورزش هایی مثل کوهنوردی، رزمی، قایق رانی و مشت زنی پرداختم و در واقع در هر ورزشی تا جایی که می توانستم، ورود پیدا کردم.

*از اینکه مشغلۀ زیادی دارید و ممکن است کمتر در منزل باشید، همسرتان گله ای کردند؟

گله می کنند ولی به این دلیل که من درکارهایی مثل اجرا، تحقیقات و تهیه کنندگی دچار صدمه می شوم به خصوص تهیه کنندگی که با توجه به شرایط امروز سازمان سختی های بیشتری را به خود گرفته است. ولی به هر حال ایشان هم بعد از گذشت بیست واندی سال و حضور در تلویزیون متوجه هستند که ما فقط متعلق به خود و ایشان نیستیم و در کارهایی که متعلق به اهل بیت و مردم باشد خود را شریک می داند و با رغبت بیشتری شرایط را تحمل می کند.

*در منزل اهل عصبانی شدن هم هستید؟

البته این سؤال را من نباید جواب دهم، همسرم باید بگوید. نام من کاظم است به معنی فرودهندۀ خشم و علی رغم اینکه سید هستم تا جایی که به خاطر دارم زیاد عصبانی نمی شوم. من بسیار شوخ طبع و خانواده دوست هستم و همیشه سعی می کنم فضای خانواده را شاد نگه دارم.

*اگر عصبانی شوید، چه واکنشی از خود نشان می دهید؟

همسر و فرزندان من به خوبی می دانند زمانی که عصبانی باشم فقط سکوت می کنم و در لاک خودم فرو می روم و از تغییر گویش من به ناراحتی یا عصبانیت من پی می برند.

*هردو نفر که زیر یک سقف زندگی می کنند در اوج تفاهم هم که باشند با هم اختلاف نظر پیدا می کنند. شما در اوایل ازدواج به خصوص این اختلاف نظرها را چطور حل می کردید؟

اوایل ازدواج که چه عرض کنم ما همین الان هم اختلاف نظر داریم و این یک امر کاملاً طبیعی است. ولی قراری که از روز اول تا این ۳۱ سال داشتیم این بود که اگر موضوعی پیش آمد اول سکوت کنیم و ۲۴ ساعت راجع به آن حرفی نزنیم و بعد که ناراحتی فروکش کرد، دربارۀ آن گپ بزنیم و همیشه به دنبال رفع مشکلات هستیم و دنبال مقصر نمی گردیم.

* با توجه به اینکه شما خود اهل رسانه هستید این روزها فضای مجازی را چگونه ارزیابی می کنید؟

وجه غالب فضای مجازی مزخرف است ولی اگر کسی زرنگ باشد می تواند از این فضا هم بیشترین استفاده را ببرد، ما هم سعی می کنیم که فقط از این فضا بیشترین استفاده را ببریم.

*این فضای مجازی به تعبیر شما چه تفاوتی بین جامعۀ امروز و گذشته ایجاد کرده است؟

این نسل با نسل گذشته به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست. نسل امروز درگیر سرعت بالای تکنولوژی است و این تغییر میل و سلیقه، اجتناب ناپذیر است و باید این تنوع و تغییر را قبول کرد و با آن کنار آمد، هرچند که سخت است.

*در پایان شما به عنوان فردی که سال ها در رسانه دغدغۀ مردم و جامعه را داشته است چه توصیه ای دارید برای دختران و پسرانی که در آستانۀ ازدواج هستد؟

اتفاقاً در حال ساخت برنامه ای با این محتوا هستم. اتفاقی که در جامعۀ امروز ما افتاده این است که از ارزش های مذهبی دور شده ایم. منظور از ارزش های مذهبی نماز و روزه و این قبیل اعمال نیست و عمل نکردن به این ارزش ها نه تنها به کانون خانواده بلکه در اقتصاد و موضوعات دیگر هم اثرگذار بوده است. به نظر من تنها مسئله ای که به وسیلۀ آن جوانان می توانند خود را مصون کنند، رفتن به آغوش باورهای مذهبی است. اخیراً آقای مدیری در برنامۀ دورهمی سؤال جالبی از میهمانان خود می پرسد و آن این است که آیا عاشق شده اید؟ داستان از همین جا شروع می شود. عاشق شدن فعلی نیست که تمامی داشته باشد، طبیعتاً عشقی که من ۳۱ سال پیش نسبت به همسرم داشتم الان ۳هزار برابر است. دختران و پسران امروز توجه داشته باشند که زیبایی های ظاهری ملاکی برای ازدواج نیست البته در شرایطی که خداوند عقل و محبت را بین زن و مرد ایجاد کرده است. عشق های بعد از ازدواج پایدارتر و روزافزون است و این موضوع حرف من نیست بلکه سفارش دین و اخلاق است. باید به همۀ اصول زندگی نگاه اعتقادی داشته باشیم. در بحث پدر و مادر هم همین است زمانی که آنها را برکت بدانیم نمی گوییم گرفتاریم و به پدر و مادر نمی رسیم بلکه می گوییم اگر نرسیم گرفتاریم. باید الگوهای دینی را در همۀ موارد به مردم داد. همه دور شدیم از ارزش های معنوی به همین دلیل این همه آمار طلاق و طلاق عاطفی بالاست. به عنوان مثال وقتی من به این حدیث واقف باشم که اگر زن و مرد به هم لبخند بزنند فرشته ها پایکوبی می کنند انگیزه ای می شود که رفتار خوب و روی خوش با همسرم داشته باشم.

منبع:هفته نامه نماینده

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ