روابط جنسی نامشروع عامل بی‌میلی جوانان به ازدواج

6

به گزارش ساتین ، دکتر امان‌الله قرایی‌مقدم افزود: برخی دختران متاسفانه به راحتی روابط نامتعارف با پسران دارند که با این کار نه تنها به خود بلکه به دختران عفیف و پاکدامن نیز خیانت می‌کنند، چرا که با این کارشان، باعث بدبینی پسران به دختران می‌شوند.

همسریابی شوهر یابی سایت ازدواج روابط نامشوع روابط عاشقانه روابط دختر و پسر روابط جنسی دوست یابی دوست دختر یابی دوست دختر دوست پسرروبوسی دختر و پسر نامحرم در دانشگاه

وی با بیان اینکه این دختران زندگی مشترک موفقی نخواهند داشت، تصریح کرد: آنان همواره شوهر خود را با دوست پسرشان مقایسه می‌کنند علاوه بر آن امکان دارد حتی پس از ازدواج به برقراری رابطه نامشروع با مردان دیگر روی بیاورند که نتیجه این کار، طلاق و ابتلا به انواع آسیب‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به دلایل طلاق در کشور، همچنین اظهار کرد: رابطه نامشروع مردان با زنان حتی پس از ازدواج و ناتوانی جنسی، از دلایل بروز طلاق در ایران است.

وی تجرد‌گرایی برخی دختران را یکی دیگر از دلایل بدبینی پسران به آنان دانست و گفت: بسیاری از دختران خانه پدری خود را رها می‌کنند و در خانه اجاره‌ای ساکن می‌شوند. این کار ضربه عمیقی به بنیان خانواده می‌زند و چنین دخترانی برچسب داشتن رابطه با پسران را می‌خورند و همین انگ یکی دیگر از دلایل افزایش سن ازدواج در کشور است.

این جامعه‌شناس با بیان اینکه در برخی از مناطق شهرها از جمله تهران کمتر شاهد رابطه نامتعارف دختران با پسران هستیم، اظهار کرد: در مناطقی از کشور به علت قوی‌تر بودن باورهای مذهبی، تجانس فرهنگی بیشترو خودکنترلی قوی‌تر، کمتر شاهد چنین آسیب‌هایی هستیم؛ اما در مناطق مهاجرپذیر یا فاقد پایبندی‌های لازم به اصول اخلاقی و معنوی با پدیده‌هایی مانند رابطه‌ نامتعارف دختران و پسران مواجه‌ هستیم.

وی با بیان اینکه برای کاهش روابط دختر و پسر پیش از ازدواج لازم است موانع تشکیل زندگی مشترک را کاهش دهیم، تاکید کرد: تا زمانی که معیشت خانواده تامین نشود، نمی‌توان زندگی مشترک را شکل داد، بنابراین برخورداری جوانان از شغل، عامل مهمی در ازدواج است، علاوه بر آن دختران باید از رابطه‌های نامشروع و تجردگرایی خودداری کنند و تشریفات ازدواج هم از طرف دختر و هم از طرف پسر کاهش یابد.

همسریابی شوهر یابی سایت ازدواج روابط نامشوع روابط عاشقانه روابط دختر و پسر روابط جنسی دوست یابی دوست دختر یابی دوست دختر دوست پسر

این جامعه‌شناس با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در زمینه ازدواج، اظهار کرد: خانواده‌ها و رسانه‌ها نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کنند و لازم است به گونه‌ای عمل شود که باورهای جوانان را تقویت کنیم و معنویت را درون خانواده‌ها گسترش دهیم؛ چرا که اگر جوانان تحت تاثیر برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای از جمله سریال‌ها قرار بگیرند، دچار از خود باختگی می‌شوند.

وی درباره دلایل کاهش سن روابط پیش از ازدواج، گفت: دسترسی به فیلم‌های مستهجن در قالب لوح فشرده، اینترنت و چت کردن باعث کاهش سن بلوغ جنسی شده است. کاهش سن بلوغ جنسی، دسترسی به رسانه‌های بیگانه و نوع ارتباط گروه همسالان موجب شده که رابطه با جنس مخالف در برخی گروه‌ها به نوعی مد تبدیل شود؛‌ به گونه‌ای که اگر دختری دوست پسر نداشته باشد، برای او کسر شان محسوب می‌شود.

ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 6 )
  1. نامدار می گوید

    خدا لعنت کنه این بدحجاب ها رو . هر چی میکشیم از دسته اینهاست

    1. لکینگ می گوید

      .. نخور بابا ازگل مرد مسلمون اگه شهوت بگیرش و بخواد خیانت کنه هزارتا راه شرعی داره یکیش صیغس پس دیگه چرت نگو

  2. فاطمه می گوید

    چرا لعنت کند

  3. احمد می گوید

    به خاطر بد حجابی نیست به خاطر اقصاد ایران هست
    تو این گرونی کدوم دیوانه ای ازدواج میکنه
    جوان ها این دوره بدبخت ترین هستن همون صیغه موقت بهتره

  4. محمد می گوید

    من۲۵سالمه واقعا نیاز به ازدواج دارم اما نه شغلی نه چیزی دارم.با این وضع چیکار میشه کرد باید بسوزی بسازی تو این زمونه

  5. هیراد می گوید

    از بد حجابی نیست طزر فکر هامون باید درست بشه درست حرفهای روانشناس نخوندی