راهنمای خرید بهترین سمعک +قیمت انواع سمعک نامرئی و هوشمند داخل گوش

1

قیمت بهترین سمعک ، بهترین سمعک نامرئی ، قیمت سمعک ویدکس ، سمعک زیمنس آلمان ، قیمت سمعک زیمنس ، سمعک اتیکن ، قیمت سمعک خوب ،سمعک هوشمند ، قیمت سمعک cic ،قیمت سمعک داخل گوشی ،قیمت سمعک پشت گوشی

بهترین مارک سمعک Hearing aid یا بهترین برند سمعک کدام است؟

فهرست مطالب

متاسفانه چندی است که برخی در اینترنت شروع به مقایسه برندهای سمعک با یکدیگر نموده اند که بایستی بگوییم که چنین مقایسه ای از اساس غلط است. تمامی برندهای سمعکی که در زیر آمده بسیار عالی و قدرتمند بوده و همه آن ها دارای خدمات پس از فروش و گارانتی می باشند. لذا این سوال که مثلا «سمعک زیمنس بهتر است یا سمعک اتیکن ؟» از اساس اشتباه است! 

تمامی این برندها در امر تولید سمعک بسیار قدرتمند بوده و تماما دارای بخش های تحقیق و توسعه R&D می باشند. (به عبارت دیگر تمامی این برندها غول های قدرتمند صنعت سمعک هستند که با هم رقابت تنگاتنگی دارند.)

به همین دلیل گفته می شود که انتخاب برند امری سلیقه ای است. مثلا عده ای از گذشته با برند زیمنس به دلیل لوازم خانگی زیمنس آشنایی بیشتری داشته اند. اما اصلا نمی توان گفت که مثلا زیمنس بهتر است.

۱- سمعک زیمنس : SIEMENS

مجله پزشکی کمک هزینه سمعک تامین اجتماعی قیمت سمعک ویدکس قیمت سمعک نامرئی قیمت سمعک زیمنس قیمت سمعک cic قیمت سمعک تعرفه بیمه برای سمعک بهترین سمعک

اگر از شما بپرسند که مخترع خودرو کیست؟ احتمالا می گویید: «کارل بنز» امروزه خودروهای بنز در سراسر دنیا شناخته شده هستند و در همه کشورها اعتبار فوق العاده ای نیز دارند. در مورد سمعک زیمنس نیز چنین قضیه ای صادق است. شواهد گواه بر این است که اولین سمعک، در سال ۱۸۷۸ با توسعه رسیور تلفنی اختراع شد. مخترع این سمعک شخصی بود به نام ورنر ورن زیمنس (Werner Von Siemens). در سال ۱۹۱۳ زیمنس آغازگر اولین خط تولید سمعک شد. جالب است بدانید که برند زمینس هم مانند برند بنز متعلق به کشور آلمان است.

همان گونه که گفتیم، تمامی برندهایی که در این جا می آوریم معتبر بوده و رقابت تنگاتنگی دارند. با این حال به جرئت می توان گفت که سمعک زیمنس به دلیل سابقه بیش از ۱۳۰ ساله خود، معروف ترین و شناخته شده ترین سمعک در جهان محسوب می شود.

سمعک زیمنس دو ویژگی فوق العاده دارد که به دلیل این دو ویژگی از محبوبیت ویژه ای برخوردار می باشد. اولین ویژگی پایبندی شدید به تعهدات و تلاش صادقانه برای بهبود سطح شنوایی است.

دومین ویژگی برند زیمنس، استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در سمعک است. زیمنس به این سو گرایش دارد که سال به سال، کیفیت محصولش را بالا ببرد. به عنوان مثال موارد زیر را می توان دید:

در سال ۲۰۱۰ زیمنس از نسل جدید سمعک ها با یک تکنولوژی به نام BestSound Technology رونمایی کرد.

در سال ۲۰۱۴ زمنیس با نسل جدید BestSound Technology، یک فناری جدید به نام binax را در سمعک ها معرفی کرد و سمعک ها را آپیدیت به روزرسانی نمود.

همان گونه که مشاهده می کنید، این سمعک سال به سال در حال استفاده از تکنولوژی روز دنیا بوده و به همین دلیل است که این نوع سمعک محبوبیت فراوانی دارد.

قیمت سمعک زیمنس

قیمت سمعک زیمنس از حدود ۱٫۲ میلیون تومان شروع و تا حدود ۱۳ میلیون تومان در حالت بسیار پیشرفته متغیر است.

۲- سمعک ویدکس : WIDEX

مجله پزشکی کمک هزینه سمعک تامین اجتماعی قیمت سمعک ویدکس قیمت سمعک نامرئی قیمت سمعک زیمنس قیمت سمعک cic قیمت سمعک تعرفه بیمه برای سمعک بهترین سمعک

تاریخچه شرکت سمعک ویدکس به سال ۱۹۵۶ باز می گردد. این شرکت به همت آقایان توفهلم و وسترمن در کشور دانمارک تاسیس گردید. سمعک ویدکس نیز در سراسر دنیا بسیار شناخته شده است. این سمعک در حال حاضر در بیش از ۱۵۰ کشور دارای نمایندگی توزیع محصولات و همچنین خدمات پس از فروش می باشد.

علاوه بر آن، این کمپانی عظیم با بیش از نیم قرن تجربه در زمینه تولید و عرضه سمعک، از پیشگامات طراحی و تولید جدیدترین سمعک های دیجیتال روز دنیا است.

بسیاری سمعک های اخیر این کمپانی به صورت هوشمند و مجهز به تکنولوژی وایرلس بوده و از این رو محبوبیت فراوانی دارد.

این سمعک نیز برای تکنولوژی روز دنیا اهمیت فوق العاده ای قائل است.در سال ۲۰۱۵ ، ویدکس موفق شد یکه نسل متفاوتی از سمعک های فراهوشمند را به بازار عرضه نماید.

ویدکس مدعی است که یک تکنولوژی انحصاری منحصر به خود به نام Universal program Sound class technology را داراست.

قیمت سمعک ویدکس

قیمت سمعک ویدکس نیز از حدود ۹۸۰ هزار تومان شروع و تا ۶٫۷ میلیون تومان متغیر است.

۳- سمعک اتیکن  : OTICON

مجله پزشکی کمک هزینه سمعک تامین اجتماعی قیمت سمعک ویدکس قیمت سمعک نامرئی قیمت سمعک زیمنس قیمت سمعک cic قیمت سمعک تعرفه بیمه برای سمعک بهترین سمعک

تاریخچه سمعک اتیکن به سال ۱۹۰۴ باز می گردد. این شرکت توسط Hans Demant تاسیس گردید. این سمعک در دهه های ۶۰ و ۷۰ میلادی به عنوان شرکت پیشرو در صنعت سمعک و وسایل کمک شنوایی شناخته شد.

این کمپانی یک شعار ساده و بسیار جالب دارد که هر خریدار سمعک، با شنیدن آن به سوی این کمپانی جلب می گردد. این شعار همیشه زیر برند اتیکن نقش بسته است:

«PEOPLE FIRST»

معادل آن به فارسی می شود: «اول مردم» یا «اول کاربر»

به عبارتی این کمپانی بر این عقیده است که طراحی و ساخت بهترین سمعک، به چیزی فراتر و عالی تر از تکنولوژی و ادیولوژی نیاز دارد. مثلا فرض ممکن است که یک تکنولوژی روی سمعک ایجاد شود و این تکنولوژی هزینه سمعک را بالا ببرد. اما هنگامی که از کاربر سمعک می پرسیم با این تکنولوژی راحت هستی؟ در پاسخ می گوید: «نه این تکنولوژی برای من هیچ فرقی ندارد.» یا مثلا : «این تکنولوژی جدید هم گران تر است و اصلا هم با آن راحت نیستم و احساس بدی دارم»

کمپانی اتیکن بر این عقیده است که مهم ترین نکته، عقیده مردم و کاربران سمعک است.

البته در کنار این مورد باید بگوییم که این کمپانی نه تنها با تکنولوژی ها بیگانه نیست بلکه خود اولین سمعک اتوماتیک را در سال ۱۹۹۱ به دنیا عرضه نمود. در کنار همه این ها، کمپانی اتیکن معرفی تکنولوژی پیشرفته دیجیتالی و هوش مصنوعی را انجام داد. این کمپانی دارای مراکز تحقیقاتی پیشرفته برای ایجاد نوآوری در سیستم شنوایی در کشور دانمارک می باشد.

به دلیل این که این کمپانی به راحتی کاربر و تکنولوژی روز دنیا (یعنی تکنولوژی مفید که کاربر با آن احساس بهتری بکند نه هر نوع تکنولوژی) جزء بهترین برندهای روز دنیا محسوب می شود.

قیمت سمعک اتیکن

قیمت سمعک اتیکن نیز از حدود ۵۹۰ هزار تومان شروع شده و تا ۹٫۶ میلیون تومان متغیر است.

۴- سمعک فوناک : PHONAK

مجله پزشکی کمک هزینه سمعک تامین اجتماعی قیمت سمعک ویدکس قیمت سمعک نامرئی قیمت سمعک زیمنس قیمت سمعک cic قیمت سمعک تعرفه بیمه برای سمعک بهترین سمعک

سمعک فوناک یکی از شناخته شده ترین سمعک های دنیا است که تاریخچه ساخت آن به سال ۱۹۴۷ و کشور سوئیس باز می گردد. در ابتدا نام کمپانی elektroakustikr fur AG بود اما در نهایت به  نام phonak AG تغییر یافت.

در حال حاضر در میان متخصصین عمل شنوایی، فوناک نامی شناخته شده است. این سمعک در سالیان دراز فعالیت خود همواره به نیازهای افراد کم شنوا حساسیت بسیاری نشان داده است.

این شرکت از دانشمندان و نخبگان شنوایی شناسی برتر دنیا در کادر خود استفاده کرده و به همین دلیل برندی رو به رشد تلقی می گردد.

این سمعک مانند سمعک اتیکن، شعاری زیبا را در کنار برند خود دارد:

«LIFE IS ON»

به معنای

«زندگی جاری است»

نکته دیگر درباره سمعک فوناک، بهره گیری از تکنولوژی های روز دنیا است. به عنوان مثال این سمعک در سال ۲۰۱۰ از یک تکنولوژی جدید به نام Spice+ شروع به بهره برداری کرد که هماهنگی و هارمونی فوق العاده ای داشت. کاربران می گفتند که با استفاده از سمعک های مجهز به این تکنولوژی در محیط های پر سر و صدا بسیار راحت هستند.

اما این کمپانی نیز لحظه به لحظه راه تحقیق و توسعه را پیش گرفته و آن را ادامه می دهد. مثلا در اواخر سال ۲۰۱۳ سیستم پردازشی خود را متحول کرد و محصولات جدیدی به نام Phonak Quest رونه بازار ساخت.

این روند استفاده از تکنولوژی به قدری برای فوناک اهمیت داشت که در اوایل سال ۲۰۱۵ از یک تکنولوژی جدید به نام Venture رونمایی کرد.

برند فوناک از جمله برندهایی است که لحظه به لحظه در حال ارائه تکنولوژی روز دنیا به کاربران خود در کشورهای مختلف است.

قیمت سمعک فوناک

قیمت سمعک فوناک نیز از حدود ۱٫۲ میلیون تومان شروع شده و تا ۹ میلیون تومان متغیر است.

۵- سمعک یونیترون : Unitron

مجله پزشکی کمک هزینه سمعک تامین اجتماعی قیمت سمعک ویدکس قیمت سمعک نامرئی قیمت سمعک زیمنس قیمت سمعک cic قیمت سمعک تعرفه بیمه برای سمعک بهترین سمعک

کمپانی سمعک یونیترون کانادا با هدف ارتقا کیفیت زندگی برای افراد کم شنوا، در سال ۱۹۶۴ فعالیت خود را در زمینه ی ارائه ی سمعک های با کیفیت آغاز نمود سمعک یونیترون یکی از موفق ترین کمپانی های تولید کننده ملزومات شنوایی در سطح جهان می باشد .

سمعک یونیترون در ۲۰ کشور جهان دارای نمایندگی می باشد که انواع خدمات از قبیل فروش و تعمیرات و خدمات پس از فروش انواع سمعک را بر عهده دارند .

انواع محصولات سمعک یونیترون به بیش از ۴۵ کشور جهان عرضه می شود و تمامی سمعک های این کمپانی بر طبق استاندارد های ساخت سمعک و بررسی های مداوم توسط متخصصین در این زمینه ساخته  و تولید می شوند . نکته ی قابل توجه این است که تمامی تولیدات کمپانی سمعک یونیترون علاوه بر تست صحت محصول در ازمایشگاه توسط افراد کم شنوا نیز تست می گردد، در واقع توسط بیماران تست شده و در صورت مناسب بودن و رضایت و عملکرد درست به بازار جهانی عرضه می شوند.

قیمت سمعک یونیترون

قیمت سمعک یونیترون نیز از حدود ۱٫۲ میلیون تومان آغاز شده و تا سقف ۷ میلیون تومان متغیر است.

۶-سمعک استارکی : Starkey

مجله پزشکی کمک هزینه سمعک تامین اجتماعی قیمت سمعک ویدکس قیمت سمعک نامرئی قیمت سمعک زیمنس قیمت سمعک cic قیمت سمعک تعرفه بیمه برای سمعک بهترین سمعک

استارکی، برند سمعکی بسیار معروف و خوش آوازه از کشور آمریکا است. تاریخچه ساخت این نوع سمعک، به سال ۱۹۶۷ باز می گردد. در این سال، استارکی آمریکا کار با با تعمیرات سمعک شروع کرد، اما با پیشرفت چشم گیری تبدیل به یکی از بزرگ ترین کمپانی های سمعک دنیا شد و به شکل امروزی درآمد.

این شرکت از همان سال ۱۹۶۷ در شروع کار خود، سمعک را با دوره آزمایش ۹۰ روزه و هم چنین گارانتی عرضه نمود. به مرور تیم متخصصان شنوایی نیز به این شرکت پیوستند و متعد شدند که مناسب ترین راه حال را به جهت فراهم نمودن شنوایی بهتر در راستای ارتقاء ارتباطات اجتماعی افراد ارائه نمایند.

این شرکت آمریکایی و خوش نام سمعک، برای مسائل تحقیق و توسعه و پیشرفت تکنولوژی خود اهمیت ویژه ای قائل بوده و به همین دلیل همیشه تکنولوژی روز دنیا را در سمعک خود ارائه می دهد.

مثلا در اوایل سال ۲۰۱۳، این شرکت سمعک   Xino Tinnitusبا تکنولوژی Multiflex Tinnitus را برای بیماران مبتلا به وزوز گوش ارائه داد. هم چنین سری سوم سمعک داخل گوشی وایرلس با سیستم عامل BluWave 3.0 را عرضه نمود.

در سال ۲۰۱۴ سمعکی به نام Halo ارائه شد که با گوشی های اپل همگام سازی (sync) می شد. این سمعک می تواند به صورت بسیار عالی به محصولات ایفون، ای پد و ای پاد شرکت اپل اتصال یافته و از طریق آن می توانید موسیقی بشنوید و یا از طریق سمعک با تلفن همراه خود مکالمه نمایید.

در سال ۲۰۱۵ استارکی، سمعک هوشمند و وایرلس سری Z را ارائه داد. هم چنین در سال ژانویه سال ۲۰۱۶ این شرکت با شرکت Bragi همکاری را شروع نموده و اولین هدفون هوشمند جهان به نام Dash را عرضه کرد. در همین سال، چندین سمعک از جمله سمعک وایرلس Halo2 با سازگاری فوق العاده با آیفون ارائه شد.

همان گونه که مشاهده می کنید، برند امریکایی استارکی هر سال در جهت آخرین تکنولوژی ها گام برداشته و این برند سمعک، هر ساله تکنولوژی فوق العاده ای برای ارائه دارد.

قیمت سمعک استارکی

قیمت سمعک استارکی نیز از ۱٫۲ میلیون تومان تا سقف ۹٫۶ میلیون تومان تغییر می کند.

۷- سمعک بلتون : Beltone

مجله پزشکی کمک هزینه سمعک تامین اجتماعی قیمت سمعک ویدکس قیمت سمعک نامرئی قیمت سمعک زیمنس قیمت سمعک cic قیمت سمعک تعرفه بیمه برای سمعک بهترین سمعک

سمعک بلتون نیز از آن دسته سمعک های خوش نام در صنعت تولید و عرضه سمعک شناخته می شود. این برند، تاریخچه ای دیرینه داشته و گفته می شود که تاسیس کمپانی رسمی آن در ایالات متحده امریکا به سال ۱۹۴۰ باز می گردد.

سمعک بلتون، کمپانی موفق و به روز بود و در سال ۲۰۱۳ در نمایشگاه جهانی EUHA در هانوفر با ارائه تکنولوژی نوین Ear to Ear Communication موفق به دریافت جایزه برترین تکنولوژی روز سمعک دنیا گردید. بسیاری به علت ارائه تکنولوژی شنوایی سه بعدی ارائه شده از سوی این کمپانی، کمپانی بلتون را یکی از بهترین کمپانی های تولید و عرضه سمعک می شمارند.

سمعک نامرئی چیست ؟ آیا واقعا” نامرئی است ؟

سمعک نامرئی یا CIC در واقع یک مدل سمعک داخل گوشی است که از سایر مدل ها کوچکتر بوده و بر اساس فرم کانال گوش به روش قالب گیری ساخته می شود این مدل در اصل قابلیت دید بسیار کمتری داشته و در داخل کانال گوش مخفی می گردد و در واقع براحتی دیده نمی شود . اگر چه مخفی بودن این مدل از مزیتهای خاص آن می باشد اما ظرافت سیستم و نیاز به سرویس های چند ماه یکبار این مدل و طول عمر کوتاه باطری آن از نقایص این مدل می باشد . از آنجاکه این مدل از سایر مدلهای سمعک ظریف تر بوده وباعث جلب توجه دیگران نمی شود طرفدار بیشتری دارد.لازم به ذکر است که ظریف ترین وکوچکترین سمعکهای نامرئیCICجهان متعلق به شرکت ویدکس دانمارک است.

آیا سمعک می تواند بصورت کامل مشکل شنوائی را برطرف کند ؟

سمعک همانند سایر وسایل و پروتزهای مصنوعی یک سیستم کمک شنوائی بوده و قادر نیست که مشکل فرد را بصورت ۱۰۰% برطرف کند و در واقع با کمک سمعک می توان مشکل را تا حدود زیادی کم کرد اما نمی توانیم مشکل فرد را بطور کامل حل کنیم علاوه بر این معمولا” و بویژه در سنین بالا مشکل کم شنوائی همراه با مشکلات دیگری نظیر کاهش تشخیص کلمات و وزوز گوش ….ظاهر می شود اگر چه غالب افراد به اشتباه این مشکلات را ناشی از کم شنوائی می دانند اما واقعیت این است که علت این مشکلات بسیار فراتر از بحث سمعک و شنوائی می باشد . صادقانه باید گفت که اولا” هیچ سمعکی نمی تواند جایگزین گوش طبیعی شود ثانیا” مزایا و خوبی های سمعک بسیار بالاتر و باارزش تر از دردسرهای آن است.

گارانتی و خدمات  بعد از فروش یک سمعک تا چه اندازه مهم است ؟

گارانتی سمعک را با گارانتی سایر محصولات الکترونیک نمی توان مقایسه کرد به زبان ساده باید گفت که سمعک بدون گارانتی و خدمات بعد از فروش فاقد ارزش و کاربرد است . تهیه و خرید سمعک در واقع آغاز یک روند کاری می باشد . تنظیم اولیه سمعک نیازمند چندین جلسه وقت است و از طرف دیگر غالبا” در ادامه نیز سمعک نیاز به تنظیمات مجدد دارد که همه این موارد در کنار گارانتی لازم در تعویض احتمالی قطعات مستهلک در طول گارانتی سمعک بسیار مهم و باارزش است.

تفاوت سمعک های دیجیتال، هوشمند و هوشمند وایرلس در چیست؟

سمعک فول دیجیتال : این سمعک ها قابلیت تنظیم با کامپیوتر دارند اما تنظیمات آنها  در محیط های مختلف ثابت است.

سمعک هوشمند :  این سمعک ها قابلیت تنظیم با کامپیوتر دارند و تنظیم آنها  در محیط های مختلف بطور خودکار تغییر  می یابد.

سمعک فوق هوشمند وایرلس ( بلوتوث دار) : این سمعک ها قابلیت تنظیم با کامپیوتر دارند و تنظیم آنها  در محیط های مختلف بطور خودکار تغییر می یابد. همچنین مجهز به سیستم بلوتوث میباشند. همچنین به دلیل ارتباطی که این دو سمعک از طریق سیستم وایرلس با یکدیگر دارند کیفیت صدای مطلوبتری داشته و شنوایی دوگوشی را شبیه سازی مینمایند.اگر بخواهیم خارج از اصطلاحات علمی و به زبان ساده این سه سیستم را مقایسه کنیم باید بگوییم سمعک فول دیجیتال شبیه تلویزیون رنگی ساده سمعک هوشمند شبیه تلویزیونLCDو سمعکهای هوشمند همانند تلویزیونهایLEDهستند.

مجله پزشکی کمک هزینه سمعک تامین اجتماعی قیمت سمعک ویدکس قیمت سمعک نامرئی قیمت سمعک زیمنس قیمت سمعک cic قیمت سمعک تعرفه بیمه برای سمعک بهترین سمعک

سمعک بصورت یک گوشی بهتر است یا دوگوشی؟

همه ما  معتقد و مطمئن  هستیم که آفرینش ما به بهترین وجه ممکن صورت گرفته است. قطعا شنیدن با دو گوش بهترین حالت شنوایی بوده است. پیشرفت علم این نکته را  ثابت نموده است. وقتی  صدارا از هردو گوش خود دریافت میکنیم، سیستم عصبی و مرکزی شنوایی ما  صداهای رسیده از دو گوش را با یکدیگر تلفیق نموده و آن را بهتر پردازش میکند.  سیستم مرکزی شنوایی ما قادر است که بصورت فعال و خودکار صداهای ناخواسته ی محیطی نظیر همهمه را سرکوب کند و به کشف گفتار و سیگنال هدف کمک نماید .همچنین ارتباطات متعدد میان سلواهای عصبی شنوایی مانند یک آمپلی فایر عمل کرده و صدارا تقویت میکند.

همه این ویژگی ها تنها زمانی میسر است که صدا را با هر دو گوش خود بشنویم.

نکته بعدی آن است که اگر هردو گوش به کم شنوایی مبتلا باشد و تنها یک سمعک دریافت شود، عصب گوش دیگر به مرور زمان تحلیل میرود و شنوایی اش کمتر میشود حتی ممکن اسنت کاملا ناشنوا شود.برای درک بهتر این موضوع فردی را در نظر بگیرید که یک دست وی سالم و دست دیگر شکسته و در گچ است.  پس از باز کردن گچ از دستش کار نکشد آن روز به روز ضعیفتر میشود. دست سالم نماد  گوش دارای سمعک است و دست گچی گوش کم شنوایی که سمعک دریافت نکرده است.

افرادی که در دو گوش دچار کم شنوا هستند،اگر تنها از یک سمعک استفاده کنند جهت یابی نخواهند داشت ،صدا از هر سمت که باشد وی صدا را از سمتی میشنود که سمعک داشته باشد.

پس توصیه میشود افرادیکه هردو گوش آنها کم شنواست به جهت بهره مندی از این ودیعه الهی دو سمعک دریافت کنند.امروزه در سمعک های وایر لس هوشمند دو سمعک بیش از بیست مرتبه در یک ثانیه باهم در ارتباطند تا ویژگی شنوایی دو گوشی طبیعی را شبیه سازی نمایند.

آیا اختلاف قیمت سمعک های مختلف با کیفیت آنها متناسب است ؟ مثلا” سمعکی که سه برابر سمعک دیگر قیمت دارد سه برابر آن هم کیفیت دارد ؟

در مورد سمعکهای ویدکس دانمارک جواب این سوال منفی است . حتی سمعک های رده Basic ویدکس نیز از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و حداقل مدارات لازمه مربوطه را دارا هستند اما مسلما” رده های Intermadiate  و Advance  از کیفیت بالاتری در این زمینه برخوردار بوده و از تعداد مدارات و Option های تنظیمی بیشتری برخوردارند .

Basic : دارای حداقل مشخصات لازم جهت حل مشکل شنوائی شما

Intermediate : که قابلیت های بالاتری نسبت به گروه Basic دارد

Advance : که شامل بهترین و پیشرفته ترین گزینه ممکن برای حل مشکل شنوائی شما هستند

سمعک هایی را به شما معرفی خواهند کرد . مسلما” شما بسته به بودجه ای که برای تهیه سمعک در نظر   گرفته اید می توانید یکی از مدلهای پیشنهادی را انتخاب کنید.

ریموت کنترل سمعک چیست ؟ آیا وجود آن الزامی است ؟

شما با کمک یک ریموت کنترل کوچک می توانید صدای سمعک خود را کم و یا زیاد کنید و یا برنامه های تقویت اکوستیکی سمعک را به سلیقه خودتان انتخاب کنید مثلا” صدای سمعک خود را در محیط های شلوغ کم و یا در جلسات اداری و یا آموزشی زیاد کنید . وجود ریموت کنترل جهت سمعک الزامی نمی باشد و حتی در پاره ای از موارد خاص استفاده از آن توصیه نمی گردد.

هر باطری سمعک چقدر عمر می کند ؟ آیا خود فرد می تواند آنرا تعویض کند ؟ هزینه آن چقدر است ؟

باطری سمعک در چهار سایز ۱۰ , ۱۳ , ۳۱۲ , ۶۷۵  تولید می شود و بسته به مدل و مشخصات سمعک شما طول عمر متفاوتی دارند سایز ۱۰ که کوچکترین سایز را داراست در سمعکهای نامرئی استفاده می شود و بین ۷۰-۱۰۰ ساعت کاری دوام دارد ( حدودا” ۶-۷ روز ) و خود فرد هم براحتی می تواند آنرا تعویض کند جهت اطلاع سمعک های ویدکس از نقطه نظر میزان مصرف باطری از جمله کم مصرف ترین سمعک های جهان هستند . هزینه هر حلقه ۶ تایی باطری ( ریوواک آمریکا ) در زمان نگارش این متن ۵.۵۰۰ تومان می باشد ( هر یک عدد حدودا” ۹۰۰ تومان ) لازم به ذکر است که طول عمر سایزهای بزرگتر باطری نظیر ۶۷۵ که در سمعکهای پشت گوشی استفاده می شود در برخی مدلها تا ۲۰- ۱۵ روز می رسد.

قیمت سمعک:

در حال حاضر حداقل قیمت سمعک های موجود در بازار به شرح زیر می باشد:

سمعک های آنالوگ حداقل قیمت :                                                        ۶.۰۰۰.۰۰۰  ریال

سمعک های فول دیجیتال حداقل قیمت :                                              ۱۱.۰۰۰.۰۰۰ ریال

سمعک های هوشمند حداقل قیمت :                                                    ۱۷.۸۰۰.۰۰۰ ریال

سمعک های هوشمند وایرلس (بلوتوث دار)حداقل قیمت :                      ۲۱.۶۲۰.۰۰۰ ریال

کمک هزینه و پوشش بیمه ها برای تهیه سمعک

وضعیت پوشش بیمه ها برای خرید سمعک، کاملا بسته به نوع بیمه شما دارد. در هر حال شما ابتدائا می بایست سمعک را از ما خریداری نموده و در مرحله ثانویه برای دریافت هزینه از طریق بیمه خود اقدام فرمایید:

نوع بیمه تعرفه خرید سمعک (تومان)
خدمات درمانی کارکنان دولت (بستگی به نوع قرارداد دارد) ۱,۰۰۰,۰۰۰
تامین اجتماعی ۲۰۰,۰۰۰
* خدمات درمانی نیروهای مسلح هر گوش ۱،۰۰۰،۰۰۰ – دو گوش ۱،۴۰۰،۰۰۰
بیمه پارسیان ۷۰۰,۰۰۰
شرکت نفت ۱,۳۵۰,۰۰۰
بانک ملی ۱،۵۰۰،۰۰۰ -۱،۰۰۰،۰۰۰
بیمه آسیا ۱,۵۰۰,۰۰۰
بیمه میهن ۵۰۰,۰۰۰
بیمه پارسیان ۷۰۰,۰۰۰
بیمه نظام آسایش (بستگی به نوع قرارداد دارد) ۵۰۰،۰۰۰ – ۲۵۰،۰۰۰
بیمه ایران (بستگی به نوع قرارداد دارد) ۲،۰۰۰،۰۰۰ – ۶۰۰،۰۰۰
بیمه البرز ۷۰۰,۰۰۰
هواپیمایی (بستگی به ایرلاین دارد) حداقل ۲۵۰،۰۰۰
بیمه سلامت ۸۸۰,۰۰۰
صدا و سیما هر گوش ۹۰۰،۰۰۰
بیمه البرز ۷۰۰,۰۰۰
شهرداری هر گوش ۹۰۰،۰۰۰
بانک ملت یک گوش ۱،۸۰۰،۰۰ – دو گوش ۲،۷۰۰،۰۰۰
بانک سپه، تجارت و کشاورزی یک گوش ۱،۸۰۰،۰۰ – دو گوش ۳،۲۰۰،۰۰۰

* در مورد پرسنل محترم نیروهای مسلح، ارائه فیش حقوقی سرپرست خانوار نیز الزامی می باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. خرید انواع سمعک می گوید

    خرید جدیدترین سمعک های هوشمند و دیجیتالی ۲۰۱۹