آموزش فعال کردن دایورت تلفن ثابت ،همراه اول ،ایرانسل و رایتل

0

دایورت چیست ، دایورت در گوشی سامسونگ ، هزینه دایورت همراه اول ، دایورت اس ام اس ، فعال کردن دایورت تلفن ثابت ، دایورت تلگرام ، کد دایورت رایتل ، هزینه دایورت ایرانسل ، دایورت همراه اول به همراه اول ،آیا دایورت کردن هزینه دارد ، هزینه انتقال تماس همراه اول به ایرانسل ، هزینه دایورت همراه اول اعتباری

با سرویس دایورت تلفن ثابت می‌توانید هنگامی که با تلفن شما تماس گرفته می‌شود مکالمه را به یک خط دیگر ثابت یا تلفن همراه منتقل کنید و عمل دایورت کردن را انجام دهید. این سرویس با هر دستگاه تلفن دکمه‌ای مجهز به سیستم Tone انجام شدنی است. البته باید دانست ابتدا خط شما باید قابلیت دایورت کردن را داشته باشد به این معنا که سرویس از مخابرات برای شماره تلفن خط ثابت شما فعال شده باشد.

هرینه دایورت همراه اول ، ایرانسل ، رایتل و تلفن ثابت

هزینه‌ استفاده از سرویس دایورت (انتقال تماس‌ها) تلفن‌ همراه به همراه و ثابت و یا از تلفن ثابت به ثابت و یا همراه به اندازه‌ مکالمه است؛ یعنی به هر میزانی که از این سرویس استفاده شود، مانند تعرفه‌ مکالمه محاسبه خواهد شد.

برای دایورت تلفن ثابت شما باید کد زیر را در دستگاه تلفن وارد کنید:

*۲۱*شماره مورد نظر#

یا

*۶۵*شماره موبایل شما#

بعد از زدن این کد صدایی که میشنوید فرق خواهد کرد، این یعنی اینکه خط شما دایورت شده است.
برای غیر فعال کردن این سرویس باید باز گوشی را بردارید (در این حالت همان صدای مخصوص شنیده میشود) و بعد عدد #۲۱# یا #۶۵# را وارد کنید.
در صورتی که مجدد صدای بوق مخصوص را شنیدید، گوشی را قطع کرده و مجدد روشن کنید. در این حالت خط شما کاملا از حالت دایورت خارج شده است.

 

کد انواع Divert در موبایل :

۱- در حالت عادی:

فعال کرددن *۲۱*(شماره موردنظر)#call

غیر فعال کردن # ۲۱ # call

 

۲- انتقال هنگامی که تلفن مشغول است:

فعال کردن *۶۱*(شماره مورد نظر) #call

غیر فعال کردن #۶۱# call

 

۳ انتقال هنگامی که به گوشی پاسخ ندهیم:

فعال کردن *۶۲*(شماره مورد نظر) #call

غیر فعال کردن #۶۲# call

 

۴- انتقال هنگامی که گوشی خاموش یا در دسترس نباشد:

فعال کردن *۶۷*(شماره مورد نظر) #call

غیر فعال کردن #۶۷# call

 

نکته ۱: کد ها را از راست به جپ وارد کنید

نکته۲: منظور از (شماره مورد نظر) همان شماره ای است که می خواهید شماره شما بر روی آن دایورت شود.

 

 دایورت ایرانسل :

شما بایستی شماره خودتان را بر روی شماره‏ای که قصد دارید با آن تماس بگیرید دایورت کنید،سپس از خط خودتان با خط خودتان تماس بگیرید! به همین سادگی و همین پیچیدگی که گفته شد!

جهت فهم بیشتر مثالی می‏زنیم:

فرض کنید شماره شما ۰۹۱۲۰۰۰۰۰۰۰ است. شماره فردی هم که قصد دارید با او تماس بگیرید (که خطش را دایورت کرده است) ۰۹۳۵۰۰۰۰۰۰۰ است.

در گوشی به بخش مربوط به تنظیمات Divert (در بعضی گوشی‏ها Call Forwarding) بروید.

خط خود را بر روی شماره ۰۹۳۵۰۰۰۰۰۰۰ که شماره فرد مورد نظر است دایورت کنید.

اکنون توسط همین گوشی و همین خط خودتان که اکنون دایورتش کرده‏اید با شماره ۰۹۱۲۰۰۰۰۰۰۰ که شماره خودتان است تماس بگیرید.

با این کار خط طرف مقابل زنگ می‏خورد و شما بوق آزاد می‏شنوید که به منزله برقرای تماس مستقیم با فرد مورد نظر است؛ به این ترتیب از دایورتی که صورت گرفته عبور کرده اید.

این ترفند بر روی کلیه خطوط تلفن همراه اعم از همراه اول، ایرانسل و تالیا تست شده و قابل انجام است.

در پایان دقت کنید پس از برقراری تماس، خط خود را از حالت دایورت خارج کنید.

در ضمن میتوانید با کد زیر دایورت را active یا disactive کنید!
#شماره مورد نظر*۲۱* دکمه تماس : active to other number
#۲۱# دکمه تماس : disactive

 

کد هایی جهت دایورت سیم کارت :

۰۹۱۲۱۰۰۰۰۰۰#*۲۱* —-> بعد از Send کردن این Command اگه کسی به شما زنگ بزند با این جملات مواجه می شود: دستگاه مشترک مورد نظر خاموش است اما شما می توانید زنگ بزنیند و Sms دریافت کنیند و با #۲۱# هم از این حالت در میاد!

۰۹۱۲۱۰۰۰۰۰۰#*۶۷* —-> بعد از Send کردن این Command اگه کسی به شما زنگ بزند و شما وی Reject کنید جملات دستگاه مشترک مورد نظر خاموش است مواجه می شود همچنین هم با #۶۷# هم از این حالت در میاد!

۰۹۱۲۱۰۰۰۰۰#*۶۷* —-> بعد از Send کردن این Command اگه کسی به شما تماس بگیرد و شما آن را Reject نمایید دستگاه می گوید: که شماره مشترک مورد نظر در شبکه موجود نمی باشد و با #۶۷# هم از این حالت در میاد.

لغو دایورت کردن تلفن های همراه

– برای لغو یا کنسل کردن دایورت انجام شده ، یکی از روش های زیر را انجام می دهیم :

۱- به وسیله کد دستوری # ۲۱ # (مربع ، ۲۱ ، مربع) و زدن دکمه تماس می توانید هر نوع دایورتی را لغو یا Cancel نمایید.

۲- رفتن به منوی Divert یا Call Forwarding یا انتقال تماس از طریق گوشی های تلفن همراه و لغو یا Cancel کردن دایورت در هر بخش.

آیا اس ام اس ها هم قابلیت دایورت بر روی خط دیگری را دارند ؟

باید بگوییم در حالت عادی این امکان وجود ندارد و از طرف هیچ اپراتوری قابل عرضه نبوده اما این کار از طریق نرم افزار قابل انجام است و هر اس ام اس که به گوشی شما ارسال می شود توسط نرم افزاری که به امروز قصد معرفی آن را داریم این قابلیت به صورت نرم افزاری با احتساب هزینه ارسال یک اس ام اس که از طریق این نرم افزار به شماره مد نظر شما قابل انجام است .

این برنامه کاربردی و بسیار جالب کار دایورت رو در مورد تماس ها انجام میده! فقط فرقش اینه که اس ام اس های شما روبه گوشی مورد نظرتون دایورت میکنه.!که می تونید لیست سیاه و سفید تشکیل بدید و فقط اس ام اس از یه سری شماره های خاصی ارسال کن

SMS Forwarder یک نرم افزار کم حجم و کاربردی می باشد که تنها می توانید با دانلود و نصب آن تمامی اس ام اس های دریافتی را به خط مورد نظر انتقال دهید همینطور می توانید در برنامه تعیین کنید تا قبل از ارسال پیام آن را تغییر دهد تا متوجه شوید که از تلفن دایورت شده برای شما ارسال شده است. SMS Forwarder امکانات مختلف و جالب دیگری نیز دارد که با نصب آن می توانید از آن ها لذت ببرید.

برنامه مفید برای دوستانی که به تعداد زیادی در روز خط خود را دایورت می کنند.

نکته : سیم کارتی که میخواهید پیام ها را دایورت کند، باید در موبایلی باشد که این نرم افزار در آن نصب باشد ( چون دایورت اس ام اس از طرف اپراتور ها تعریف نشده است، پس باید با نرم افزار و به صورتی که تعریف شد انجام شود

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ