کافور چیست؟ خواص شگفت‌انگیز کافور برای سلامتی، پوست و مو +عوارض و مضرات

3

خواص کافور برای مراقبت از پوست

فهرست مطالب

آیا می‌دانستید آیورودا برای خیلی از درمان‌های خود، متکی به کافور است؟

روغن کافور می‌تواند نوشدارویی برای مشکلات مربوط به پوست باشد. بنابراین، بسیاری از لوسیون‌ها و پمادهای پوستی از کافور به‌عنوان یکی از ماده‌های تشکیل‌دهنده خود استفاده‌می‌کنند.

نکته: کافور از سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای استفاده در مراقبت‌های پوستی تاییدیه‌گرفته است، البته فقط درصورتی که غلظت کافور در محصول بین ۳ تا ۱۱ درصد باشد.

خیلی جالب است، نه؟ خوب بیایید با خواص کافور بیشتر آشناشویم.

کافور چه کاربردی دارد؟

  • از آن به صورت موضعی، استنشاقی و به شکل مایع یا نیمه جامد استفاده می‌شود.
  • در قرن ۱۸ از آن برای درمان هیجان زدگی استفاده می‌شد و امروزه به عنوان نرم‌کننده نیترات سلولز، دافع حشرات، مومیایی و همچنین در آتش بازی و داروسازی استفاده می‌شود.
  • در زنجیره غذایی مردم آسیا به عنوان چاشنی در شیرینی استفاده می‌شود.
  • در باور مردم عامیانه مار و سایر خزندگان از بوی این گیاه می‌ترسند.
  • برای خوشبو کردن جنازه و از بین بردن بوی بد احتمالی آن بنا به دستور پیامبر اکرم(ص) به میت کافور زده می‌شود.

کافور و کاهش میل جنسی

در طب سنتی یکی از اثرات آن را کاهش میل جنسی می‌دانند. ابن سینا معتقد است اگر آن را با سندل و گلاب مخلوط کنند و ببویند شهوت جنسی را قطع می‌کند و اگر آن را بنوشند این اثر بیشتر می‌شود. طبق تحقیقات انجام شده در دانشگاه شیراز اثر اصلی آن بر میزان سنتز تستسترون نشان داده شده است. نتایج مشابهی در دانشگاه مشهد به دست آمده که با وجود اینکه در مکانیسم اصلی اظهار بی اطلاعی می‌کنند اما نشان داده‌اند که کافور در دوز کم در فرآیند اسپرم زایی و تولید هورمون‌های آندروژنیک تاثیر منفی دارد. در حالی که تحقیقات انجام شده دیگر نشان می‌دهد که مصرف آن در بالاترین دوز ممکن، می‌تواند حتی باعث افزایش فعالیت جنسی گردد.

در ایران بین مردم این تصور وجود دارد که برای کاهش تمایلات جنسی در سربازخانه‌ها و پادگان‌ها و حتی دانشگاه‌ها به غذای این مراکز کافور اضافه می‌شود که با توجه به مضرات و همین‌طور کمیاب بودن آن احتما آن وجود ندارد.

نحوه تشخیص کافور در غذا مجله سلامت عوارض کافور در غذای دانشجویان عوارض قرص کافور خواص گیاهان

۱. خارش و تحریک‌پذیری پوست را کاهش‌می‌دهد

کافور خنک و خوشبو را می‌توان برای کاهش خارش و تحریک‌پذیری پوست استفاده‌کرد. خوب، دفعه بعدی که پوست‌تان سرخ و خراشیده‌مانند شد، برای تسکین فوری آن، از خمیر کافور استفاده‌کنید.

چرا مفید است؟

با قراردان کافور بر ناحیه آسیب‌دیده، ترکیب موجود در کافور، انتهای عصب را فعال‌کرده و این باعث احساس آرامش می‌شود. کافور فقط خارش و تحریک‌پذیری را کاهش‌نمی‌دهد بلکه قرمزی پوست را نیز کم‌می‌کند.

۲. درد را تسکین‌می‌دهد

کافور را می‌توان برای تسکین دردهای ناشی از زخم‌ها و گزش حشرات به‌کاربرد. می‌شود از آن مانند داروی مالشی نیز استفاده‌کرد و مستقیم بر پوست گذاشت.

چرا مفید است؟

اثر آرام و نرم‌کنندگی کافور، راهی عالی برای ازبین‌بردن درد است.

مطلب مرتبط: خواص طالبی: ۲۳ فایده طالبی برای سلامتی، پوست و مو

۳. سوختگی‌ها را درمان‌می‌کند

کافور می‌تواند به‌عنوان درمانی برای سوختگی‌های جزیی و رفع جای سوختگی به‌کارمی‌رود. برای این کار، مقدار کمی کافور را در آب حل‌کرده و بر ناحیه سوخته یا بریده‌شده بگذارید. این کار را باید هرروز و تا زمان محوشدن جای زخم‌ها انجام‌داد.

چرا مفید است؟

کافور تاثیر آرام‌بخش و خنک‌کننده فوق‌العاده‌ای بر پوست و اعصاب دارد، بنابراین درد ناشی از سوختگی را تسکین‌می‌دهد.

۴. آکنه را درمان‌می‌کند

کافور برای آکنه؟ بله، می‌توانید با استفاده از کافور معجزه‌آسا، از آکنه خلاص‌شوید. این ترکیب، درمانی عالی برای آکنه است زیرا قرمزی و تحریک‌پذیری را کاهش‌می‌دهد. من برای رفع آکنه خود، روزانه از داروی مالشی کافور استفاده‌می‌کنم و واقعا موثر است، به من اعتمادکنید.

چرا مفید است؟

کافور برای آکنه عالی است زیرا با پوست سازگار است و درد و تورم را کاهش‌می‌دهد. به کمک کافور، می‌توانید پوست بی‌عیب‌ونقص و بدون لکه خود را بازگردانید. بدون شک، کافور یکی از بهترین درمان‌ها برای جوش و آکنه است. کافور، خواص ضدالتهابی دارد؛ مستعد بودن پوست را برای جوش و آکنه کاهش‌می‌دهد.

۵. اگزما را درمان‌می‌کند

کافور- ماده ضروری اتاق عبادت- برای تسکین اگزما و کنترل خارش نیز به‌کارمی‌رود. کافور، بهترین درمانی است که در زمان بروز اگزما یا زمانی که به‌دنبال کنترل‌کردن التهاب و خارش هستید، می‌توانید به آن متوسل‌شوید.

نحوه تشخیص کافور در غذا مجله سلامت عوارض کافور در غذای دانشجویان عوارض قرص کافور خواص گیاهان
درخت کافور

چرا مفید است؟

همانگونه که گفتیم، اثر خنک‌کنندگی و تسکین‌دهنده خارش کافور به مهارکردن اگزما کمک‌می‌کند.

۶. قارچ ناخن را درمان‌می‌کند

رشد قارچ در ناخن پای‌تان هم چندش‌آور است هم دردناک و استفاده از خمیر کافور می‌تواند رشد قارچ را کاهش‌دهد. قارچ ناخن می‌تواند سرسخت ‌باشد و دوباره به‌وجود بیاید. اگر درمان ناخن‌های‌تان را با کافور ادامه‌دهید، احتمال بازگشت قارچ به حداقل می‌رسد.

چرا مفید است؟

کافور در درمان قارچ ناخن مفید است زیرا خواص غیرقابل‌انکار ضدعفونی و ضدقارچی دارد.

۷. برای پرکردن ترک‌های پاشنه پا مفید است

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که با هرنوع کفشی جوراب می‌پوشید تا ترک‌های پاشنه‌های پای‌تان را بپوشانید؟ مهم نیست چقدر خوب لباس پوشیده‌باشید، پاشنه‌های ترک‌خورده می‌تواند اعتمادبه‌نفس‌تان را بکشد. حدس‌بزنید! کافور می‌تواند این ترک‌ها را نیز نرم‌کند.

مواد موردنیاز

برای خلاصی از ترک پاشنه، باید پاهای‌تان را در محلولی از آب و کافور بگذارید و اسکراب‌کنید. پس از آن، می‌توانید به پاهای‌تان کرم، مرطوب‌کننده یا وازلین بزنید. این کار پوست‌تان را نرم و از بروز ترک‌ها جلوگیری‌می‌کند.

چرا مفید است؟

خواص ضدعفونی و خنک‌کننده کافور در درمان ترک پاشنه پا مفید است.

۸. راش پوست را تسکین‌می‌دهد

کافور، هنگامی که در آب حل‌شده و بر راش‌های پوستی گذاشته‌شود، پس از چند روز استفاده، باعث محوشدن راش‌ها می‌شود. کافور مخصوصا برای راش‌های پوستی که به‌دلیل گرما و عرق‌کردن به‌وجود آمده‌اند مفید است.

چرا مفید است؟

نیازی به گفتن نیست که خاصیت ضدالتهابی کافور، دلیل مقابله آن با راش است.

۹. عفونت‌های قارچی و باکتریایی

کافور خنک و آرام در بسیاری از پمادهای پوستی برای درمان طیف وسیعی از عفونت‌های قارچی و باکتریایی به‌کارمی‌رود.

چرا مفید است؟

خواص ضدقارچی و ضدباکتری کافور، آن را به پراستفاده‌ترین ماده در صنعت آرایشی تبدیل‌کرده است.

توجه: باید قبل از استفاده از کافور برای درمان مشکلات پوستی، مطمئن‌شوید که به آن حساسیت دارید یا نه. اگر مناسب شما نیست، ممکن است وضعیت پوستی را تشدید کند. همچنین، کافور را نباید بر پوست ترک‌خورده گذاشت زیرا می‌تواند از طریق ترک پوست وارد بدن شده و باعث مسمومیت شود، به‌ویژه اگر غلظت کافور در بدن بالارود.

خواص کافور برای مراقبت از مو

روزهایی که مو در حالت بدی‌است، بدترین کابوس هر دختر است. در اینجا، مقصر مویی است که خوب از آن مراقبت نشده‌است. ما دخترها هزینه زیادی را برای خریدن محصولات مراقبت از مو صرف می‌کنیم تا بتوانیم به آن زیبایی که می‌خواهیم برسیم. و اغلب اوقات وقتی می‌بینیم این محصولات نیازهای ما را برآورده نمی‌کنند ناامید می‌شویم. چه‌طور است که یک گزینه ارزان‌تر اما موثر را به شما معرفی‌کنیم؟ خواص کافور برای مو در اینجا آمده است.

۱۰. ریشه‌های مو را تقویت‌می‌کند

ریزش مو مشکلی رایج برای بیشتر ماست. استفاده از روغن کافور می‌تواند بدون آسیب‌رساندن به مو این مشکل را کاهش‌دهد.

چرا مفید است؟

روغن کافور می‌تواند ریشه‌های مو را دوباره تقویت‌کند. تخم‌مرغ یا ماست ترکیب‌شده با روغن کافور می‌تواند مواد مغذی مورد نیاز موهای‌تان را تامین‌کند. روغن کافور نه‌تنها می‌تواند رشد مو را تقویت‌کند، بلکه می‌تواند با ریزش مو نیز مبارزه‌کند.

۱۱. رشد مو را تقویت‌کند

چه‌کسی دوست‌ندارد شبیه راپانزل باشد؟ اما همه ما می‌دانیم گفتنش آسان‌تر از انجام‌دادنش است. موی بلند در محیط آلوده امروز، بیشتر یک توهم است تا یک واقعیت قابل دسترسی. اما صبرکنید، ناامید نشوید چراکه ما راه‌حلی برای رشد مو داریم.

چرا مفید است؟

زمانی که روغن کافور با روغن‌های معطر ترکیب می‌شود، می‌تواند رشد مو را تقویت‌کند. می‌توانید از هر روغن معطری استفاده‌کنید. روغن‌های معطر اسطوخودوس و بابونه می‌توانند موهای شما را شاداب و خوشبو کنند.

۱۲. حجم مو را افزایش‌می‌دهد

باد و گرمای شدید می‌توانند موی ما را شبیه به جارو کنند. استفاده از روغن کافور می‌تواند موی شما را صاف و نرم کند.

چرا مفید است؟

استفاده دوره‌ای از روغن کافور می‌تواند حجم موی شما را افزایش‌داده و آن را صاف کند.

۱۳. با ریزش مو مبارزه‌می‌کند

استفاده از روغن کافور می‌تواند ریزش مو را کاهش‌داده و رشد مو را تقویت‌کند.

چرا مفید است؟

ماساژدادن منظم پوست سر و مو با روغن کافور می‌تواند رشد مو را تقویت‌کرده و با ریزش مو مبارزه‌کند.

۱۴. شپش و ساس را می‌کشد

آیا تا حالا پوست سرتان را برای تسکین فوری خارانده‌اید؟ ممکن است شپش داشته‌باشید. اگر شامپوهای ضدشپش نتوانسته‌اند کمکی به شما کنند، کافور را امتحان‌کنید. ثابت‌شده کافور برای کشتن شپش مفید است.

چرا مفید است؟

روغن کافور ترکیب‌شده با آب را می‌توانید برای حمام‌کردن به کار ببرید. این ترکیب مانند یک عامل پاک‌کننده و ضدعفونی عالی عمل‌می‌کند. همچنین می‌تواند شپش را کشته و از آلودگی جلوگیری‌کند.

خواص کافور برای سلامتی

خواص کافور برای سلامتی بسیارند. کافور می‌تواند بسیاری از مشکلات سلامتی را تسکین‌دهد. بوی کافور هم می‌تواند درمان‌کننده باشد. کافور به‌خاطر خواص دارویی خود معروف است. به‌طور خلاصه، کافور مانند دکونژستانت، محرک ضدعفونی، داروی بی‌حسی، ضد نورالژی، آرام‌بخش و مسکن عصبی عمل‌می‌کند.

بیایید در میان خواص کافور جست‌وجوکنیم.

۱۵. خواص آنتی‌اکسیدانی

کافور به داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی معروف است که به کاهش فرآیند اکسید‌شدن در بدن کمک‌می‌کند، بنابراین رادیکال‌های آزاد را که عامل مشکلات سلامتی مانند پارگی بافت‌ها، بیماری‌های کبدی و مشکلات قلبی‌عروقی هستند را می‌کشد.

۱۶. مانند یک محرک عمل‌می‌کند

کافور به تقویت فعالیت دستگاه گردش خون شناخته‌شده است. کافور مانند محرک سوخت‌وساز عمل‌کرده و گوارش را بهبودمی‌بخشد. عملکرد دستگاه دفع ادرار هم با استفاده از روغن کافور تقویت‌می‌شود. بنابراین، کافور را می‌توان برای درمان دردهای مربوط به سوخت‌وساز، گردش خون و گوارش به‌کاربرد.

۱۷. خواص ضدعفونی‌کننده

دانه‌های کافور یک ضدعفونی‌کننده خوب هستند. می‌توانید خمیر دانه‌های کافور را بر بریدگی‌ها و خراش‌های جزیی بگذارید تا از عفونت جلوگیری‌کند. خواص تسکین‌دهنده و خنک‌کننده کافور از عفونت و درد جلوگیری‌می‌کند.

۱۸. خلاصی از مشکل معده

به‌دلیل عادات غذایی نامنظم و در دسترس بودن غذاهای آماده، بیشتر ما امروز یا فردا به مشکل معده دچارمی‌شویم. دفعه بعدی که چنین مشکلی داشتید، کافور را به‌یاد بیاورید.

چرا مفید است؟

افرادی که به مشکل معده دچارند می‌توانند با کافور تسکین‌ یابند. کافور به کاهش تشکیل گاز کمک‌می‌کند.

۱۹. تسکین درد

همه ما از انواع بالم‌ها و اسپری‌ها برای خلاصی از درد مفصل یا التهاب استفاده‌می‌کنیم اما آیا می‌دانستید بیشتر این بالم‌ها کافور دارند؟

چرا مفید است؟

روغن کافور را می‌توان برای تسکین درد به‌ویژه درد کمر به‌کاربرد. این روغن، گرفتگی عضلات را نیز کاهش‌می‌دهد زیرا خواص ضدالتهابی دارد.

۲۰. بی‌حس‌کننده

بی‌حسی اعصاب حسی در ناحیه‌ای که کافور بر آن گذاشته‌شده یکی از خواص کافور است و بنابراین می‌توان از کافور به‌عنوان یک بی‌حس‌کننده موضعی استفاده‌کرد. کافور، شدت اختلالات عصبی را کاهش‌داده و باعث آرامش افراد دچار به اضطراب مزمن می‌شود.

۲۱. بهترین برای زنان باردار

کافور بهترین دوست زنان باردار است زیرا گرفتگی و اسپاسم ماهیچه را کاهش‌می‌دهد. مالیدن کافور بر شکم برآمده، درد را تسکین‌داده و ما را آرام‌می‌کند. درواقع، کافور یک ضداسپاسم موثر است.

۲۲. تقویت‌کننده قوای جنسی

خواهان زندگی جنسی سالم هستید؟ برای افزایش قوای جنسی‌تان از کافور استفاده‌کنید.

چرا مفید است؟

درمان‌هایی که شامل مقدار مجازی از کافور است، به فعال‌شدن قسمت‌هایی از مغز که امیال و خواسته‌های جنسی را تحریک‌می‌کنند، کمک‌می‌کند. کافور، یک محرک قوی است، بنابراین استفاده خارجی از روغن کافور می‌تواند عملکرد نادرست اندام جنسی را درمان‌کند.

۲۳. ضد نورالژی

روغن کافور به درمان وضعیت دردناکی به‌نام نورالژی معروف است. ببینیم چگونه!

چرا مفید است؟

روغن کافور، با کمک به انقباض رگ‌های خونی، این مشکل را درمان‌می‌کند. کافور می‌تواند درد عصب نهم کارنیال که تحت تاثیر این مشکل است را تسکین‌دهد.

۲۴. ضدالتهاب

تاثیرات زیاد روغن کافور می‌تواند همه انواع التهاب را کاهش‌دهد. استفاده از روغن کافور بر ناحیه آسیب‌دیده می‌تواند تورم و درد را کاهش‌دهد.

۲۵. آرام‌بخش

روغن کافور می‌تواند به آرام‌کردن بدن و ذهن کمک‌کند. وقتی این روغن با آب برای حمام ترکیب‌شود می‌تواند اثر جوانسازی داشته‌باشد. درطول تابستان، چند قطره روغن کافور در آب که برای حمام به‌کاررود می‌تواند باعث خنکی شما شود. مالیدن آن بر بالش نیز باعث خواب راحت در شب می‌شود.

۲۶. دکونژستانت

قدرت و بوی ماندگار روغن کافور می‌تواند یک دکونژستانت عالی باشد. روغن کافور می‌تواند فورا گرفتگی مجاری بینی و ریه را کاهش‌دهد. جای تعجب نیست که بسیاری از بالم‌ها و داروهای مالشی سرماخوردگی، کافور را به‌عنوان یکی از مواد تشکیل‌دهنده، در خود دارند.

۲۷. مسکن

اگر درد شدیدی دارید، کافور می‌تواند آرام‌تان کند. کافور به‌خاطر خواص آرام‌بخش خود به درمان درد کمک‌می‌کند. اما از همه مهم‌تر، با آرام‌کردن ذهن و تازه‌کردن جسم‌تان، حس درد را کاهش‌می‌دهد.

۲۸. سرماخوردگی و سرفه را درمان‌می‌کند

کافور دربرابر سرماخوردگی و سرفه بسیار موثر راست. بنابراین جای تعجبی نیست که در تهیه داروهای مالشی و بالم‌ها به‌کاررود.

نحوه استفاده

راه‌های زیادی برای استفاده از کافور برای خلاصی از سرفه و گرفتگی وجوددارد، مانند تنفس، مالش و استفاده از آن به‌صورت بخور. حل‌کردن کافور در آب گرم برای ۱۰ دقیقه و تنفس بخار آن می‌تواند عالی باشد. این کار، خارش گلو را تسکین‌داده و برونشیت را درمان‌می‌کند.

چرا مفید است؟

خواص مسکن و ضدالتهاب کافور، دلیل بزرگی در موثربودنش در مقابله با سرماخوردگی است.

۲۹. اسهال را درمان‌می‌کند

اسهال می‌تواند یکی از خجالت‌آورترین و آزاردهنده‌ترین شرایطی باشد که می‌توانیم در آن باشیم. در اینجا یک درمان خانگی برای شما وجوددارد.

چرا مفید است؟

مصرف کافور از تشکیل گاز در بدن‌تان جلوگیری‌می‌کند. همچنین، شما از گاز مربوط با برخی دردها که باعث شرایط شدید مانند اسهال و گاستروآنتریت (التهاب معده‌ای‌روده‌ای) می‌شوند، خلاص‌می‌‌شوید.

۳۰. آرتروز را درمان‌می‌کند

آیا مفاصل سفت و دردناک باعث‌می‌شود احساس پیری کنید؟ خمیر کافور را جایگزین کرم‌های دارویی خود کنید و تفاوت را ببینید.

چرا مفید است؟

کافور به‌عنوان ماده تشکیل‌دهنده در کرم‌ها به‌کارمی‌رود و می‌تواند مفاصل سفت را درمان‌کند. درکنار دیگر ترکیبات، آرتروز را سریع‌تر درمان‌می‌کند. بنابراین درمان موثری برای درد مفصل است.

۳۱. برای آسم خوب است

همه ما می‌دانیم آسم چقدر می‌تواند شدید باشد. درکنار داروهای معمول‌تان، بخور کافور را هم امتحان‌کنید. موثر است!

چرا مفید است؟

بوی کافور سفید به درمان آسم شناخته‌شده است. استنشاق منظم آن می‌تواند به‌میزان زیادی چنین مشکلات تنفسی را تسکین‌دهد.

۳۲. مشکلات اسپاسمی را درمان‌می‌کند

خواص ضداسپاسم این ماده دارویی به آرامش اعصاب کمک‌می‌کند. بخار معطر روغن کافور با کاهش استرس، حس آرامش را افزایش‌می‌دهد. همچنین می‌توان کافور را به دستگاه بخور اضافه‌ و بخار آن را استنشاق‌کرد.

۳۳. محافظت دربرابر سمیت ژنتیکی

ثابت‌شده کافور دربرابر سمیت ژنتیکی موثر است. آزمایش‌هاو تحقیقات زیادی، تاثیر کافور را در کاهش سمیت ژنتیکی در حیوانات ثابت‌کرده‌اند.

۳۴. به درمان ناتوانی قلب کمک‌می‌کند

هنگامی که کافور با دیگر داروها ترکیب‌شود، ناتوانی قلبی را درمان می‌‌کند. همچنین در درمان مشکلات زیر نیز مفید است:

– سرخک
– آنفولانزا
– تشنج
– مسمومیت غذایی
– صرع

۳۵. گردش خون را افزایش‌می‌دهد

همه ما می‌دانیم که جریان خون غیرطبیعی در بدن باعث بسیاری از مشکلات سلامتی می‌شود اما خوشبختانه استنشاق کافور آن را درست‌می‌کند.

چرا مفید است؟

کافور، دستگاه گردش خون را تحریک‌می‌کند. زمانی که گردش خون افزایش پیداکند، می‌تواند بیماری‌های روماتیسمی، نقرس و آرتریت (التهاب مفاصل) را کاهش‌دهد. کافور به کاهش تورم در قسمت‌های بدن نیز کمک‌می‌کند.

۳۶. تاثیرات مخدر

کافور تاثیرات مخدر هم دارد. می‌تواند باعث آرامش شده و موقتا اعصاب را بی‌حس کند. اگر بیش‌ازحد مصرف‌شود، می‌تواند باعث شود که فرد کنترل خود را ازدست بدهد. بوی روغن کافور می‌تواند اعتیادآور باشد. افراد زیادی به بو یا خوردن کافور اعتیاد دارند.

خواص کافور برای سایر مشکلات

۳۷. مانند حشره‌کش عمل‌می‌کند

دانه‌های کافور به‌عنوان میکروب‌کش، حشره‌کش و ضدعفونی‌کننده به‌کار می‌روند. یک قطره روغن کافور ترکیب‌شده با دانه‌های خوراکی باعث محافظت دربرابر حشرات می‌شود. سوزاندان پارچه خیسانده‌شده در روغن کافور، راه خوبی برای مهار حشرات و میکروب‌هاست.

۳۸. در بودرمانی به‌کارمی‌رود

روغن کافور در بودرمانی به‌کار رفته و معمولا با روغن‌های ریحان، ملیسا (بادرنجبویه) و اسطوخودوس ترکیب‌می‌شود.

عوارض جانبی کافور

اگرچه کافور خواص شگفت‌انگیزی برای سلامتی، پوست و مو دارد اما کلید بهره‌مندی از این خواص در استفاده متعادل از آن است. استفاده زیاد از آن می‌تواند باعث مسمومیت، استفراغ و افت دمای بدن شود.

به یاد داشته‌باشید محصولات کافور را دور از دسترس کودکان قراردهید. استفاده زیاد کودکان از کافور می‌تواند باعث تشنج در آنها شود. معمولا، علائم استفاده بیش‌ازحد و مسمومیت در عرض چنددقیقه نمایان می‌شوند. استفاده بیش‌ازحد می‌تواند باعث تحریک‌پذیری چشم، پوست و غشای مخاطی شود. این مسئله ممکن است منجر به اسهال، حالت تهوع، استفراغ، سردرد، غش و حتی تشنج شود.

نحوه استفاده از کافور

می‌دانید کافور تا کنون برای چه چیزی به‌کاررفته است، حالا راه‌های مختلف استفاده از کافور را یادبگیرید. بیایید به برخی از کاربردهای روغن کافور نگاه‌کنیم.

۱. استفاده به‌عنوان مسکن

برای تسکین فوری درد، می‌توانید با استفاده از کافور، در خانه اسپری مسکن بسازید.

مواد موردنیاز

۲ قطره روغن معطر کافور
حدود ۳۲ گرم الکل خالص
۱ اسپری شیشه‌ای

فرآیند

مقدار تعیین‌شده روغن کافور را به الکل اضافه‌کنید. محلول را در یک اسپری شیشه‌ای ریخته و آن را برای استفاده بر عضلات و نواحی دردناک نگه‌داری‌کنید.

۲. به‌عنوان داروی مالشی قفسه سینه

حتی می‌توانید داروی مالشی را در خانه درست‌کنید.

مواد موردنیاز

۳۲ گرم روغن زیتون
حدود ۵ سانتی‌متر موم زنبور عسل
۳-۵ قطره روغن معطر کافور
ظرف شیشه‌ای

فرآیند

کار خود را با گرم‌کردن روغن زیتون در تابه و افزودن موم زنبور عسل به آن اضافه‌کنید. هم‌بزنید تا موم ذوب شود. حالا، روغن معطر کافور را به آن اضافه‌کرده و خوب هم‌بزنید. مخلوط را در شیشه نگه‌داشته و سرد کنید. این مخلوط را در دمای اتاق نگه‌داری‌کرده و در زمان نیاز، استفاده‌کنید. بهترین ویژگی این داروی مالشی، ماندگاری آن است. حتی می‌تواند یک سال هم بماند.

۳. استفاده در حمام

هیچ‌چیز بهتر از یک حمام طولانی شما را آرام‌نمی‌کند. اما، استفاده از صابون‌های همیشگی ممکن است عضلات خسته شما را آرام‌نکند. بنابراین، روغن معطر کافور را به وان حمام اضافه‌کرده و از آرام‌شدن اعصاب‌تان لذت‌ببرید. افزودن ۲-۳ قطره روغن معطر کافور، درد عضلات را تسکین‌داده و گردش خون را در بدن افزایش‌می‌دهد. این کار به افرادی که دچار سرماخوردگی و آنفولانزا هستند نیز کمک‌می‌کند تا از گرفتگی آزاردهنده خلاص‌شوند.

۴. استفاده‌های بیشتر کافور

خوب، استفاده‌های دیگر کافور چه هستند؟ افزودن کافور به کرم‌های خنک‌کننده و ضدعفونی‌کننده‌های همیشگی‌تان، قدرت کافور آنها را بیشتر کرده و باعث تسکین فوری می‌شود.

خوب، هرچیزی که باید درباره خواص کافور می‌گفتیم، در این مطلب آمده‌است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 3 )
  1. سارا می گوید

    چند کلمه انگلیسی تو متن بود که برای من که انگلیسیم خوبه قابل درک بود مثلن راش ، اسکراب و از این قبیل
    ولی برای کسی که انگلیسی ندونه خوب نامفهوم هست.
    اطلاعات خوب بود ولی خوب ترجمه نشده بود

  2. کامران نوربخش می گوید

    سلام مطلب خوبی بود
    اگر تمایل داشتید به سایت ما هم سر بزنید

  3. فرید می گوید

    سلام من کافور خشک دارم که تنها خوردم البته خورده نتوانستم مزه ان مثل نمک شور مانند بود میشه بگویید که چه مزه دارد وبسیار دلم را گرفت و مطالب خچب بود