حکم انتصاب شهردار جدید اراک و ساوه از سوی وزیر کشور صادر شد

0

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی گفت: حکم تایید شهردار منتخب شوراهای پنجم شهرهای اراک و ساوه، از سوی وزیر کشور صادر شد.

حسن قربانی اظهار داشت: وزیر کشور در این احکام داود تاجران را در سمت مدیریت شهری اراک و سید مهدی حسینی را به عنوان شهردار ساوه معرفی کرده است.

شهردار ساوه شهردار جدید اراک داود تاجران کیست بیوگرافی داود تارجان بیوگرافی داود تاجران استانداری مرکزی اخبار اراک

وی توضیح داد: استان مرکزی دارای ۳۳ شهرداری است که حکم ۳۱ شهردار آن توسط توسط استاندار و شهرداران اراک و ساوه که دارای بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت هستند پس از تایید استاندار مرکزی، باید از سوی وزیر کشور صادر می شد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استان مرکزی گفت: وضعیت شهرداران بیشتر شهرهای این استان مشخص و شده و تنها شش شهردار هندودر، آستانه، شازند، ساروق، تفرش و خنداب باقی مانده است.

گفتنی است تاجران شهردار اراک پیش از این ۴۰ سال در حوزه های مختلف مدیریت شهری فعال بوده و حسینی شهردار ساوه نیز پیش از این معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار ساوه بوده است.

داود تاجران (متولد بهمن ماه ۱۳۳۲ در شهر تهران) به مدت ۴۰ سال از مدیران شهری بوده است. نام او در سال ۱۳۷۶ در محاکمه غلامحسین کرباسچی شنیده شد. او در آن زمان شهردار منطقه ۲۰ تهران بود.

سوابق و تجارب داود تاجران

تاجران از مدیران شهرداری تهران است که از زمان حضور غلامحسین کرباسچی فعالیت‌های خود را در شهرداری تهران در سطوح مدیریتی آغاز کرد. او در طی این سالها در سمت‌هایی مانند شهرداری مناطق (۱۳٬۲۰و۱۵و ..) مدیریت عامل یا ریاست و عضویت در هیئت مدیره شرکت‌های (سازمان بازیافت و تبدیل مواد شهرداری تهران، سازمان بهشت زهرا، سازمان ترمینال‌ها، سازمان تاکسیرانی تهران، سازمان خدمات موتوری شهرداری تهران) حضور داشته است.

فعالیت سیاسی

تاجران در انتخابات دوره پنجم مجلس شورای اسلامی به عنوان نامزد حزب کارگزاران سازندگی از تهران فعالیت‌های انتخاباتی خود را انجام داد که در این انتخابات بنا به اعلام قوه قضائیه برای انجام امور انتخاباتی از شهردار وقت تهران غلامحسین کرباسچی هزینه‌های انتخاباتی را دریافت کرده بود که یکی از موارد اتهامی و محکومیت در حکم کرباسچی محسوب شد.

اگرچه تاجران به همراه سایر شهرداران و معاونین غلامحسین کرباسچی در دادگاه اولیه به حبس یا جزای نقدی و انفصال از خدمت محکوم شد اما در دادگاه تجدید نظر از این اتهامات تبرئه و امکان بازگشت به کارهای دولتی را دریافت.

مسئولیت‌ها

آخرین سمت او در شهرداری تهران مدیریت عامل و عضو هیئت مدیره شرکت تعاونی «شهریار» بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ