واکنش کیهان به نق زدن ها و عافیت طلبی های مهناز افشار ،محسن تنابنده و رامبد جوان در زلزله کرمانشاه

9

روزنامه کیهان نوشت : سرمای استخوان سوز مناطق کوهستانی استان کرمانشاه همراه با مصیبت و غم از دست دادن عزیزان،وضعیت آشفته و ناراحت‌کننده‌ای را برای مردم قهرمان آن خطه پدید آورده است.

وضعیتی که تحمل آن برای هیچکس ممکن نیست و هرکس را به فکر خدمتی انداخته است.
نیروهای ارتش و سپاه و بسیج و امدادگران هلال احمر، بیش از همه در میدان حضور دارند و از جان و دل مایه می‌گذارند.

دیروز فرمانده نیروی زمینی ارتش خبر داد که با وجود توزیع گسترده چادر و امکانات امدادی اما برخی از کمبودها باعث شد تا سربازان وظیفه، «داوطلبانه» چادر خود را در اختیار زلزله‌زدگان قرار بدهند و خودشان تا صبح در سرما به سر ببرند.
این میزان از غیرت و فداکاری مثال زدنی است.

فرماندهان ارشد سپاه و ارتش در چادری ساده،مهم‌ترین جلسه را تشکیل دادند و خیلی زود کارها را تقسیم کردند.

مردم چشمشان به دست آنها است و آنها اطمینان مردم را در خدمت‌رسانی بیشتر جبران کردند.

سربازان وظیفه،دانشجویان بی‌ادعا، طلبه‌های گمنام، امدادگران سختکوش و خلاصه همه و همه، در سکوت مطلق و دور از قاب دوربین‌ها و رسانه‌ها، فقط و فقط کار می‌کنند و از جان مایه می‌گذارند.
این شاید زیباترین تصویر ممکن از صحنه‌های تلخ حادثه باشد.

در این بین هنرمندان و ورزشکاران و مشاهیر هم به میدان آمدند و از شهرت و اعتبار خود سنگ تمام گذاشتند و مردم را به کمک و همیاری دعوت کردند و حتی اگر این را هم نتوانستند،در قالب پیام تسلیت، با مردم همدردی کردند.
علی دایی از ساعات اولیه دور افتاد و کمک جمع کرد.
جواد رضویان و جواد خیابانی برعکس برخی دیگر از سلبریتی‌‌ها به جای هشتگ زدن در اینستاگرام و توئیتر، به جمع‌آوری کمکهای مردمی در شهرک غرب مشغول شدند.
خیلی‌های دیگر هم بودند و اصلا نخواستند نامشان رسانه‌ای بشود.

اما به موازات این همدلی مثال زدنی،جماعت دیگری هم در خانه‌های گرم و تفریح‌گاه‌های دلنشین نشستند و غر زدن به زمین و زمان را بر همت و کار و خدمت ترجیح دادند!

جماعت بی‌هنری که از قضای روزگار، اسمشان در صف هنرمندان و مشاهیر ثبت شده و نسبتی با خوبان آن جماعت ندارند.
گروهی به اربعین حسینی و پیاده‌روی مردم گیر دادند و بدون آنکه بفهمند چه می‌گویند،از گسیل امکانات برای اربعین و نبود امکانات برای زلزله‌زده‌ها گلایه کردند!

بندگان خدا نمی‌دانند اربعین چیست و همه چیز را از روی کاناپه اتاقشان تحلیل می‌کنند وگرنه می‌فهمیدند که مراسم پرشکوه اربعین،به همت مردم خونگرم و کریم عراق برپا می‌شود و سهم ایران در آن مراسم، بسیار حداقلی و ناچیز است.

اما بی‌خبری و در عین حال تفرعن باعث شد آن جماعت، بدترین توهین‌ها را به اربعین و راهیان اربعین روا دارند!
موضوع مسکن مهر- همان دروغی که نخستین بار اسحاق جهانگیری بدون هیچ ابا و حیایی در گرماگرم داغ مردم مطرح کرد- هم سوژه و اوج همت سلبریتی‌ها شد!

آنها که طبق معمول از هیچ چیز خبر ندارند،شروع به مرثیه‌سرایی برای چیزی کردند که وجود خارجی نداشت و وقتی مدیر مسکن و شهرسازی کرمانشاه از کشته شدن تنها دو نفر در مسکن مهر خبر داد، ناگهان لال شدند و حتی ازمردم عذرخواهی هم نکردند!

در یک نمونه عجیب، محسن تنابنده مسکن مهر را با طویله مقایسه کرد و با این کار،به مردم داغدار و بی‌بضاعتی که به درآمدهای هنگفت تلویزیونی و… دسترسی ندارند و مجبورند در خانه‌های ارزان قیمت و کوچک زندگی کنند توهین کرد.
اما واکنش کاربران فضای مجازی به وی جالب بود.

‏یک کاربر توئیت کرد:ادای سلبریتی بودن رو که در بیاری، فقط به ظاهر «تنابنده»‌ای و در باطن «نقیِ» معمولی هم نیستی!
دیگری نوشت:‏ محسن تنابنده خونه مردم رو طویله خونده! مرسی هنرمند که احترام همه رو نگه داشتی آریایی / سلبریتی بیسواد

هموطن دیگه‌ای نوشت: ‏طویله گفتن تنابنده به خانه مردم ضعیف که بخاطر بىعدالتىِ‌اشرافیت مجبور به سکونت در مسکن مهر هستند، اوج بی‌ادبی یک سلبریتی بیسواد است
و بالاخره یک شهروند دیگر پاسخ این توهین را اینگونه داد:‏هر لحظه بعضی سلبریتی‌های بیسواد با رویدادی امکان عرض اندام پیدا می‌کنند و وجود بی‌مغز خود را نشان می‌دهند!در آخرین مورد محسن تنابنده سرشو به دیوار طویله کوبید!
اینها تنها بخشی از گلایه‌های مردم بود.

موضوع به همین یک شخص هم محدود نبود، آمار چه بود، عدد آنها در برابر مردمی که جانشان را برای هموطنانشان می‌دهند،هیچ بود.

هموطن خوش ذوقی حال و روز این جماعت را اینگونه توصیف کرده بود:« قدیم در محله‌ها افرادی بودند با سر و وضع شناخته شده، وقتی کسی از اهالی محل فوت می‌شد، آمار مجلس ختم، سوم و هفتم را داشتند، تا حتما بروند شام بر بدن بزنند یا خیرات جمع کنند.

به اینها می‌گفتند: ««مُرده خور»

اما امروز مدل مُرده‌خوری تغییر کرده است. دیگر مُرده‌خورها باکلاس و سلبریتی شده‌اند به اینترنت دسترسی دارند، خوش‌تیپ و امروزین، اما منتظر می‌مانند حادثه‌ای در مملکت اتفاق  بیافتد، و بعد آنها شروع می‌کنند به مُرده‌خوری سیاسی.
شبیه همین مُرده‌خوری ازبَرِ شهدای پلاسکو یا همین زلزله زده‌های کرمانشاه. جانِ مردم برای اینها اهمیت ندارند. اینها فقط در مُرده‌خوری باکلاس شده‌اند اما باطنشان همان مُردخورهای محلات قدیم است.»

جوان دیگری در واکنش به دروغ پردازی و موج سواری در موضوع مسکن مهر نوشت: «مدیر مسکن کرمانشاه گفته: زلزله تو مناطقی که مردم مسکن مهر داشتن فقط ۲ تا کشته داشته آب و صابون ببرید صورت سلبریتی بی‌ادب رو بشورید. بعدشم بریم پیش آخوندی بپرسیم چه خبر از نوسازی بافت فرسوده مهندس؟!»

اما بعضی‌ها بی‌معرفتی را از حد گذراندند و بدون هیچ دلیلی، شروع به حمله به مردم و جوانان بی‌ادعای حزب‌اللهی کردند! آنهم بخاطر چیزی که ساخته و پرداخته ذهن بیمار خودشون بود!

همسر مهناز افشار مهناز افشار نوار بهداشتی مسکن مهر کرمانشاه مسکن مهر سر پل ذهاب محسن تنابنده طویله لو رفته مهناز افشار شغل یاسین رامین سلبریتی های ایرانی روشنفکرنمایان دروغ سلبریتی ها حوادث کرمانشاه بیوگرافی مهناز افشار بیوگرافی محمد یاسین رامین بیوگرافی محسن تنابنده بیوگرافی رامبد جوان اینستاگرام مهناز افشار اینستاگرام محسن تنابنده اینستاگرام رامبد جوان اخبار بدون سانسور سیاسی

مهناز افشار با پیش کشیدن نیازهای بهداشتی بانوان زلزله زده از اینکه بیان و ارسال این نیازها خجالت ندارد حرف زد و به دیگران حمله کرد!

این درحالی بود که سیل کمک‌های مردمی به مناطق آسیب دیده راهی بود و معلوم نبود این شخص از چه چیزی سخن می‌گوید!؟

مردم اما بازهم ساکت نماندند. یک نفر برایش نوشت: «ابزار جدید شوآف: تکرارِ اسم «لوازم بهداشتی» بانوان!

-حالا چه اصراری دارند القا کنند عده‌ای با خرید این اقلام مخالفن؟ کی مخالفه؟

کدوم مسئول گفته از بردن این لوازم خجالت می‌کشیم؟»

و دیگری هم نکته‌ای خاص را به یادش آورد:

«مهناز افشار: درخواست ارسال اقلام خصوصی مورد نیاز زنان زلزله زده خجالت نداره.

– درسته! اون هم یک نیازه ولی اگه ایشون قراره بفرستن باید حتما چک بشه مثل اون دارو و شیرخشکها آلوده نباشه!»

در این بین رامبد جوان هم عنان اختیاراز دست داد و با انتشار یک ویدئو، ضمن بیان اینکه هم‌اکنون در تورنتوی کانادا به سر می‌برد به اظهار همدردی با زلزله‌زدگان و تأکید بر کمک به آنها پرداخت و در آخر اینطور گفت که: «نمی‌دونم کِی قراره که آدم‌های بی‌مسئولیت توی ایران جواب پس بدَن!»

رامبد جوان البته نگفت از تورنتو کدوم آدم بی‌مسئولیت را دیده و عصبانی شده چون اینجا سربازی داریم که ۴۸ ساعت از زیر آوار جنازه در میاورده!

امیر ارشد ارتشی داریم که تمام مناطق زلزله‌زده را ساماندهی کرده

سردار پاسداری داریم که یک لحظه آرام و قرار ندارد و برای تک‌تک مردمی که شب بیرون از خانه که بودند دلسوزی کرد.
امدادگر گمنامی داریم که کمرش زیر بار اندوه و مصیبت و در عین حال تلاش و مجاهدت خم شده.

معلوم نیست منظور جوان از بی‌مسئولیت‌های شناسایی شده از کانادا چه کسی است!؟ شاید البته مخاطب گلایه او، معاون اول رئیس‌جمهور باشد که به جای خدمت، به موج سواری روی مصیبت مردم مشغول شد و بحث را به مسکن مهر کشید!

شاید هم منظورش عباس آخوندی است که در طول ۴ سال و اندی مسئولیت ،حتی یک واحد مسکن هم نساخت، اما بیمارستانی که زیر مجموعه‌اش ساخت، تنها ۲۱۰ روز دوام آورد و با خاک یکسان شد!

هرچه هست در این بازار شلوغ و پر غم و غصه این روزها،هرکس خودش را، درونش را و سقف همت و آرزوهایش را نشان می‌دهد.

یکی با ترک خور و خواب و پوشیدن جامه رزم و جهاد مشغول همدردی با مردم است و دیگری فنجان نسکافه به دست،از کنار شومینه گرم ولایش، مشغول نفرت پراکنی !

یادمان باشد، سلبریتی بودن به انسانیت است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 9 )
  1. باران می گوید

    سلا
    دل ادم خون میگیره وقتی ب زلزله کرمانشاه نگاه میکنه چ مردمی ک تو سرما اواره شدن اون وقت ماها نشستیم قضاوت های نادرست میکنیم چ پدر مادری ک بی بچه موندن و چ بچه هایی ک بی پدر و مادر موندن ت زلزله ورزقان داغ مردم و دیدم گریه هایی رو دیدم ک خون بود اما خنده بازار گریه اون عزیزهارو دیدم ک تبدیل شد ب داغ بی پایان مردم کرمانشاه و درک میکنه ک طعم زلزله رو اورگی و مصیبت و از دس دادن عزیزانشو بفهمه!!!!! ب کمک مالی بهداشتی غذایی و….. بیاید پشتشون باشیم ت وقتیکه خونشون ساخته باشه بخاطر خدا!

  2. بدبخت می گوید

    زلزله،سیل کوفت زهر مار و … میاد که مردم کمک کنن،مدرسه رو که خیرین بسازن،امداد رو که مردم کمک کنن هرکی مریضی صعب العلاج میگیره و پول نداره که مردم کمک کنن،هر جا جنگ میشه که مردم مدافع حرم و بقیه خراب شده ها شن اونوقت دولت این وسط چکاره است؟بنده بیکارم هزار درد بی درمون دارم که اصلاً به هیچ کسی ربطی نداره بدرک اسفل السافلین که به خدا میرسم،والا من خودم انقدر بدبختی دارم میگم ایکاش من اونجا بودم می مردم تموم میشدم والا از این وضعیت راحت شدن اصلاً این مردم دولت میخواد چیکار دور همیم مشکلات رو خودمون حل میکنیم از اون … بگیر بیا تا پایین مسئولین بخورید و حالشو ببرید،وضعیت اقتصادی مردم که این باشه حکومت شاه یا غیره چه فرقی داره؟

  3. یاد خدا می گوید

    أعوذُ بِاللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمِ
    وَلَقَدْ یَسَّرْ‌نَا الْقُرْ‌آنَ لِلذِّکْرِ‌ فَهَلْ مِن مُّدَّکِرٍ‌ ﴿١٧﴾ ﴿٢٢﴾ ﴿٣٢﴾ ﴿۴٠﴾ «قمر» و قطعاً قرآن را براى پندآموزى آسان کردیم؛ پس آیا پندگیرنده‌اى هست؟

  4. کرکره برقی می گوید

    خداوند همه ما را به راه راست هدایت کند

    1. لنهدینهم می گوید

      أعوذُ بِاللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمِ
      وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا ۚ وَإِنَّ اللَّـهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِینَ ﴿۶٩﴾ «عنکبوت» و کسانى که در راه ما مجاهدت کنند، به یقین آنها را به راه های خود هدایت می کنیم و در حقیقت، خدا با نیکوکاران است.(۶۹)

  5. زی زی می گوید

    قشنگ ترین جمله حرف دل همه رو زد

    {جماعت بی‌هنری که از قضای روزگار، اسمشان در صف هنرمندان و مشاهیر ثبت شده و نسبتی با خوبان آن جماعت ندارند.}

    واقعاااااااا درسته….حیف اسم هنرمند که روی این مرده خورها بذاری….

  6. سوما می گوید

    آیا این شما نیستین که زود قضاوت می کنین مگه آقای جوان چی گفتن ؟
    فقط گفتن مسئولین بی عرضه داریم که البته قطعا هر کشوری از این مسئولین داره اما خب قطعا ما خیلی افراد بی مسئولیت در جایگاه بالا و دولتی داریم…

  7. حافظ حافظ پور می گوید

    این به حساب سلبریتی ها به حساب آقای طنابنده تو مردی اگه مرد بودی به کلی از هموطنانت نمیگفتی خر و گاو گوسفند امثالهم مثال میزنم چون خودتم بهتر میدونی بیشتر اینایی که نام بردم تو طویله زندگی میکنند تو فکر میکنی تو منزل لاکچری زندگی میکنی در حالی که آرامش همون خانواده‌ها امثال خانواده ئ من که تو مسکن مهر زندگی میکنند یک هزارم آرامش زندگی ما را هم نداری دیروز کلاس اول ابتدایی بودی الآن به این سن رسیدی فردا هر دومون میمیریم کلش مث یه خواب میگذره مهم اینه که چه نامی ازت جا بمونه حافظ و سعدی منصور نعمت الله ولی بماند ای کاش نقی معمولی بود با اون همه آرامش

  8. حافظ حافظ پور می گوید

    ای کاش نقی بودی با دوچرخه چینی فصل اول