خطرناکترین فست فود دنیا شناسایی شد

0

مصرف فست فود درهرشرایطی برای سلامت توصیه نمی‌شود، اما برخی از انواع این خوراکی‌ها تهدیدی بسیار جدی‌تر برای سلامتی است.

کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند مصرف ساندویچ سوسیس برای سلامت انسان خطرناکتر از سایر فست فود‌ها است.

میزان نمک بالای موجود در سوسیس حتی از چیز برگر و چیپس سیب زمینی هم بیشتر است و می‌تواند سبب ابتلای افراد به بیماری‌های مختلف ازجمله بالا رفتن فشارخون، نارسایی کلیه، سکته مغزی و حمله قلبی، چاقی و حبس شدن آب دربدن شود.

محققان هشدار می‌دهند یکی از بیماری‌هایی که این روز‌ها دردنیا بسیار شایع شده، فشارخون بالا است که مسبب اصلی آن مصرف بیش از حد نمک به همراه خوراکی و نوشیدنی‌ها است.

میزان نمک استاندارد برای مصرف روزانه کمتر از ۶ گرم توصیه شده است، اما یک ساندویچ سوسیس دارای مقدار بسیار فراوانی نمک است و مصرف آن به همراه سیب زمینی سرخ کرده، سس و خیارشور که هرکدام دارای نمک هستند می‌تواند فرد را درمعرض ابتلا به بیماری فشارخون بالا قراردهد.

برخی از شرکت‌های سازنده خوراک‌های پروتئینی آماده در انگلستان در نظر دارند میزان نمک موجود درمحصول‌های خود را کاهش دهند، پیش از این، آن‌ها استفاده از مواد نگهدارنده، چون نیترات و نیتریت (دو ماده شیمیایی خطرناک که سبب ابتلا به سرطان می‌شود) را درتولید‌های خود متوقف کرده بودند.

اهالی کشور انگلستان یکی از دوستداران پروپاقرص مصرف فست فود به ویژه سوسیس هستند و آمار‌ها نشان می‌دهند هرساله بیش از ۱۷۵ هزار تن سوسیس دراین کشور مصرف می‌شود.

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند از انتخاب ساندویچ سوسیس در زمانی که تمایل به مصرف فست فود دارند خودداری کنند و به جای آن حداقل همبرگر یا سایرخوراکی‌ها به ویژه خوراکی‌های دریایی را انتخاب کنند که خطر کمتری برای سلامت دارد.

مضرات فست فود مضرات ساندویچ سوسیس مجله سلامت متخصص تغذیه سوسیس و کالباس ترکیبات سوسیس تحقیق در مورد فست فود

محققان امیدوار هستند درآینده شرکت‌های تولید کننده خوراکی‌های پروتئینی آماده از پتاسیم به جای نمک برای طعم دهی به محصول‌های خود استفاده کنند تا افراد کمتر درمعرض ابتلا به بیماری فشارخون بالا قراربگیرند.

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند برای حفظ سلامت از خوراک‌های خانگی استفاده کنند و درکنار مصرف خوراکی‌های سالم (پخته، کبابی یا آب‌پز)، میوه و سبزی‌های تازه مصرف کنند تا سلامت بمانند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ