زنان و دختران آزاد در آمریکا چرا هشتگ metoo می زنند؟

0

بسیاری از زنان پیام‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی با استفاده از هشتگ #MeToo من هم همینطور ارسال می‌کنند تا نشان دهند آزار و اذیت و تجاوز جنسی بسیار رایج است و آنها نیز قربانی چنین رفتارهایی بوده‌اند.

این پیا‌م‌ها از روز یکشنبه ۲۳ مهر (۱۵ اکتبر) در شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر، فیس‌بوک و اینستاگرام منتشر شد، زمانی که آلیسا میلانو، بازیگر آمریکایی در توییتر خود نوشت: «اگر مورد آزار و اذیت جنسی و یا تجاوز قرار گرفته‌اید، با عبارت “من هم همینطور” (#MeToo)  در زیر این توییت، بنویسید.»
واقعیت زندگی در آمریکا فساد جنسی در آمریکا فساد اخلاقی در غرب فرهنگ برهنگی در غرب چرا حجاب لازم است تجاوز جنسی در غرب تجاوز جنسی در آمریکا آزادی زنان در غرب آزادی در آمریکا metoo چیست

ده‌ها هزار نفر به این پیام واکنش نشان دادند. برخی تنها به نوشتن عبارت ” من هم همینطور ” بسنده کردند و برخی دیگر تجربه‌های شخصی خود از آزار و اذیت جنسی را توضیح دادند.

 

برخی دیگر از چهره‌های سرشناس، از جمله لیدی گاگا، دبرا میسنگ، آنا پاکوین، لورا دریفوس و ایوان ریچل‌وود در این باره نوشته‌اند.

برخی مردان نیز حمایت خود را از این کارزار نشان داده‌اند. نیک جک پاپاس، کمدین و فعال مدنی نوشت: «نباید تنها در مورد مادر، خواهر و دخترمان صحبت کنیم. ما پدر، برادر و پسری داریم که می‌توانند بهتر رفتار کنند. همه ما می‌توانیم.»

کارزار اعتراض به آزار جنسی

از زمانی که روزنامه نیویورک تایمز روز ۱۳ مهر (۵ اکتبر) گزارشی تحقیقی در مورد جزییات آزار و اذیت جنسی توسط هاروی واینستین، تهیه‌کننده سرشناس هالیوود، منتشر کرد، شبکه‌های اجتماعی برای طرح تجربه‌های مشابه زنان تلاش کردند.
در این میان ۴ زن می‌گویند هاروی واینستین به آنها تجاوز کرده است. چندین زن دیگر، از جمله آنجلینا جولی، گوئینت پالترو و روسانا آرکت این تهیه‌کننده ۶۵ ساله را به آزارهای جنسی متهم کرده‌اند.

واقعیت زندگی در آمریکا فساد جنسی در آمریکا فساد اخلاقی در غرب فرهنگ برهنگی در غرب چرا حجاب لازم است تجاوز جنسی در غرب تجاوز جنسی در آمریکا آزادی زنان در غرب آزادی در آمریکا metoo چیست

 بی توجهی هالیوود و رسانه‌ها

ونان فارو، خبرنگار آمریکایی، ماهها بود که درباره ادعاهای چند زن تحقیق می‌کرد که می‌گفتند هاروی واینستین، تهیه‌کننده و غول هالیوود، از آنها سوءاستفاده جنسی کرده است. چند تن از زنان حتی حاضر بودند جلوی دوربین تلویزیون حرف بزنند.

با این همه، رؤسای فارو در فرستنده تلویزیونی ان‌بی‌سی در ماه اوت گذشته حاضر نشدند گزارش احتمالا جنجال‌برانگیز خبرنگار خود را پخش کنند. این بود که فارو گزارش خود را برای چاپ به “نیویورکر” داد، آن هم ۵ روز پس از آنکه “نیویورک تایمز” افشاگری‌هایی مشابه را منتشر کرده بود.
رسوایی تهیه‌کننده آمریکایی نه تنها هالیوود که احتمالا از رفتار واینستین خبر داشته، بلکه تمامی رسانه‌های آمریکایی را که با وجود آگاهی از رفتار این تهیه‌کننده بانفوذ، هرگز درباره آن گزارش نداده‌اند، به لرزه درآورده است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ