خواننده معروف لبنانی به اعدام محکوم شد + عکس

0

دادستان نظامی لبنان روز جمعه ۲۸ فوریه خواستار صدور حکم اعدام برای فضل شاکر و ۵۶ نفر دیگر از جمله شیخ احمد الاسیر شد.

 شیخ احمد الاسیر روحانی سلفی لبنانی و هوادارانش پس از درگیری با نیروهای ارتش لبنان که چندین کشته در بر داشت، در مکان نامعلومی پنهان شده‌اند.

فضل شاکر شیخ احمد الاسیر خواننده‌های محبوب خواننده لبنانی بیوگرافی فضل شاکر

دادستان نظامی لبنان که قاضی تحقیق در پرونده گروه الاسیر هم هست، لایحه اتهامی الاسیر و ۷۴ تن از یارانش را صادر کرد و برای ۵۴ نفر از آن‌ها، خواستار صدور حکم اعدام شد.

فضل شاکر ( متولد ۱ آوریل ۱۹۶۹  ) که تا پیش از پیوستن به گروه شیخ احمد الاسیر، از جمله خواننده‌های محبوب جهان عرب به شمار می‌رفت، در یک گفت‌و‌گوی زنده تلویزیونی اعضای حزب الله لبنان را به مرگ تهدید کرده بود.

این خواننده سپس در ویدیویی دیگر اظهار داشته که در آخرین درگیری‌ها میان ارتش لبنان و گروه احمد الاسیر دو تن از نیروهای ارتش را کشته است.

دادستان نظامی لبنان خواستار صدور حکم اعدام برای احمد الاسیر و ۵۶ تن از یارانش به اتهام، تشکیل گروه مسلح، کشتن افسران و سربازان ارتش لبنان، ذخیره اسلحه از جمله مواد منفجره و نیز حمله به تاسیسات دولتی این کشور شده است.

همچنین این قاضی تحقیق برای ۲۰ نفر دیگر از اعضای گروه احمد الاسیر خواستار صدور حکم حبس با مدت زمان‌های متفاوت شده است. او همچنین خواستار آزادی هفت نفر از متهمان شده است.

در ۲۳ ژوئن ۲۰۱۳ درگیری شدید میان هواداران شیخ الاسیر و ارتش لبنان در شهرک عبرا در نزدیکی صیدا درگرفت. در این درگیری‌ها ۱۸ نظامی ارتش لبنان و نیز ۱۱ نفر از گروه الاسیر کشته شده‌اند.

الاسیر ارتش لبنان را به همکاری با حزب الله متهم می‌کند. این روحانی لبنانی، به دلیل مواضعش علیه ایران و حزب الله از راه مصاحبه‌های تلویزیونی، سخنرانی‌ها و همچنین شبکه‌های اجتماعی، شهرت یافت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ