ردپای یک سانتافه در استیضاح وزیر اقتصاد +فیلم

0

هدایت‌الله خادمی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی استیضاح وزیر اقتصاد به عنوان یکی از متقاضیان استیضاح، گفت: آیا وضع اقتصادی مردم را نمی‌بینیم و صدای مستضعفان را نمی‌شنویم؟ چه‌طور است که در این اوضاع بد اقتصادی زندگی توده‌های مردم سخت‌تر و زندگی برخی بهتر و شیرین‌تر می‌شود؟

*چرا مدیریت صدها شرکت هولدینگ را به دوستان و نزدیکان خود داده‌اید؟

*درست است که رئیس‌جمهور  مسئول همه این مشکلات کشور است اما وزیری که از گمرکات گرفته تا بیمه  و مناطق آزاد را در اختیار مدیریت دارد از او نپرسیم از که بپرسیم؟

*در این یکسال گذشته شما نه استراتژی برای پیشبرد اقتصاد کلان داشتید و نه برنامه ای برای سازمان های تحت مدیریت خود داشتید؟

*استفاده از افرادی در بیمه مرکزی که یک سال گذشته را یا در انتظار سفر به چین به سر کردند یا می خواستند در بانک مرکزی متصدی شوند چه معنایی دارد؟

*بنگلادش هم مثل ایران نیست. صنعت بانکداری کشور رو به نابودی است. بانک‌های دولتی بانی اکثر رانت‌ها و فسادها شده‌اند.

*بانک‌ها چه ارتباطی با صنایع فولا دارند؟ مدیریت صدها شرکت هولدینگ را به دوستان و نزدیکان خود داده اید؟ اگر به یک نفر غیر از حلقه فامیلان و مسئولان خود مسئولیت داده‌اید نام ببرید. در هیچ کشوری اینگونه فساد وجود ندارد.

* در بیمه‌ها هم وضعیت خوبی حاکم نیست و ما شاهد صدور بیمه‌نامه برای هواپیمایی آسمان بدون دریافت حق بیمه سنوات قبل و سال جاری بودیم در حالی که این شرکت باید ۲۸ میلیارد تومان خسارت می‌داد.

*دختر یکی از مسئولان خودروی ۳۵۰ میلیونی را با ۱۰۰ میلیون تخفیف به قیمت ۲۵۰ میلیون و با وام چهار درصد دریافت کرده، در حالی که در این مملکت فوق‌ لیسانس‌ها به دنبال نظافتچی بودن هستند. امروز اگر آقای خاوری نیست اما روحیه اشرافیگری او در بدنه مدیران اقتصاد جاری است.

* با طرح این سوال که فرزند بیست و چند ساله مشاور رییس جمهور در شرکت زیرمجموعه وزارت اقتصاد چه می‌کند، اظهار کرد: اختلاس، قاچاق و تخلفات گسترده در گمرک بیداد می‌دهد. در سال‌هایی که آقای کرباسیان در گمرک بود چه گذشت که بازرسی پرده از قاچاق سازمان یافته ۱۵ تریلیون دلاری برداشت و چرا بایگانی گمرک و اسناد سال ۹۲ و ۹۳ آتش گرفت.

*گفته می‌شود دولت برای پرداخت بدهی خود دلار را گران می‌کند.

منبع : دنیای اقتصاد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ