قیمت و هزینه ویزای اربعین ۹۷ ارزانتر شد +جزییات

0

با پیشنهاد همتی به رئیس جمهور هزینه ویزای اربعین ۳۵ درصد کاهش یافت.

عبدالناصر همتی طی نامه ای با اشاره به اهمیت حماسه اربعین و حضور میلیونی اقشار مختلف مردم در این همایش عاشقان حسینی پیشنهاد داد در محاسبه نرخ ارز زوار اربعین ٣۵ درصد تخفیف اعمال شود.

بنابه این گزارش روحانی رئیس جمهور ضمن تاکید بر اهمیت حماسه حضور عاشقان امام حسین (ع) با پیشنهاد رئیس کل بانک مرکزی موافقت کرد.

براین اساس هزینه ویزای زوار اربعین حدود ۱۰۷ هزار تومان کاهش پیدا می کند.

‪رییس بانک مرکزی در نامه‌ای به رییس‌جمهور پیشنهاد کرده بود: این بانک بابهره‌گیری از سامانه نیما بتواند برای عاشقان امام حسین (ع) که در راهپیمایی اربعین حسینی حضور می یابند، ۳۵ درصد تخفیف نسبت به نرخ نیما، در نظر بگیرد که امروز با اعلام موافقت رییس جمهور، سازمان حج و زیارت نرخ جدید ثبت نام اربعین را‬ ٢٣۴ هزار و ۸۷۵ تومان اعلام کرد.

هزینه اعلام شده شامل خدمات روادید، بیمه و پزشکی اربعین که به تومان دریافت می‌شود.

قیمت ثبت‌نام سفر اربعین از زمان آغاز ثبت نام در سامانه سماح تا کنون با توجه به نوسانات ارز، سه مرتبه اصلاح شده است. این سازمان هفته گذشته پس از کاهش نرخ ارز در سامانه نیما متاثر از تغییرات بازار، هزینه ثبت نام اربعین را ٣٧١ هزار و ٨٨٠ تومان اعلام کرده بود.

شهریار حیدری ـ دبیر ستاد اربعین ـ پیش تر گفته بود: مابه‌التفاوت این هزینه از طریق سازمان حج و زیارت به مردم بازگردانده می‌شود.

منبع: تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ