دانشجوی نخبه ایرانی در امریکا ترور شد !! + عکس

3

به گفته خانواده و افراد نزدیک به این دانشجوی فقید، دستاوردهای علمی و اطلاعاتی وی و استادش، دکتر کنستانتین دورولیس در تعریف ساختار و معماری جدیدی برای شبکه اینترنت، موجب کینه‌توزی و اقدام به ترور این جوان ایرانی از سوی شرکت‌های تجاری رقیب شده است.

دانشجوی ایرانی که در انستیتوی فناوری رایانه ”جورجیا” در”آتلانتا” مشغول به تحصیل بود بر اثر حادثه مشکوک انفجار در آپارتمانش مجروح شد و سرانجام ظهر پنجشنبه گذشته پس از یک ماه وضعیت کما، در بیمارستانی در آتلانتا درگذشت.

هزینه تحصیل در آمریکا شغل سامر اخشابی ترور سامر اخشابی تحصیلات سامر اخشابی بیوگرافی سامر اخشابی اختراع سامر اخشابی آموزش تحصیل در آمریکا

حادثه مشکوک انفجار در آپارتمان «سامر اخشابی» واقع در یک مایلی کالج فنی جورجیا روی داده و این در حالی است که زمان این حادثه – ساعت ۴ صبح سه شنبه ۱۵ بهمن به وقت محلی- مشکوک بودن این اتفاق را تأیید می‌کند.

اخشابی بر اثر برخورد کوکتل مولوتف از ناحیه سر، بازو، قفسه سینه و صورت به شدت آسیب دیده بود. مقامات پلیس پس از انتقال وی به بیمارستان اعلام کردند که میزان سوختگی این دانشجوی ایرانی درجه سه تشخیص داده شده و بیش از ۹۰ درصد بدن او سوخته است.

هزینه تحصیل در آمریکا شغل سامر اخشابی ترور سامر اخشابی تحصیلات سامر اخشابی بیوگرافی سامر اخشابی اختراع سامر اخشابی آموزش تحصیل در آمریکا

آتش نشانی آتلانتا نیز پس از اعلام این خبر تایید کرد که علاوه بر کوکتل مولوتف مواد مایع انفجاری ریخته شده در چند بطری پلاستیکی دیگر نیز به سوی این آپارتمان پرتاب شده بودند.

پس از اعلام این حادثه نیروهای واحد ضد تروریستی پلیس آتلانتا و ماموران پلیس فدرال (اف بی آی) در محل حادثه حضور یافتند اما تاکنون اطلاعات دقیقی از جزئیات این پرونده منتشر نشده است.

این در حالی است که به گفته خانواده و افراد نزدیک به این دانشجوی فقید، دستاوردهای علمی و اطلاعاتی وی و استادش، دکتر کنستانتین دورولیس در تعریف ساختار و معماری جدیدی برای شبکه اینترنت، موجب کینه‌توزی و اقدام به ترور این جوان ایرانی از سوی شرکت‌های تجاری رقیب شده است.

با این وجود تاکنون پلیس آتلانتا نتایج تحقیقات خود را اعلام نکرده است.

سامر اخشابی، دانشجوی اهل شهسوار تنکابن در حالی در آستانه سالروز تولدش- ۲۹ اسفند ۱۳۶۶- درگذشت که انتظار می‌رفت در آینده نزدیک با طراحی و تبیین یک منطق جدید در معماری شبکه جهانی وب به همراهی استادش، جهان اینترنت را با یک تحول روبه‌رو کند.

دانشکده فنی”جورجیا” پس از حادثه انفجار با انتشار بیانیه ای در مورد این حادثه اعلام کرده بود: ”دانشکده فنی جورجیا خانواده این دانشجو را از حادثه پیش آمده مطلع کرده است. تا زمان پایان تحقیقات نمی‌توانیم اطلاعات کامل مرتبط با قربانی را منتشر کنیم….ما به همکاری با پلیس در ادامه روند تحقیقات ادامه خواهیم داد.»

این دانشگاه هزینه‌های درمان و انتقال جسد وی را به ایران تقبل کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 3 )
  1. من می گوید

    ای خدا بنده خدا خانم دنیوی مادر ایشون کلا سامر اخشابی هر جا رفت همه ازنبوغش دچار حیرت شدن روحت شاد پسر نابغه شهسوار

  2. shadi می گوید

    وای خدای من واقعا غم انگیزه. برادر ایشون دکتر سیامک اخشابی استادم هستن و فوق العاده هستن. واقعا سخته و نیاز به یک اراده آهنین است تا آدم بتونه با همچین شرایطی کنار بیاد و به زندگی خودش ادامه بده. امیدوارم خانواده محترم اخشابی همیشه سلامت باشن و تسلیت میگم بخاطر همچین غم بزرگی. روحش شاد و یادش گرامی باد

  3. محمدرضا کاظم نژاد می گوید

    سامر عزیزم ،همکلاسی و هم مدرسه ای خوبم یادت گرامی