چند نکته برای کسانی که لنز طبی یا لنز رنگی می‌زنند

0

با توجه به این که لنزها به طور مستقیم با سلامت چشم در ارتباط هستند و هرگونه کوتاهی در استفاده از آنها ممکن است مشکلاتی برای چشم ایجاد کند، پس دقت در خرید لنز طبی یا لنز رنگی از نکاتی است که باید رعایت شود.

شاید فقط چند هفته زمان لازم باشد که افراد عینکی به سراغ استفاده از لنز طبی بروند. این موضوع دلایل مختلفی دارد که مورد بحث این مطلب نیست. در کنار این افراد، خانم‌هایی هستند که در مجالس عروسی یا دورهمی‌ها از لنز رنگی یکی از دوستان یا آشنایان خوش‌شان آمده و به فکر استفاده از لنز رنگی افتاده‌اند. این وضعیت باعث شده است که امروزه تعداد افراد استفاده کننده از لنز بسیار زیاد باشد و همه آنها به دنبال بهترین راهکار در استفاده از لنز چشم باشند.

نکته نگران‌کننده در مورد لنزها این است که به طور مستقیم با سلامت چشم در ارتباط هستند و هرگونه کوتاهی در استفاده از آنها، ممکن است یک عمر پشیمانی به دنبال داشته باشد. در این مطلب نکاتی جالب و شنیدنی در این خصوص ارائه خواهد شد.

لنزهای چشمی لنز رنگی لنز چشم طبی خرید رپورتاژ آگهی

لنز طبی یا لنز رنگی؟!

قبل از هر چیز باید مشخص شود که لنز طبی زده می‌شود یا لنز رنگی؟ البته برخی نیز از لنز طبی رنگی استفاده می‌کنند که هر دو گروه را شامل می‌شود. وقتی که از لنزهای طبی استفاده می‌شود، یعنی شخص برای بالا بردن کیفیت دید به لنزها وابسته‌ است و باید آنها را همیشه همراه خود داشته باشد. از طرفی، نمی‌توان به دلیل بالا بودن قیمت یا هر دلیل دیگری، به سراغ لنزهای بی‌کیفیت رفت. پس بهترین توصیه، در وهله اول مراجعه به چشم پزشک و در گام دوم خرید لنزاز یکفروشگاه عینک سازی معتبراست.

اما اگر از لنز رنگی استفاده می‌شود، یعنی ظاهر بسیار مهم است. فرض بگیرید شخصی که به دنبال ست کردن لباس است، ایده آل‌ترین رنگ‌های ممکن را باید انتخاب کند. در اینجا مسئله رنگ لنز در اولویت قرار می‌گیرد و معیار انتخاب، رنگ چشم، رنگ پوست و رنگ مو است. فراموش نباید کرد که اگر شخصی خیلی به استفاده از لنز وابسته نیست بهتر است از لنزهای روزانه و یک‌بار مصرف استفاده کند.

لنزهای چشمی لنز رنگی لنز چشم طبی خرید رپورتاژ آگهی

تا چه اندازه با برندهای مختلف آشنا هستید؟

برای برخی، برند کالا یعنی با کلاس بودن و برای برخی دیگر به معنی کیفیت بالا است. پس اشخاصی که از لنز طبی یا لنز رنگی استفاده می‌کنند، بهتر است که چه برای باکلاس بودن و چه برای کیفیت بالا، حتماً برندهای مختلف را بشناسند. این برندها از لحاظ قیمت و از لحاظ نوع لنز می‌توانند معیار خوبی برای راهنمایی در انتخاب لنز باشند. مثلاً دیده می‌شود برخی شرکت‌ها در تولید لنزهای روزانه فعالیت دارند و برخی دیگر صرفاً لنزهای سالانه تولید می‌کنند.

در بازار ایران برندهایی مانند، BAUSCH & LOMB، SOLOTICA، MORNING، AIR OPTIX و لنز HERA حضور دارند که هر کدام محصولات مختلف و متفاوتی دارند. به عنوان مثال، برند BAUSCH & LOMB در زمینه تولید لنزهای روزانه و لنزهای فصلی یک برند شناخته شده و معروف است. می‌توان اطلاعات لنزهای مربوط به هر کدام از این برند‌ها را از اینترنت در آورد و بهترین گزینه را با توجه به نیاز خود خرید.

لنزهای چشمی لنز رنگی لنز چشم طبی خرید رپورتاژ آگهی

لنز روزانه یا لنز فصلی یا لنز سالیانه

موضوع دیگری که به هنگام استفاده از لنز باید مد نظر قرار گرفته شود، انتخاب نوع لنز با توجه به فعالیت و نحوه زندگی است. برخی استفاده از لنز را فقط برای مجالس و دورهمی‌ها می‌خواهند و عمدتاً به سراغ لنز رنگی می‌روند. برخی به دلیل فعالیت زیاد امکان استفاده از عینک طبی ندارند و ترجیح می‌دهند که مشکل خود را با لنز طبی برطرف کنند. عده دیگر به تناوب و با توجه به شرایط محیطی از هر دو نوع لنز و عینک استفاده می‌کنند.

به طور کلی، دسته اول، بهتر است از لنزی روزانه استفاده کنند که بلافاصله آنها را دور انداخته و یک بار مصرف است. این موضوع تبعات بهداشتی چندانی برای آنها ندارد. گروه دوم در عوض کردن لنزها و رعایت بهداشت دچار مشکل هستند و بهترین گزینه برای آنها لنز ماهانه و لنز فصلی است. اما در مورد گروه سوم، انتخاب لنز باید با توجه به موقعیت انجام گیرد. به عنوان مثال، اگر در فصل زمستان هستند، برای جلوگیری از تحریک چشم و خشک شدن لنز، می‌توانند به تناوب از عینک و لنز روزانه استفاده کند.

لنزهای چشمی لنز رنگی لنز چشم طبی خرید رپورتاژ آگهی

رنگ لنز و رنگ چشم و رنگ پوست را در نظر بگیرید

انتخاب رنگ لنز تحت تأثیر فاکتورهای مختلفی قرار دارد و نحوه استفاده از آن‌ها دقیقاً همانند انتخاب رنگ لباس است. همانطور که در لباس سعی می‌شود که رنگ روپوش با رنگ شلوار و رنگ کفش همخوانی داشته باشد، در مورد لنزها هم باید سعی کرد رنگ چشم و رنگ پوست را در نظر گرفت و سپس لنز را انتخاب کرد.

لنز یخی یکی از گزینه‌های موجود در بازار برای تغییر رنگ چشم است. اما در هر صورت نمی‌توان در همه شرایط و بدون در نظر گرفتن فاکتورهای تیپ و شخصیت، از این لنزها استفاده کرد. به عنوان مثال، بسیاری از کارشناسان و طراحان مد و لباس پیشنهاد می‌کنند که لنز یخی همراه با موهای سیاه به کار گرفته شود. البته کسانی که رنگ گندمی دارند و موی آنها بلند است، در مورد انتخاب رنگ لنز محدودیت کمتری دارند.

محلول شستشوی لنز را فراموش نکنید

محلول شستشوی لنز برای جلوگیری از تحریک چشم‌ها و عفونی شدن آنها بسیار مهم است. محلول لنز به طور ویژه برای کسانی که دچار آلرژی چشم هستند توصیه می‌شود و کسانی که از لنزهای فصلی و سالیانه استفاده می‌کنند، باید به طور ویژه بر استفاده از محلول لنز متمرکز شود. در بازار محلول لنز مربوط به برندهای مختلفی مانند RENU، ICE CLEAN، Neo plus زایس و هرا وجود دارد که انتخاب آنها را با توجه به توصیه چشم پزشکی و عینک فروشی انجام می‌شود.

از تحریک چشم‌ها جلوگیری کنید

یکی از پدیده‌هایی که هم‌زمان با استفاده از لنز چشم معمولاً رایج است، تحریک چشم‌ها به دلیل وجود مواد آلرژن و همچنین سرما و باد است. این موارد هر کدام به شکل مختلفی بر چشم تأثیر می‌گذارند و باعث تحریک آن می‌شود. برای جلوگیری از این موضوع، می‌توان در شرایط بحرانی از عینک استفاده کرد. اما اگر به استفاده از لنز اصراری وجود دارد، قطره کامفورت برای از بین بردن قرمزی چشم بسیار مناسب است. اما به منظور جلوگیری از تأثیر مواد آلرژن و سرمای هوا، باید از اشک مصنوعی استفاده کرد که هم مواد آلرژن را شستشو می‌دهد و هم از طریق چشم‌ها و عفونی شدن آنها جلوگیری می‌کند.

شستن دست‌ها فراموش نشود!

برای کسانی که از لنز چشم استفاده می‌کنند، خارج کردن لنزها در آخر شب و شستن آنها توسط محلول شستشو و ضروری است. این موضوع در فصل بهار و در فصل پاییز که وجود مواد آلرژن بیشتر است، اهمیت بالایی دارد. اما چالش، شستن دس‌تها و نظافت کردن آن است. در هر منطقه‌ای و تحت هر شرایطی که لنزها عوض می‌شود، لازمه اصلی این کار شستن دست‌ها و باکتری‌زدایی آن است. هرگز حتی در مورد لنز روزانه و یک‌بار مصرف هم از دست کثیف استفاده نباید استفاده کرد و با آب گرم و صابون دستان خود را باید بهداشتی کرد.

لنزهای چشمی لنز رنگی لنز چشم طبی خرید رپورتاژ آگهی

از یک فروشنده معتبر بخرید

برخی از افراد جامعه، به خصوص خانم‌ها، لنزهای خود را از لوازم آرایشی تهیه می‌کنند. وقتی که قرار است از یک لنز برای بهبود بینایی یا برای بهبود وضعیت ظاهری استفاده شود و این ابزار به طور مستقیم با سلامت چشم در ارتباط است، چه دلیلی برای خرید آن از فروشنده لوازم و آرایشی است؟

با یک جستجوی اینترنتی ساده، فروشنده‌های معتبر مانند بینا اپتیک را به راحتی می‌توان پیدا کرد. شرکت بینا اپتیک نزدیک به ۶۰ سال در زمینه فروش و عرضه انواع لنزهای رنگی و طبی فعالیت دارد. این گروه در انتخاب یک لنز مناسب کمک می‌کنند و هم‌زمان با آن موارد جانبی دیگری مانند محلول شوینده‌ها و ابزارهای نظافت را نیز در اختیار قرار می‌دهد. پس به عنوان آخرین توصیه، باید گفته شود که حتماً باید خرید لنز طبی و لنز رنگی را از یک فروشنده معتبر انجام داد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ