هایفو تراپی HIFU چیست؟ چگونه انجام می شود؟ چه کاربردی دارد؟

0

نظر مردم در مورد هایفو چیست؟ ایا هایفو واقعا تاثیر دارد؟ تجربه هایفوتراپی

امروزه انجام عمل‌های زیبایی چه به صورت جراحی و چه بدون آن برای جوانسازی و زیباسازی پوست فراگیر شده و فناوری‌های مربوط به آن هر روز رو به پیشرفت است. هایفو HIFU  روشی برای جوانسازی صورت و گردن است که بدون انجام جراحی انجام می‌شود. در عمل هایفو تراپی که بسیار ساده است خطری بیمار را تهدید نمی‌کند و نتایج استفاده از آن در همان روز اول نمایان می‌شود.

در بعضی از عمل‌های زیبایی بدون جراحی، بیمار در ناحیه مورد نظر احساس درد می‌کند که شدت درد به نوع عمل بستگی دارد. در این متد هیچ دردی بیمار را آزار نمی‌دهد و پس از انجام آن می‌تواند به فعالیت‌های روزانه بپردازد.

روش انجام هایفو تراپی

انجام این عمل بر روی گردن و صورت فرد طی یک جلسه قابل انجام است. این متد با استفاده دستگاه مخصوص، امواج مافوق صوت را بر روی پوست بیمار می‌تاباند. عمق ارسال این اشعه‌ها توسط پزشک قابل تنظیم است و بسته به نوع پوست و میزان خرابی سلول‌ها و کلاژن‌ها عمق اشعه مشخص می‌شود. در این حالت بیمار تنها گرمایی را بر پوست خود احساس می‌کند که قابل تحمل است.

با انجام این عمل بازسازی کلاژن‌ها، از بین رفتن سلول‌های مرده و تقویت پوست برای کم شدن چین و چروک پوست و نهایتاً جوانسازی صورت می‌گیرد. در این روش مدرن لایه‌های زیرین پوست هدف امواج قرار می‌گیرند و پوست بیرونی کاملاً سالم باقی می‌ماند. البته در بعضی پوست‌های حساس کمی قرمزی مشاهده می‌شود که پس از گذشت چند روز از بین می‌رود. پایداری اثرات هایفو زیاد است و در صورت اجرا در جلسات بیشتر نتایج بهتری به دست می‌آید. ناگفته نماند در همان جلسه اول با مشاهده صورت خود در آینه می‌توانید اثر این عمل را ببینید.

مزایای هایفو و موارد استفاده

در میان روش‌های جوانسازی پوست، هایفو روشی ایمن و کاراست که به پوست فرد صدمه‌ای نمی‌زند. مزایای هایفو نسبت به روش‌های دیگر را می‌توان اینگونه برشمرد:

  • کوتاه بودن مدت انجام که معمولاً در یک جلسه قابل انجام است.
  • نیازی به استراحت بعد از انجام عمل ندارد و تنها باید نکات ساده از قبیل پرهیز از آرایش به مدت یک روز رعایت شود.
  • عوارضی ندارد و تنها ممکن است در موارد حساس قرمز شدن پوست مشاهده شود.
  • نیازی به عمل جراحی یا هر گونه زخم و برشی ندارد.
  • مدت زمان مشاهده نتیجه اندک است و بعد از انجام عمل می‌توانید اثرات آن را ببینید و تا چند ماه بعد اثرات تکمیلی آن پدیدار می‌شود.
  • برخلاف لیزر هر نوع پوستی می‌تواند تحت عمل هایفو قرار گیرد و محدودیتی ندارد.

موارد استفاده هایفو عبارتند از:

  • بالا بردن ابروها
  • برطرف کردن چین و چروک دور چشم، سطح صورت و گردن
  • از بین رفتن خط خنده و خط اخم
  • برطرف کردن افتادگی غبغب
  • روشن کردن سیاهی دور چشم
  • کشیدن و لیفت کردن گردن، پیشانی، چانه
  • لاغری

لاغری با هایفو

از بین بردن چربی‌های بدن و دست یابی به اندام متناسب برای خیلی از افراد بسیار با اهمیت است و از انجام هیچ اقدامی برای رسیدن به اندام مورد نظر خود فروگذار نمی‌کنند. هایفو نیز به عنوان یک روش غیرجراحی برای انجام لاغری صورت و بدن کاربرد دارد.

مکانیزم انجام این کار عبارت است از تمرکز اشعه‌ها بر روی موضع مورد نظر و درنتیجه مرگ سلول‌های چربی موجود در آن ناحیه. از مزایای انجام این عمل برای لاغری پیشگیری از شل شدن و افتادگی پوست و عضلات ناحیه عمل است. شکم، پهلو، بازو، غبغب، باسن و ران نقاطی از بدن هستند که با استفاده از هایفو تراپی می‌توانند لاغر شوند. روال انجام عمل لاغری در هایفو تراپی نیز شبیه سونوگرافی است که پزشک دستگاه را بر روی بدن فرد حرکت می‌دهد. اثرات انجام عمل لاغری با این دستگاه در مدت سه جلسه پدیدار می‌شود.

 

چه افرادی می‌توانند هایفو تراپی انجام دهند؟

در سنین بالای ۳۰ سال معمولاً پوست شروع به شل شدن و در سنین بالای ۵۰ سال شروع به افتادگی می‌کند نیاز به جوانسازی پوست با روش های مختلف مانند هایفو دارد. انجام برخی نرمش‌ها، یوگای صورت و مصرف خوراکی‌های حاوی پروتئین و انواع ویتامین‌ها و همچنین محافظت مناسب از پوست، روند افتادگی پوست را کندتر می‌کند. به طور کلی افراد بالای ۳۰ سال که تمایل دارند همیشه دارای پوست روشن و جوان باشند می‌توانند از هایفو استفاده کنند.

همچنین کسانی که تمایل دارند لاغری موضعی با هایفو انجام دهند برای پیشگیری از شل نشدن در اثر لاغری این روش کمک زیادی به آن‌ها می‌کند. در مورد انجام این عمل در برخی افراد استثناهایی وجود دارد. بانوان باردار و افراد مبتلا به بیماری صرع نباید از این عمل استفاده کنند. به دلیل بروز صدمات ناشی از اشعه، در صورت داشتن زخم باز در ناحیه‌ای که مورد عمل قرار می‌گیرد و یا داشتن هرگونه پروتز فلزی در بدن این عمل روی آن شخص انجام نمی‌شود.

آیا هایفوتراپی عوارض جانبی دارد؟

در ابتدا ممکن است مقداری قرمزی و یا تورم را در منطقه درمان مشاهده کنید و کمی احساس سوزش داشته باشید. این علائم که در عرض چند ساعت ناپدید خواهد شد، نشان دهنده این است که پوست شما روند بازسازی کلاژن را آغاز کرده است. ایمنی و بی‌خطر بودن هایفوتراپی و اثرات سفت‌کنندگی آن بر پوست از نظر بالینی به اثبات رسیده و اثرات جوانسازی آن طبیعی و تدریجی می‌باشد.

چند جلسه درمان مورد نیاز است؟

اکثر بیماران تنها به یک تا دو جلسه درمان نیاز دارند. کارشناسان معتقدند که نتایج بالینی چشمگیری را می‌توان به دست آورد و بهبودی پوست تا ۶ ماه پس از درمان اولیه قابل مشاهده است. درمان تکمیلی می‌تواند در فواصل ۱ ساله بسته به میزان لیفت و سفتی مورد نیاز پوست انجام شود.

هزینه هایفوتراپی چقدر است؟

هزینه هایفو هایفو لاغری هایفو چیست مضرات هایفو متخصص پوست و مو لیفت صورت بدون جراحی لیفت صورت زیبایی صورت خانمها زیبایی زنان زیبایی پوست صورت روش جدید جوان سازی راههای جوان سازی پوست دستگاه هایفو جوان سازی پوست صورت جوان سازی پوست بهترین کلینیک زیبایی بهترین کلینیک پوست و زیبایی در تهران بهترین دکتر برای هایفو انواع خدمات زیبایی پوست انواع جراحی زیبایی

چه کسانی هایفو انجام دادن؟

اگر شما هایفو ترابی انجام داده اید تجربیات خود را در قسمت نظرات با دیگران در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ